De Rode Duivels | UEFA Nations League 2022-2023 (begin juni)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je kijkt naar welke landen de afgelopen 20 jaar prijzen hebben gepakt, schiet er niet veel over van dat idee. Enkel de kernen van Spanje en Duitsland werden in belangrijke mate gevuld door maar een tweetal ploegen.
Het is altijd wat op zoek naar hoe spelers het best op mekaar ingespeeld raken, en als je clubautomatismen kan meenemen is dat een voordeel. Spelers die al lang bij elkaar (in de nationale ploeg) spelen kan ook helpen. Of spelers uit eenzelfde competitie die dan in die manier van voetballen doordoen (zoals Italië vorig jaar).
Zo ben ik ervan overtuigd dat Martinez rond 2018 wel dat stukje symbiose had gevonden en denk ik niet dat er toen veel beter kon. Iets waarin én de sterkte van onze overload aan goeie CV's, én de aanvallende flanken, én KDB en Hazard in een vrije rol,... mekaar vonden. Waar Wilmots eigenlijk nooit in geslaagd is en gewoon die Olympische beloftenploeg maar wat liet doen.

Benieuwd naar de opstelling. Ik zou het eens proberen als volgt (in afwezigheid van Lukaku, maar Bats zal vast wel spelen in plaats van CDK/Trossard):

Courtois
Alderweireld - Witsel - Vertonghen
Meunier - KDB - Onana - Tielemans - Carrasco
CDK/Trossard - E. Hazard

Of eerder 3-4-3 met KDB en E. Hazard achter een spits (die dan sowieso Bats zal zijn).

Courtois
Alderweireld - Witsel - Vertonghen
Meunier - Onana - Tielemans - Carrasco
KDB - Bats - E. Hazard

Benieuwd waar Witsel gaat staan. Jammer dat Lavia niet fit is.

Laatst bewerkt:
Michy heeft nog maar 90 minuten competitie gespeeld, zou het jammer vinden als je zo iemand dan in de spits zet.

Martinez gaf al aan dat hij Witsel als een middenvelder beschouwt, en Witsel zelf gaf aan dat hij daar toch ook liever speelt. Dus 1+1 = 2 denk ik dan.
Vanachter Toby + Theate + Jantje waarschijnlijk?

Openda doet het volgens de statistieken vrij goed in Frankrijk. Mag van mij ook wel de kans krijgen. Uiteraard verre van het niveau van Lukaku, maar hij gaat nog veel moeten spelen in de toekomst denk ik.

Mijn opstelling met de huidige selectie.

Batshuayi
Trossard - ---- - Saelemakers
Vanaken - De Bruyne
Onana
Castagne - Vertonghen - Alderweireld - Meunier
Courtois
Batshuayi ben ik eigenlijk geen fan van maar ik weet niet wat voor spits Lukebakio is dus kan hem niet zetten. Misschien kan De Ketelaere daar eventueel.
Saelemakers is in vorm en Trossard ook. Mss zou Carrasco op links en Trossard op rechts ook kunnen.
Vanaken is groot en balvast en verliest geen tijd aan de bal, goed voor de (vaak) trage balcirculatie tegen te gaan.
Onana voor zijn gestalte en loopvermogen tov Witsel. Alhoewel Witsel met zijn ervaring veel opvangt. De passzuiverheid zal iets minder zijn maar met die 2 die ervoor lopen moet hij niet te moeilijke passen geven.
Castagne op links want er is geen alternatief. De 2 'oudjes' centraal (te vervangen door de jeugd)en dan rechts Meunier want daar is ook geen alternatief. Saelemakers zou kunnen maar diene kan eigenlijk niet verdedigen. Dendoncker zou dat volgens mij ook wel kunnen, die heeft een serieus loopvermogen maar wel veel minder diepgang natuurlijk..
De zwakke plekken zijn onze backs. Ons middenveld en aanval zijn oerdegelijk. Alleen moet er een systeem inzitten ipv alleen maar te teren op individuele klasse. Daarom dat een valse 9 misschien toch een goed idee is om de centrale verdedigers uit positie te trekken. Dan kunnen de vleugelspitsen in de gaten duiken die er komen.

Ik denk echt niet dat er verrassingen zullen zijn. De oudjes + Dendoncker, Thorgan op de vertrouwde LWB, Witsel en Tielemans centraal, en dan KDB, en tot slot E Hazard en Batshuayi om matchritme op te doen.

Hopelijk krijg ik compleet ongelijk

Edit: Meunier op RWB want meer verdienste voor de Duivels in het verleden

:rofl:

Wat een held die man.

Schijtziek word je toch ook gewoon van die vragen? Aub zeg.
Goh.
Ben enorme fan van Louis en vind dit wel leuk entertainment.
Maar die eerste vragen, daar vond ik nu wel heel weinig mis mee. Hij had duidelijk geen zin in die persconferentie. Als je bepaalde vaste waarden niet meer selecteert mag je daar toch vragen over beantwoorden? Het is best cool dat hij zich daar dan zichtbaar in ergert en niet zoals Martinez errond lult maar die vragen van die journalist vond ik er echt niet over.

Vanaf dat gedoe met die volleybalcoach ("dus dat hebben ze niet in de voetbalwereld, dus de Nederlandse clubs zijn slecht bezig", dat soort gesuggereer) en de vragen over Klaassen nadien bv. vond ik wel irritant.

Ik denk echt niet dat er verrassingen zullen zijn. De oudjes + Dendoncker, Thorgan op de vertrouwde LWB, Witsel en Tielemans centraal, en dan KDB, en tot slot E Hazard en Batshuayi om matchritme op te doen.

Hopelijk krijg ik compleet ongelijk

Edit: Meunier op RWB want meer verdienste voor de Duivels in het verleden
spijtig genoeg zal dit het wss zijn al denk ik eerder Carrasco op links dan Thorgan

Openda doet het volgens de statistieken vrij goed in Frankrijk. Mag van mij ook wel de kans krijgen. Uiteraard verre van het niveau van Lukaku, maar hij gaat nog veel moeten spelen in de toekomst denk ik.

Ja eigenlijk hebben we als Lukaku out is een beetje een spitsenprobleem.

Batshuayi, tja, ik ben ook geen fan, maar dat is de 2e keuze. Komt sowieso altijd iets te kort op het hoogste niveau.
Origi komt nog altijd niet veel aan spelen toe bij Milan, helaas. Mijn hoop dat die nog ging ontploffen is bijna volledig weg.
Die anderen (Lukebakio, Openda) zijn nog wat groen (nochtans ook op de leeftijd dat ze wel of niet gaan doorbreken).

Ach ja, ik word sowieso niet warm van een Nations League wedstrijd tegen Wales :unsure:
Het blijven toch veredelde oefenmatchen.
Van mij mag Openda gewoon eens starten, dan kunnen we zien wie op het WK 2e keuze moet zijn na Romelu (hij of Batsman).

Laatst bewerkt:
Ja eigenlijk hebben we als Lukaku out is een beetje een spitsenprobleem.

Batshuayi, tja, ik ben ook geen fan, maar dat is de 2e keuze. Komt sowieso altijd iets te kort op het hoogste niveau.
Origi komt nog altijd niet veel aan spelen toe bij Milan, helaas. Mijn hoop dat die nog ging ontploffen is bijna volledig weg.
Die anderen (Lukebakio, Openda) zijn nog wat groen (nochtans ook op de leeftijd dat ze wel of niet gaan doorbreken).

Ach ja, ik word sowieso niet warm van een Nations League wedstrijd tegen Wales :unsure:
Het blijven toch veredelde oefenmatchen.
Van mij mag Openda gewoon eens starten, dan kunnen we zien wie op het WK 2e keuze moet zijn na Romelu (hij of Batsman).
Origi is geblesseerd he.

Goh.
Ben enorme fan van Louis en vind dit wel leuk entertainment.
Maar die eerste vragen, daar vond ik nu wel heel weinig mis mee. Hij had duidelijk geen zin in die persconferentie. Als je bepaalde vaste waarden niet meer selecteert mag je daar toch vragen over beantwoorden? Het is best cool dat hij zich daar dan zichtbaar in ergert en niet zoals Martinez errond lult maar die vragen van die journalist vond ik er echt niet over.

Vanaf dat gedoe met die volleybalcoach ("dus dat hebben ze niet in de voetbalwereld, dus de Nederlandse clubs zijn slecht bezig", dat soort gesuggereer) en de vragen over Klaassen nadien bv. vond ik wel irritant.

Derksen en Van der Gijp hakten gisteren nog ff in op Van Gaal in hun dageliijkse show.

En toch he, zal hij volgend jaar op het WK wel weer wat laten zien met zijn rare zetten en ideëen. ‘t Blijft King Louis. De man die zelfs de spelersbus had gemaakt.
Ook mooi dat hij keepers laat afkomen voor een paar penalty's te laten pakken en op basis daarvan wilt meenemen naar het WK :rofl:

Als ik 71 was en alles al gehad had in mijn leven en uit pensioen moest komen om de boel te redden zou ik ook zo’n gekke dingen beginnen uitproberen 😅.

Bijvoorbeeld bij een corner van de tegenstander niemand in de backlijn zetten en uw keeper die bal er gewoon laten wegplukken. Moet lukken toch?

Domenech selecteerde op basis van sterrenbeelden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan