De Slimste Mens ter Wereld 2024

HHVB in de Lotto Arena zou ik nog wel altijd bestempelen als stand-up.
Vorig jaar gezien (live, niet op streaming of tv) en was echt top!
Maar heeft toch niet meer diezelfde vibe als vroeger vind ik. Is nu meer nen, zie mij ne keer doen seg, waar je bij zijn oudere stand up wel die oprechte frustraties had die ik oprecht grappig vond.

Maar heeft toch niet meer diezelfde vibe als vroeger vind ik. Is nu meer nen, zie mij ne keer doen seg, waar je bij zijn oudere stand up wel die oprechte frustraties had die ik oprecht grappig vond.

Het is een ander soort comedy
En de eerste HHVB waren inderdaad beter dan de laatste, maar ik heb er geen problemen mee. Dat hij nu maar even echt casht.Om dan binnen enkele jaren (als de hype wat over is) weer een goeie zaak gewone zaalshow te hebben.

ik denk dat we heel verwend zijn geweest van Xander de afgelopen jaren (dat we het gewoon begonnen te vinden), veel dingen die je vrij snel ook gratis kon zien/beluisteren.

- 8 originele zaalshow (+2 best ofs)
- 6 x HHVB - shows
- Twee podcasts
- een talkshow
...

Het is een ander soort comedy
En de eerste HHVB waren inderdaad beter dan de laatste, maar ik heb er geen problemen mee. Dat hij nu maar even echt casht.Om dan binnen enkele jaren (als de hype wat over is) weer een goeie zaak gewone zaalshow te hebben.

ik denk dat we heel verwend zijn geweest van Xander de afgelopen jaren (dat we het gewoon begonnen te vinden), veel dingen die je vrij snel ook gratis kon zien/beluisteren.

- 8 originele zaalshow (+2 best ofs)
- 6 x HHVB - shows
- Twee podcasts
- een talkshow
...
Hij heeft (zonder veel reclame te maken) net een aantal try-outs gedaan die niet hhvb gerelateerd zijn. Er zit echt wel iets aan te komen, de vraag is alleen maar hoe groot en wat hij ermee van plan is: terug heel Vlaanderen afrijden of eerder Dit Terzijde gewijs 1 bak heel vaak vullen?

Laatst bewerkt:
Ik ken haar niet goed, maar die kwam me vroeger ook al altijd heel onsympathiek over eigenlijk.
Even off-topic: maar die laatste nummers op die EP's, sommige in het Nederlands, zijn echt wel goed.
Veel interessanter dan die huppeldepup liedjes die ze vroeger bracht.

De onderwerpen in HHVB zijn natuurlijk anders dan bij zijn gewone comedy, ook al durft hij ook wel eens serieus uitwijken naar persoonlijke frustraties.

En live in een zaal (dus niet op tv of streaming) geeft echt wel een totale andere vibe.
En ook wel de duur van de show kon ik goed appreciëren - hoe halen sommige comedians het in hun hoofd om een avondvullend programma te brengen, om het na 70 minuten terug af te trappen...

De onderwerpen in HHVB zijn natuurlijk anders dan bij zijn gewone comedy, ook al durft hij ook wel eens serieus uitwijken naar persoonlijke frustraties.

En live in een zaal (dus niet op tv of streaming) geeft echt wel een totale andere vibe.
En ook wel de duur van de show kon ik goed appreciëren - hoe halen sommige comedians het in hun hoofd om een avondvullend programma te brengen, om het na 70 minuten terug af te trappen...
Op zich geen probleem met een lange show. Maar dan moet je niveau hoog genoeg blijven.

Nu wou hij echt wat teveel uitpakken met gimmicks, waardoor hij de kwaliteit van zijn show uit het oog verloor imo. Kon je gerust een uur uit knippen.

Zijn vorige hhvb waren van een veel constanter niveau.

Liever 70 goeie minuten dan 2 uur waarvan een uur zeer matig is.

LGBTQIA+ is een normaal deel van onze samenleving. Een aflevering "normaler" noemen is totaal onnodig in die context.
Ik heb gisteren nog een keertje gekeken. Omdat ik Simon Migolet eigenlijk wel een aangenaam figuur vind en dat hij zeer vaak goede teksten heeft in interviews. Er zat gisteren al een iets normalere setting van kandidaten, niet zoals de dagen ervoor waar het quasi allen van de LGBTQ(ABCDERF sorry als ik er nog wat vergeten ben) zijn. De jury, die viel me enorm tegen die Verheye hoort zichzelf net een tikkeltje te graag bezig. De echte leuke afleveringen met een top jury dat is ook wel al even geleden.

Wat het meest frapante was van heel de avond, het niveau van kennis in de quiz zelf. Dat Erik de woorden "Goh fantastisch, echt ongelofelijk" bij het raden van de wereldgekende monumenten uit perspectief van een skydiver, zegt eigenlijk alles over het niveau. Verder toch ook echt wel bedroevende vragen. En ja, ik weet dat het allemaal amusement en kritisch zijn is niet altijd nodig. Maar 5 seizoenen geleden of dergelijke waren de vragen op niveau, de kandidaten op niveau en de humor. Dan keek ik er nog echt naar uit.

Het heeft nu iets weg van hoe platter hoe beter en ook een mode defile, iedereen afsteken op mekaar, het kan allemaal niet speciaal genoeg zijn. Maar ja al het plebs kijkt er naar dus wij zijn goed bezig...veel plezier maar hier houdt het op, ze mogen hun format wel eens gaan aanpassen.

tis duidelijk dat de bv's op waren
Gewoon een mega populaire YouTuber/tiktokker, volstrekt normaal dat die daar zit. Mijn kinderen kijken alvast met plezier mee

Elk jaar hetzelfde gezaag hier trouwens:
'bwah, weeral Gert Verhulst, kunnen ze niemand anders vinden?'
'bwah, wie is dat? Waren de echte bv's op?'

Toch leuk dat er eens mensen buiten je comfort zone in zitten?

En ja, het niveau ligt niet hoog, maar dat is niet nieuw.

Gisteren niet gezien, vandaag wel aant kijken... wa is da voor iets zeg... ff moeten googlen wie da is, tis duidelijk dat de bv's op waren zoals enkele afleveringen geleden gezegd...
Die heeft meer kijkers dan de gemiddelde BV. Wat uit de hoogte doen noem ik dat.

Terug
Bovenaan