De Slimste Mens Ter Wereld 2025

Amai, speciale reacties hier.

Veel haat tegen Felix, die ik wel geestig vind. En mensen die zowaar Charlotte Sieben als favoriet gaan beschouwen? Die ik allesbehalve geestig vind.

Maar goed, ieder zijn meug uiteraard.

En aan alle mensen die Felix nog nooit zagen, neem u een Streamz abbo, en kijk zo snel mogelijk naar Putain. :)

Die Felix en Van Acker in dezelfde aflevering. Kon niet kiezen wie ik meer onuitstaanbaar vond, dus halverwege maar afgezet en gaan slapen.

Achiel Van Acker en Bert Kaempfert zouden vroeger gewoon antwoorden geweest zijn dat het gros van de kandidaten wél wist. Zelfs ik wist die... 😄
Mja, andere generatie, andere tijden...

Maar het blijft vermakelijk, eigenlijk het enige tv programma waarin er nog eens gezeverd kan worden. Voor de rest is het allemaal zo braaf en afgelikt.

Ik kijk wel graag met Felix. Ik snap wel de jaarlijkse traditie hier niet om telkens na een aflevering te komen zeggen dat je niet meer kijkt.

Maf eigenlijk dat er 3 finalespellen op rij volledig slecht gespeeld worden , maar Voor Charlotte gelukkig wel goed uitdraaien wat het ook wel leuk maakt, Het is best wel grappig om ze compleet zien tilt te slaan van de zenuwen😅

De comments hier over Felix staven exact waarom hij er in moet zitten. “Het stoort.” Terwijl de reden dat hij er al enkele afleveringen in zit is omdat hij gewoon beter quizt dan de rest. Wat mag er eigenlijk stoppen? Dat iemand met autisme succes heeft op tv? Dat hij met kennis verder geraakt dan anderen? Hij komt niet “met iets weg” — hij doet het gewoon goed.

De frustratie die sommigen hier voelen zegt meer over hoe we als maatschappij nog altijd omgaan met mensen die anders communiceren of zich anders gedragen, dan over Felix zelf. Als iemand goed is in wat hij doet, zou dat het enige criterium moeten zijn.

En eerlijk: het idee dat hij er “niet meer moet inzitten” omdat zijn manier van doen irriteert, toont net waarom zulke representatie nodig is. Dat ongemak is precies wat aantoont hoe weinig we gewoon zijn om diversiteit écht te zien, ook buiten documentaires en sensibiliseringscampagnes.

Dikke heads up voor Jan-Jaap trouwens in zijn omgang met Felix.
Moet u gelijk geven, Jan-Jaap heeft de gezonde gave om een diplomaat te zijn die op de juiste momenten dingen kan zeggen om er voor te zorgen dat het gezellig blijft, maar Felix is wel echt super grof naar de andere vrouwen toe hoor. Ayana, amper 23, zit daar met de druk van miljoenen kijkers, en weet dat vrouwen op televisie nog altijd langs een strengere meetlat worden gelegd. Te stil? “Dom.” Te assertief? “Irritant.” Te mooi? “Afleiding.” Te weinig glimlachen? “Ongemakkelijk.” etc.

Ik kan empathie tonen voor iemand die zich ongemakkelijk of gekleineerd voelt op TV zonder dat ik daarom anti-autisme ben hoor.

Hij verdient respect en begrip, maar met momenten gaat het daar wel echt ten koste van anderen. In zekere zin hebt ge wel gelijk dat het goed is dat wij als buitenstaanders wat 'getraind' worden in het verdragen van een zekere mate van ongemak wanneer ge moet omgaan met mensen met autisme, dat is waar, maar representatie betekent nog niet dat iemand verheven is boven elke kritiek. Zolang dat met context en nuance gebeurt is er toch geen probleem lijkt mij.

Laatst bewerkt:
Maf eigenlijk dat er 3 finalespellen op rij volledig slecht gespeeld worden , maar Voor Charlotte gelukkig wel goed uitdraaien wat het ook wel leuk maakt, Het is best wel grappig om ze compleet zien tilt te slaan van de zenuwen😅
Ik denk wel dat het ook te maken heeft met dat ongemakkelijk gedoe van haar, net zoals dat ongemakkelijk gedoe van Felix tegen Jan-Jaap, waardoor dat finalespel zo slecht gespeeld wordt.

Iemand eigenlijk een idee waarom ze enkele jaren terug gestopt zijn met de slimste mens app? Vond dat nog wel vermakelijk. Switch app eveneens offline gehaald paar jaar terug.

Moet u gelijk geven, Jan-Jaap heeft de gezonde gave om een diplomaat te zijn die op de juiste momenten dingen kan zeggen om er voor te zorgen dat het gezellig blijft, maar Felix is wel echt super grof naar de andere vrouwen toe hoor. Ayana, amper 23, zit daar met de druk van miljoenen kijkers, en weet dat vrouwen op televisie nog altijd langs een strengere meetlat worden gelegd. Te stil? “Dom.” Te assertief? “Irritant.” Te mooi? “Afleiding.” Te weinig glimlachen? “Ongemakkelijk.” etc.

Ik kan empathie tonen voor iemand die zich ongemakkelijk of gekleineerd voelt op TV zonder dat ik daarom anti-autisme ben hoor.

Hij verdient respect en begrip, maar met momenten gaat het daar wel echt ten koste van anderen. In zekere zin hebt ge wel gelijk dat het goed is dat wij als buitenstaanders wat 'getraind' worden in het verdragen van een zekere mate van ongemak wanneer ge moet omgaan met mensen met autisme, dat is waar, maar representatie betekent nog niet dat iemand verheven is boven elke kritiek. Zolang dat met context en nuance gebeurt is er toch geen probleem lijkt mij.
He needs to get a moksje

Ik vind het nu wel genoeg voor Felix. Het is echt TE aan het worden met zijn opmerkingen en constante gelach.

Nu goed, Charlotte Sieben hetzelfde. Dat hysterisch gedoe als ze een vraag niet weet.

Zwakke aflevering ook gisteren met Dikke die precies geen goesting had en ook de jury vond ik gisteren maar niks.

Tis idd welletjes geweest voor Felix. Zit er nu al lang genoeg in... Gaat sws al op het einde van de finaleweken terugkeren ook. En dan (toevallig) nog effectief De Slimste Mens worden. Kunnen ze die dan weer gaan bombarderen tot BV en in de nodige programmas laten opdraven.

Tis idd welletjes geweest voor Felix. Zit er nu al lang genoeg in... Gaat sws al op het einde van de finaleweken terugkeren ook. En dan (toevallig) nog effectief De Slimste Mens worden. Kunnen ze die dan weer gaan bombarderen tot BV en in de nodige programmas laten opdraven.

Moest Felix een koppel borsten hebben en schoon snoetje zou gij met dat laatste nochtans geen probleem hebben denk ik.

Of hij speelt gewoon goed? En verdient het daarom om de finale te winnen?

Laat ons ook niet vergeten dat die jongen 18 is. Dat doet ook wel heel veel aan de manier waarop je omgaat met zijn ziekte.
Ik ben zeker dat die jongen zich al bijna heel zijn leven misbegrepen voelt en dit ook allemaal meespeelt met hoe hij in de sociale omgang is. Die negatieve opmerking naar hem toe zijn dus echt niet nodig.

Terug
Bovenaan