De Rode Duivels | UEFA Nations League 2022-2023 (begin juni)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Memmen dat Hein een scheve vergelijking maakt maar dan wel hetzelfde doen.

Vanzeir en Vanderheyden waren op dat moment spelers van de ploeg die eerste stond in de competitie die al redelijk ver gevorderd was, geen jonge gastjes die pas komen piepen op het hoogste niveau met amper 10 matchen in de benen bij een ploeg uit de buik van de competitie.
Ja en 2 weken later zat VDH op de bank bij Union voor ik weet zelfs niet meer wie.
Kortzichtigheid is 1 ding, de dag dat een trainer elke week de mannen in vorm gaan oproepen is ‘t 2005 all over again. Op VDH roept niemand meer nu, en terecht. Je ziet op 5 minuten dat zo iemand nooit iets kan bijbrengen bij een land dat een WK-deelname ambieert als je een klein beetje iets van voetbal kent. Van jongens als Debast, De Ketelaere, Theate of Onana zie je dat ze er wel ooit zouden kunnen raken.

Het is een keuze gelijk een ander maar ik verkies altijd een bondscoach die als 22ste of 23ste in de selectie aandacht heeft voor spelers die op termijn belangrijk kunnen worden dan voor de hype van het moment. Of dat talent dan voor Club, Anderlecht, Genk of Standard of Chakamaka speelt. Fan van alle talenten hier.

Martinez was even goed de man die Verstraete, Kayembe, Raman (toen nog Schalke) en Limbombe speelgelegenheid gaf. Meer van dat graag 🙌
 
Laatst bewerkt:
Alsof een Cobbaut en Dimata opeens zo gegeerd waren op de transfermarkt omdat ze opgeroepen werden. De ene werd verkocht aan een Serie B ploeg. En de andere aan een Spaanse tweedeklasser.

Voor Amuzu, met 0 caps of selecties, werd deze zomer wel weer rond de 9 miljoen geboden.

Denk dat sommigen de Neerpede stempel verwarren met selecties en nietszeggende caps die veel minder invloed hebben op de prijs. Het zijn spelers als Lukaku, Tielemans, Saelemaekers die de prijzen van deze spelers boosten ipv Martinez. Ik zou dat zeker niet onderschatten. Want Saelemaekers bv ook voor een toch wel mooi bedrag naar Milan getrokken. Idem met Bornauw naar Keulen.

Echt grote talenten, zoals Debast, Doku, Tielemans, … er vroeg bijhalen vind ik veeeel logischer dan een 24 jarige Van Der Heyde omdat die toevallig goed meedraait is een goed gesmede ploeg.

Verschaeren was ook zo een talent, toch zeker voor zijn blessures. Maar kende een terugval, en werd idd mss een paar keer teveel erbij genomen.

Maar van die complottheorieën waar geen enkel bewijs voor bestaat, vind ik nogal onnozel.
Dimata heeft nog geen minuut gespeeld voor de Duivels hoor. En jongens als Saelemaekers of Bornauw werden pas opgeroepen na hun transfer en speeltijd in het buitenland. Niet ervoor. Sambi en Tielemans waren kapitein toen ze debuteerden. Doku werd een maand later verkocht voor 27 miljoen.

Maar hey zo kunnen ze wel een lang lijstje maken dat weet ik veel wat dan ook kan aantonen natuurlijk.

Toen Verschaeren minuten kreeg was hij in vorm. Laatste jaren gestagneerd. Dat gebeurt. Debast speelt op een positie die zwak bezet is. Enige zotte selectie al die tijd was Cobbaut. Gelukkig maar eenmalig. Die speler waar Hein dan nog zot van was.
 
Dimata heeft nog geen minuut gespeeld voor de Duivels hoor

Zat weldegelijk eens bij de selectie. Onbegrijpelijk wel. Maar ook zogezegd om zijn waarde op te krikken. Strak plan van, … euh. Kompany… euh … Vandenhaute … ja, wie is nu eigenlijk het grote brein achter de grote Anderlecht promotie bij onze nationale ploeg Hein?
 
Zat weldegelijk eens bij de selectie. Onbegrijpelijk wel. Maar ook zogezegd om zijn waarde op te krikken. Strak plan van, … euh. Kompany… euh … Vandenhaute … ja, wie is nu eigenlijk het grote brein achter de grote Anderlecht promotie bij onze nationale ploeg Hein?
In de kern wel, maar mocht niet spelen. Zo zijn er wel heel veel natuurlijk.

Alsof clubs daar ooit op afgaan.
 
Dimata heeft nog geen minuut gespeeld voor de Duivels hoor. En jongens als Saelemaekers of Bornauw werden pas opgeroepen na hun transfer en speeltijd in het buitenland. Niet ervoor. Sambi en Tielemans waren kapitein toen ze debuteerden. Doku werd een maand later verkocht voor 27 miljoen.

Maar hey zo kunnen ze wel een lang lijstje maken dat weet ik veel wat dan ook kan aantonen natuurlijk.

Toen Verschaeren minuten kreeg was hij in vorm. Laatste jaren gestagneerd. Dat gebeurt. Debast speelt op een positie die zwak bezet is. Enige zotte selectie al die tijd was Cobbaut. Gelukkig maar eenmalig. Die speler waar Hein dan nog zot van was.

Ik wou net aantonen met Bornauw en Saelemaekers dat het de Neerpede stempel is waardoor ze een mooi bedrag opbrachten zonder daarvoor een selectie of cap te moeten hebben.

Doku helaas trouwens voor maar rond de 20 verkocht. Maar toen waren we uiteraard doodziek, en hadden we niet zoveel te willen.
 
Ik vind peraoonlijk Debast trouwens meer te verantwoorden dan Verschaeren, onbegrijpelijk dat hij caps achter zijn naam heeft.
Toen Verschaeren onder Hein doorbrak liet die best knappe dingen zien (ook in de playoffs) en in de weinige matchen die hij speelde bij de RD draaide hij vlot mee. Gaf toen de indruk snel een hoger niveau aan te kunnen. Quod non. Dat zijn dingen die gebeuren met jonge spelers. Ook een zware blessure gehad.
 
Toen Verschaeren onder Hein doorbrak liet die best knappe dingen zien (ook in de playoffs) en in de weinige matchen die hij speelde bij de RD draaide hij vlot mee. Ondertussen gestagneerd, mede door een zware blessure.

Maar zo’n curve kan elk talent wel overkomen, Debast evenzeer nog.

Als Martinez trouwens echt een link met iets heeft is het via zijn makelaar met Denayer, Rits, Foket, etc. Maar ik geloof niet zo in dat soort beïnvloedingsverhaaltjes tot het tegendeel bewezen is. Lees: ik ga bij iedereen uit van een integere aanpak tot andere dingen uitkomen.
Ik geloof daar ook niet in, voor al zijn keuzes kan je echt wel iets verantwoorden. Debast is een jonge talentvolle CV uit de JPL die in in vorm is. Is perfect te begrijpen dat Martinez eens wou zien wat hij kan brengen op training met de anciens. Op een positie waar we niet veel keuze hebben en de andere al getest zijn geweest.

Enigste is Verschaeren, heeft er voor mij nooit opgevallen en dan op positie waar genoeg keuze was. Maar goed misschien is mijn geheugen vol gaten en mis ik inderdaad een periode dat hij er bovenuit stak.
 
Ik geloof daar ook niet in, voor al zijn keuzes kan je echt wel iets verantwoorden. Debast is een jonge talentvolle CV uit de JPL die in in vorm is. Is perfect te begrijpen dat Martinez eens wou zien wat hij kan brengen op training met de anciens. Op een positie waar we niet veel keuze hebben en de andere al getest zijn geweest.

Enigste is Verschaeren, heeft er voor mij nooit opgevallen en dan op positie waar genoeg keuze was. Maar goed misschien is mijn geheugen vol gaten en mis ik inderdaad een periode dat hij er bovenuit stak.

Ja, dat eerste seizoen was hij echt wel sterk. Hij en Bollasie DE reden dat we daar nog PO1 halen. Om daar dan wel troosteloos laatste te eindigen. Ging toen mee met de beloften naar het jeugd EK en kwam duidelijk vermoeid uit die zomerstop. Sinds die 2 toch wel stevige enkelblessures lijkt hij echt met de rem op te spelen. Heeft nog steeds dat knappe lage zwaartepunt en goeie techniek, maar die durf van dat eerste seizoen is precies al te vaak weg.

In het Mazzu ball lijkt hij ook totaal niet te passen, ondanks dat in de voorbereiding wel het geval leek. Is nochtans een belangrijk seizoen voor de rest van zijn carrière lijkt mij. Hopen dat het nog goed komt.
 
Anderlecht heeft al jaren niks meer rondlopen op de bond itt andere clubs en Martinez heeft helemaal geen geschiedenis met Kompany, die nu trouwens weg is, of Verbeke of Vandenhaute of zo.
Anderlecht zit de jaren gewoon heel veel talentvolle jeugd te laten spelen en Martinez beloont jonge gasten soms. Geen enkele van die gasten staat in de basis of raakte op een tornooi onder Martinez.
Doku speelde op het EK, volledig terecht natuurlijk.

Verder staat Martinez dichter bij Bart Verhaege dan bij het Anderlecht bestuur denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Zat weldegelijk eens bij de selectie. Onbegrijpelijk wel. Maar ook zogezegd om zijn waarde op te krikken. Strak plan van, … euh. Kompany… euh … Vandenhaute … ja, wie is nu eigenlijk het grote brein achter de grote Anderlecht promotie bij onze nationale ploeg Hein?

Dimata oproepen toont eerder de grote leegte na Lukaku vind ik.
Geen idee wie er dan wel opgeroepen moest worden?
Om hier dan een complot in te zien...

link
“Batshuayi en Benteke zijn er niet bij, omdat we rechtstreeks contact gehad hebben met hun clubs en het bleek dat het beter was dat ze niet afreisden en hun trainingskamp niet verlieten. Het is geen voetbaltechnische beslissing. Benteke behoort tot onze plannen, Batshuayi heeft een moeilijk seizoen, maar heeft veel krediet door wat hij eerder deed voor de nationale ploeg.”

Enige die compleet onterecht was, was Cobbaut voor mij.
Inderdaad een favoriet van Hein...
De man die Hazard zou thuis laten voor Mertens?
en waar de Bayat link meer bewezen is dan dit complot?
 
Laatst bewerkt:
Hein Vanhaezebrouck begrijpt selecties van Anderlecht-spelers voor Rode Duivels niet: “Ik vind het veel te opvallend”


Knuppel in't hoenderhok 🤪🙈😅😎
Hein heeft natuurlijk overschot van gelijk.
Iedereen zag dat al lange tijd behalve de fanatieke die-hards van de middenmotor Anderlecht natuurlijk.

Het rare is wel dat geen enkele journalist dit ooit al ter sprake heeft gebracht.
Bang om ruzie te krijgen met Martinez ?
Geen traditie van kritische journalistiek ?
Ik zeg niet dat het hier zoals in NL moeten worden maar het mag toch een beetje meer zijn.
 
Succes vanavond Belgische fans. Ik heb er als Nederlander geen goed gevoel over, de Nations League wordt ook in Nederland niet echt serieus genomen. Van Gaal doet er vrij lacherig over.

Niemand weet overigens met welke score jullie moeten winnen om door te gaan. Sommige mensen spreken over 0-3, anderen over 1-4. Ik zou als ik jullie was een stunt niet uitsluiten.
 
Succes vanavond Belgische fans. Ik heb er als Nederlander geen goed gevoel over, de Nations League wordt ook in Nederland niet echt serieus genomen. Van Gaal doet er vrij lacherig over.

Niemand weet overigens met welke score jullie moeten winnen om door te gaan. Sommige mensen spreken over 0-3, anderen over 1-4. Ik zou als ik jullie was een stunt niet uitsluiten.
Dacht dat het 3 goals verschil moest zijn.
Dus beide kunnen.
 
Hein heeft natuurlijk overschot van gelijk.
Iedereen zag dat al lange tijd behalve de fanatieke die-hards van de middenmotor Anderlecht natuurlijk.

Het rare is wel dat geen enkele journalist dit ooit al ter sprake heeft gebracht.
Bang om ruzie te krijgen met Martinez ?
Geen traditie van kritische journalistiek ?
Ik zeg niet dat het hier zoals in NL moeten worden maar het mag toch een beetje meer zijn.
Overschot van gelijk zelf. :)

Bon, geef dan eens aan wie er allemaal achter dat overduidelijke complot zit, als het toch allemaal zo duidelijk is. ;)
 

Dat zegt hij toch niet?
- Eerst zegt hij dat hij vindt dat we ze beiden nodig hebben.
- Achteraf zegt hij dat ALS we in een bepaalde opstelling spelen, hij Mertens beter ziet presteren in die bepaalde rol en hem dus de voorkeur zou geven op Hazard. En dat hij die laatste dus op de bank zou zetten.

Dat is de tijd dat Mertens 50 goals en 15 assists voor Napoli maakte op 2 seizoenen he.
 
Succes vanavond Belgische fans. Ik heb er als Nederlander geen goed gevoel over, de Nations League wordt ook in Nederland niet echt serieus genomen. Van Gaal doet er vrij lacherig over.

Niemand weet overigens met welke score jullie moeten winnen om door te gaan. Sommige mensen spreken over 0-3, anderen over 1-4. Ik zou als ik jullie was een stunt niet uitsluiten.

Ik heb er langs Belgische kant ook geen goed gevoel over :p Wel al fijn dat Depay en De Jong niet mee kunnen doen.
 
Dat zegt hij toch niet?
- Eerst zegt hij dat hij vindt dat we ze beiden nodig hebben.
- Achteraf zegt hij dat ALS we in een bepaalde opstelling spelen, hij Mertens beter ziet presteren in die bepaalde rol en hem dus de voorkeur zou geven op Hazard. En dat hij die laatste dus op de bank zou zetten.

Dat is de tijd dat Mertens 50 goals en 15 assists voor Napoli maakte op 2 seizoenen he.
Klopt, heb wat overdreven daar, maar Mertens boven Hazard verkiezen is de ploeg verzwakken.
Mertens was hangende spits bij Napoli, wat niet werkte bij de nationale ploeg.

Volgens hem zou het een communautair probleem zijn, maar Hazard is ook gewoon de betere speler op dat moment. (opnieuw zaken zien die er niet zijn?)
Heeft hij ook bewezen op het toernooi.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan