De Slimste Mens Ter Wereld 2025

Het niveau dit jaar is op een enkeling na (Jan-Jaap, Felix) wel echt gene vette voorlopig nee... .

Zo'n Dikke of gisteren Arno The Kid pffft. Charlotte (maar die is in de verraders samen met Lynn Van Den Broek ook duidelijk niet het scherpste mes in de schuif daar) is een knappe verschijning maar qua quizniveau ook nul, Dorien idem. Spijtig dat Ayana er na één aflevering uitlag, die leek mij wel nog relatief veel te weten.

En dan vandaag zo'n Antwerpse 'housewife', pffft.

Eerste keer ooit dat ik ook niet weet of ik nog lang blijf kijken.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat er niemand een probleem heeft dat er eens iemand echt niet goed is in quizen als die van redelijke bekendheid is en als die tof is zeker niet. Maar dat is nu toch al bijna een hele week, dat het echt bedroevende kandidaten zijn qua kennis?

Radja, Nora, Dikke, Arno en Charlotte haalt dan op een diefje nog 4 afleveringen

Laatst bewerkt:
(ik snap wel hoe het komt)
Maar heel bizar dat Peter Van den Bempt maar 1 aflv. kan meedoen, en je dan de frituriste hebt die al aan aflv. 3 zit.

Die was gewoon ook echt maar matig Peter Van den Bempt (wat niet wegneemt dat zo'n Charlotte die er vier afleveringen inzit en een Dorien drie ook veel zegt over de rest ja...).

De spoeling wordt ook steeds dunner. Dat sommige kandidaten al voor de tweede keer deelnemen zegt genoeg. 'Gelukkig' voor de redactie is er de laatste jaren een nieuwe beroepscategorie ontstaan, nl. 'influencers' of 'digital content creators' waar ze kunnen uit putten. Maakt niet uit of je iets te zeggen hebt of je iets weet, zolang je maar veel volgers hebt.
En niet te vergeten het niveau van algemene kennis bij de gemiddelde Gen Z'er die opgegroeid is met Google is redelijk dramatisch.

De Nederlandse versie is idd. veel minder scripted en minder flauwe moppen.

De Nederlandse versie is idd. veel minder scripted en minder flauwe moppen.
En ook verschrikkelijk slecht. Ik werk in Nederland en iedereen is het erover eens dat het enorm saai is. Ze zeggen "beter goed gestolen dan slecht verzonnen", maar dit is het slechtste uit beide werelden.

Ik denk dat velen hier gewoon een beetje oude knarren zijn. Het is gewoon normaal dat er een nieuwe generatie van BV's opkomen die 'wij' niet kennen, dat is ook nodig om het programma relevant te houden en ook jongere kijkers te lokken. Het programma gaat gewoon mee met zijn tijd in feite.

Ik denk dat velen hier gewoon een beetje oude knarren zijn. Het is gewoon normaal dat er een nieuwe generatie van BV's opkomen die 'wij' niet kennen, dat is ook nodig om het programma relevant te houden en ook jongere kijkers te lokken. Het programma gaat gewoon mee met zijn tijd in feite.
Het niveau helaas ook, zo blijkt.

Maar de GOAT Ruben Van Gucht moet nog komen natuurlijk!

Eigenlijk zouden er toch nog een aantal sterke kandidaten moeten komen. Er komen toch ook nog wel wat komieken zoals Van Peel en Dendoncker, die hebben vaak nog wel een brede kennis.

En Billie Leyers en Davino Simons kunnen misschien ook nog wel verrassen.

(ik snap wel hoe het komt)
Maar heel bizar dat Peter Van den Bempt maar 1 aflv. kan meedoen, en je dan de frituriste hebt die al aan aflv. 3 zit.
Peter = voor Play niets waard in bekendheid, integendeel, dus die gaan ze niet de gemakkelijke vragen voorschotelen, waardoor die er dus snel(ler) uit zal gaan.

Goh ja, vorig jaar won Aster. Ik weet niet of die exclusief is, maar is toch vooral een VTM gezicht.

Genoeg VRT of VTM gezichten die in voorbije edities ver geraakt zijn, of gewonnen zijn.

Ik heb de aflevering met Peter VDB niet gezien, maar niet alle journalisten hebben per sé een brede kennis. Als zijn kennis van films, series, mediafiguren, ... niet fameus is, dan kom je niet zo ver in deze quiz. Of je moet het al kunnen compenseren door zéér goed te scoren op alle politieke en geschiedkundige vragen (maar dat aantal vragen is ongetwijfeld ook wat geminderd t.o.v. de beginjaren)

ik moet dit topic mijden want blijkbaar ben ik een ramptoerist die dan toch die finale wil bekijken om te checken om het echt zo dramatisch is dat niveau. En het was nog erger dan wat ik had verwacht. 😬

Met de kandidaten die daar nu zitten moet de Felix zich in elk geval niet te veel zorgen maken. Bedroevend niveau inderdaad.

Die mannen die de vragen maken en visualiseren hebben sinds de komst van AI toch ook veel minder werk.
Bijna alle afbeeldingen zijn AI gegenereerd.

ik moet dit topic mijden want blijkbaar ben ik een ramptoerist die dan toch die finale wil bekijken om te checken om het echt zo dramatisch is dat niveau. En het was nog erger dan wat ik had verwacht. 😬
Ik heb door dit topic 1 aflevering deels bekeken om te zien of Felix echt zo erg is. Maar ik was door het topic hier al zo goed voorbereid, dat hij best meeviel. Beetje aparte manieren en uitspraken, maar toch niets gezien dat ik over de schreef vond.

Terug
Bovenaan