De Slimste Mens Ter Wereld 2025

Of hij speelt gewoon goed? En verdient het daarom om de finale te winnen?

Laat ons ook niet vergeten dat die jongen 18 is. Dat doet ook wel heel veel aan de manier waarop je omgaat met zijn ziekte.
Ik ben zeker dat die jongen zich al bijna heel zijn leven misbegrepen voelt en dit ook allemaal meespeelt met hoe hij in de sociale omgang is. Die negatieve opmerking naar hem toe zijn dus echt niet nodig.
Mogen we een mening hebben. Het is gewoon zeer onaangenaam kijken met zijn luide lach en botte opmerkingen.

Wat moet die jongen dan doen niet meer lachen ?

Die opmerkingen die Felix heeft laat ook zien dat die jongen zich goed voelt, in het begin van het programma zei hij amper iets laat die jongen toch gewoon genieten.

Het niveau van de mensen die achter Jan Jaap vanderwal gekomen zijn is toch wel van een bedroevend niveau.

In de puzzelronde gokt die danseres op de Antwerp Six. En ze zegt: 8 - 7 - 6.
Erik onderbreek 'je mag maar 2 keer' maar keurt het dan toch goed.

Die danseres had ook helemaal niet door dat de filmtitels gewoon letterlijk het omgekeerde waren? Ze bleef gewoon op de posters letten ipv de titel

En dan bij de puzzelronde van die andere 'dit was wel heel moeilijk hoor' Erik: "de antwoorden zijn pief poef paf"

Moest Felix een koppel borsten hebben en schoon snoetje zou gij met dat laatste nochtans geen probleem hebben denk ik.
Deze opmerking is totaal zinloos en best kinderachtig. En er zijn meer dan genoeg schone snoetjes met een koppel borsten die ik niet moet.

Of hij speelt gewoon goed? En verdient het daarom om de finale te winnen?

Laat ons ook niet vergeten dat die jongen 18 is. Dat doet ook wel heel veel aan de manier waarop je omgaat met zijn ziekte.
Ik ben zeker dat die jongen zich al bijna heel zijn leven misbegrepen voelt en dit ook allemaal meespeelt met hoe hij in de sociale omgang is. Die negatieve opmerking naar hem toe zijn dus echt niet nodig.
Hij speelt idd goed en das ook zijn verdienste. Dat ik zeg dat het nu welletjes geweest is slaat meer op het feit dat hij nu al zeker 7 dagen na elkaar dezelfde persoon zie zitten in een aflevering. Ik wil gewoon afwisseling en meer kans dat andere kandidaten ook meerdere afleveringen kunnen doorgaan. Imho voor mij is 7 a 8 afleveringen meer dan genoeg voor een kandidaat. Langer dat maakt het al iets minder leuk. En soms vind ik Felix ook legit grappig, heb er mij toch al vaak op betrapt eens goed te lachen met zijn moppen, anderzijds maakt ie af en toe wel botte opmerkingen en daar kan mij dan wel meer aan storen.

En ik onthoud ook: tis 2025, we mogen geen kritiek meer hebben op iemand met autisme (of gelijk wie) want owee, er staan mensen direct op de achterste poten....

Ik vind het schitterend dat sommige hier vinden dat niemand die jong irritant mag noemen omdat hij autisme heeft. Maar dat die jong zelf alle kandidaten belachelijk maakt/beledigt is allemaal oké want hij heeft autisme.
:help:

Ik vind het schitterend dat sommige hier vinden dat niemand die jong irritant mag noemen omdat hij autisme heeft. Maar dat die jong zelf alle kandidaten belachelijk maakt/beledigt is allemaal oké want hij heeft autisme.
Daarbij aansluitend: autisme ≠ grof gebekt zijn.
Autisme ≠ een vrijgeleide om grof gebekt te zijn.
Autisme ≠ een grap maken over 'den bompa', zelf beseffen dat je een grap maakt en er zelf mee lachen

Hij speelt idd goed en das ook zijn verdienste. Dat ik zeg dat het nu welletjes geweest is slaat meer op het feit dat hij nu al zeker 7 dagen na elkaar dezelfde persoon zie zitten in een aflevering. Ik wil gewoon afwisseling en meer kans dat andere kandidaten ook meerdere afleveringen kunnen doorgaan. Imho voor mij is 7 a 8 afleveringen meer dan genoeg voor een kandidaat. Langer dat maakt het al iets minder leuk.
In Nederland hebben ze dat begrepen. Na 7 deelnames moet je verplicht stoppen (je mag dan wel terugkomen voor de finaleweek).
Enfin, zo was het toch vorig seizoen met Lisa Loeb.

Ik denk dat het voor Felix ook wel zoeken is wat de grens is, dit is een situatie dat hij nog niet heeft meegemaakt.

Een grof mopje kan wel in de slimste mens en hij krijgt daar applaus voor. Dus hij wordt daar voor beloond en gaat daar dus verder in verder in.

er heeft nog niemand gezegd Felix dit kan niet ... Het is dan wel aan de redactie van de slimste mens om te zeggen dat dit te ver is.(Mss is dat er wel al geweest en niet op tv gebracht). Aangezien Felix zelf die filter niet /minder heeft

Maar dan beperk je Felix weer in hoe hij is...

Ik denk dat het voor Felix ook wel zoeken is wat de grens is, dit is een situatie dat hij nog niet heeft meegemaakt.

Een grof mopje kan wel in de slimste mens en hij krijgt daar applaus voor. Dus hij wordt daar voor beloond en gaat daar dus verder in verder in.

er heeft nog niemand gezegd Felix dit kan niet ... Het is dan wel aan de redactie van de slimste mens om te zeggen dat dit te ver is.(Mss is dat er wel al geweest en niet op tv gebracht). Aangezien Felix zelf die filter niet /minder heeft

Maar dan beperk je Felix weer in hoe hij is...
Dat is hetgeen mij ook stoort. Ze laten die jongen maar doen en iedereen lacht ermee waardoor die gast gaat denken dat zijn uitspraken normaal/cool zijn.

Ik durfde het al niet in mijn vorige post erbij zetten...

Finalespel zeer irritant. Doen alsof ze weer super verrast is, vol ongeloof en het spel een kutspel noemt.

Nu goed, Charlotte Sieben hetzelfde. Dat hysterisch gedoe als ze een vraag niet weet.

Het niveau van de mensen die achter Jan Jaap vanderwal gekomen zijn is toch wel van een bedroevend niveau.
Dit idd.
Die Charlotte 7 is sowieso niet het scherpste mes uit de lade. Was me ook al in de Verraders duidelijk geworden met haar 'redeneringen'.

Daarbij aansluitend: autisme ≠ grof gebekt zijn.
Autisme ≠ een vrijgeleide om grof gebekt te zijn.
Autisme ≠ een grap maken over 'den bompa', zelf beseffen dat je een grap maakt en er zelf mee lachen
Letterlijk de beschrijving van wat autisme juist inhoudt op vlak van sociale interactie:

Sociale communicatie verloopt op een heel complexe manier, waarbij vooral niet-verbale elementen zoals intonatie- of volumeverandering in de stem, gelaatsuitdrukkingen, lichaamstaal en gebaren belangrijk zijn. Autistische mensen vinden het net heel moeilijk om deze non-verbale communicatie van anderen op te merken, te begrijpen en zelf te gebruiken. Hierdoor kan verwarring en miscommunicatie ontstaan. Ze houden van ondubbelzinnig taalgebruik. Bovendien nemen mensen met autisme communicatie en taal vaak letterlijk, bijvoorbeeld gezegden en beeldspraak. Sommige autistische mensen kunnen over bepaalde onderwerpen heel uitvoerig praten zonder dat er sprake is van een echt heen-en-weer gesprek.

Het is voor mensen met autisme niet vanzelfsprekend om zich in te leven in de gedachten, gevoelswereld, bedoelingen en wensen van anderen. Hierdoor kan contact leggen en/of onderhouden moeilijk zijn en lijkt het alsof ze zich niet kunnen inleven in anderen. De andere ervaart in de relatie soms een gebrek aan sociaal-emotionele wederkerigheid. Ze beschikken echter wel degelijk over alle menselijke emoties, maar krijgen moeilijk hoogte van de sociale jungle die de mensenwereld voor hen is. Mensen met autisme begrijpen de sociale regels niet altijd uit zichzelf. Ze kunnen deze leren, maar dit vraagt extra energie.

Dus ja wat voor veel mensen overkomt als grofgebekt zijn is gewoon een uiting van zijn autisme door het niet goed doorhebben van sociale signalen.

Letterlijk de beschrijving van wat autisme juist inhoudt op vlak van sociale interactie:

Dus ja wat voor veel mensen overkomt als grofgebekt zijn is gewoon een uiting van zijn autisme door het niet goed doorhebben van sociale signalen.
Nee, want er is weldegelijk een verschil wanneer je problemen hebt met interpretatie van sociale signalen vs. wél besef hebben van wat jouw impact is op anderen door jouw uitspraken.

Als je mopjes maakt (en ik ben ook de eerste om dat te doen, hoor - in allerlei omstandigheden) en je lacht met je eigen joke, je hebt een goede timing en je ziet hoe anderen daarop reageren, dan weet je weldegelijk wat de impact is van jouw uitspraken.

Mij komt die jongen eerder over als iemand die effectief bepaalde kenmerken heeft van ASS, maar eerder nog een groot stuk maturiteit mist waardoor bepaalde zaken er ongefilterd uitkomen.

Dus nogmaals, ASS is geen vrijgeleide om zomaar in het wilde weg grove uitspraken te doen. De realiteit is veel meer complexer en genuanceerder dan dat.
Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat die jongen ook niet het recht heeft om te 'scoren' met oneliners, maar dat gaat op voor heel veel kandidaten - cfr. Jennifer Heylen, Bockie, Jan-Jaap, Alex Agnew, ... kwamen allemaal scherp uit de hoek toen ze kandidaat waren.

autisme of niet, ik behoud mij het recht om iemand irritant te vinden en Felix is de enige reden waarom ik op dit moment niet actief meer kijk buiten 5 mins bij het zappen.

En tis dan eigenlijk zijn fout nog niet, want je ziet aan alles dat ze perse een reactie van hem willen loskrijgen ... vraagje stellen en dan zie je zo al Erik als een kwijlende hond op het antwoord wachten. Uiteraard moet iedereen superlatief positief reageren en lachen want 'autisme, weet je wel' en dan zit die Felix daar na ieder van zijn onelines als een zeehond met zijn armkes te klappen wat 'validatie, weet je wel'. Dan nog een jury die oh toch zo blij is dat iemand met 'neurodiversiteit' in de spotlights staat.

Ugh - dat soort geforceerd gedoe is echt mijn cup of tea niet. Ik vind veel van zijn opmerkingen daar bovenop ook gewoon storend.

Stel u voor dat ze hem in special forces gaan opvoeren en dat hij een grote bek opzet tegen de chefs of tijdens de milling.

We gaan geen platte, scheldende taal gebruiken op ons publieke forum. Dit kan anders verwoord worden.
Charlotte echt een achterlijke trees, jammer genoeg... Idd niet het scherpste potlood uit de doos zoals eerder al aangehaald hier, jeezes zeg. Redelijk schrijnend hoe bijzonder slecht die is in de finale.

Het niveau van de vragen was toch ook weer lachwekkend he? Op een bepaald moment was 'Pad' het antwoord en ze krijgen zelfs 3(!) foto's van een Pad zodat ze het zeker niet fout kunnen hebben...

Terug
Bovenaan