Voor het WK, uiteraard afhangende van vorm: Courtois - Castagne, Vertonghen, Alderweireld, Meunier - Witsel, De Bruyne, Dendoncker - Carrasco, Lukaku, Hazard. Tielemans kan je brengen in de plek van Witsel, of van Dendoncker als je geen extra defensieve middenvelder nodig hebt. Maar da's een opstelling waar iedereen (ook voor de doublures) in zijn natuurlijke positie speelt, met uitzondering van Hazard, maar da's sowieso een zwerver. Ik zou met deze groep ook eerder op de counter spelen tegen alles dat niet duidelijk minder is dan ons.
Da's als je met Witsel en Hazard speelt nog altijd 9 man van de gouden generatie. Uiteraard is de glans er van af, en zal deze generatie niet meer worden wat het was. Dat is de discussie niet. Maar mijn gat dat die met de juiste opstelling en tactiek geen potten meer kunnen breken. We hebben met wat nog rest van de gouden generatie, en wat komt in de volgende generatie, voldoende kwaliteit in huis om een subtopper te blijven. En wat ik hier al weken zit te verkondigen: ook subtoppers kunnen meedoen voor de prijzen. Maar dan niet met een coach als Martinez.