De Rode Duivels | UEFA Nations League 2022-2023 (begin juni)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar ik als Nederlander stoor mij dus ook mateloos aan spelers als een depay.
Voor mijn eigen gevoel is die voor het nemen van een vrije trap/penalty meer bezig met hoe hij op het camerabeeld verschijnt dan met de focus op de trap zelf.

Eigenlijk een schande dat die Van Persie van de troon gaat stoten als topscorer van oranje
Ergens hoop ik dat hij geen topscorer wordt van Oranje, dat verdient hij absoluut niet. Zo'n match gisteren, dat kon echt niet. Zo ontzettend dom ook die jongen.

En ik zei al eerder hier: Wij Nederlanders hebben aanvallend gezien zulke beperkte spelers. Er is geen speler met een goede technische trap, vroeger hadden we er daar 5 van in het elftal. De Belgen hebben technisch echt betere spelers.

Oei, dat heb ik gemist. Nieuws niet gevolgd.
Nu goed, blijft nog altijd een paniekwissel die niks opgeleverd heeft en dat eigenlijk op voorhand te voorspellen viel.
Bats zat op dat moment ook al een kwartier ofzo amper nog ik de match, dat moest ie toch zelf ook gezien hebben?
Ik had precies toen al het gevoel van "doe iets", maar neen...

Ik vind het wel belachelijk dat Martinez zo kwaad is op de arbitrage. Zelfs al was het een millimeter buitenspel (wat het volgens mij niet op basis van de foto die ik zag met de lijnen die correct getrokken lijken), dan nog zie ik 2 dingen.

1. Of het een millimeter buitenspel is of niet, maakt op zich niet. Je krijgt dat doelpunt tegen. In een ideale wereld zou een buitenspelregel voor dat soort fases niet moeten bestaan omdat het eigenlijk voor andere redenen is ingevoerd.

2. Het is afleiding voor het zoeken van andere oorzaken van het gelijkspel en het niet behalen of kunnen behouden v. een resultaat. Dat is voetbal en als je daar je verantwoordelijkheid niet voor kunt opnemen, dan ben je die positie gewoon niet waard.

Waarom steekt men in die communicatie daar altijd zo de kop in het zand, echt ...
Ik ga er nog altijd van uit dat dit een soort "spel" is, en dat men intern wel degelijk de juiste conclusies trekt (hoe naïef ben ik toch :rofl: ), maar waarom zou je dat niet gewoon ook zo zeggen in de media, daar is toch niets mis mee, hell het zou de kritiek om zijn persoon enkel maar verminderen als hij gewoon eens zou zeggen waarop het staat.
Of hij (en anderen) ziet het gewoon echt niet, maar dat zou de spelersgroep of de leiders daar dat toch ook al lang beu zijn, niet?

Dat wordt hier stilaan overgenomen door Nederlanders ofoz?
@Rub1con en @Bart Goor :unsure:

In ieder geval wel eens wat andere verdedigers uitgeprobeerd gisteren. Maar het systeem is blijkbaar heilig - we hebben geen plan B.

Maar was het nu offside of niet? Had Martinez gelijk.

De manier waarop Martinez reageerde was precies alsof hij nog nooit over perspectief gehoord had. Tuurlijk lopen de lijnen niet evenwijdig op dat beeld. De lijnen van het veld en de stroken van het gras liepen ook niet evenwijdig !
Ik hoop overigens wel dat de technologie die ze gebruiken toelaat dat de mensen in het VAR-busje niet zelf die lijn moeten trekken, maar dat de software automatisch een perfect evenwijdige (rekening houdend met perspectief) tekent.

De manier waarop Martinez reageerde was precies alsof hij nog nooit over perspectief gehoord had. Tuurlijk lopen de lijnen niet evenwijdig op dat beeld. De lijnen van het veld en de stroken van het gras liepen ook niet evenwijdig !
Ik hoop overigens wel dat de technologie die ze gebruiken toelaat dat de mensen in het VAR-busje niet zelf die lijn moeten trekken, maar dat de software automatisch een perfect evenwijdige (rekening houdend met perspectief) tekent.
Idd. Als als je de lijn vergelijkt met de achterlijn loopt die wel perfect gelijk. En volgens mij is het met die lijn dat er moet vergeleken worden en niet met de 16 meter.

Met deze uithaal naar de VAR nog maar eens een bewijs dat de gentleman weg is en dat die er wss enkel was toen de Duivels nog zonder kritiek de ongeslagen kwalificatiecampagnes aan elkaar rijgden. Na het WK tegen Italië kwam een eerste barst nadat ie wekenlang van de aardbol verdwenen leek. En vanaf dan kwam de echte Martinez naar boven zeker? Niet de klassevolle gentleman, maar de 'psycho' die voelt dat hij niet meer onaantastbaar is en geen tegenstand duldt, nergens en van niemand. Ik vermoed dat het intern ook wel niet meer zal boteren met Bossaert en anderen? Want zolang hij enkel met de pers 'clasht', is er voor hem geen vuiltje aan de lucht natuurlijk. Hoogstens wat journolulletjes die hij keer op keer wel lik op stuk zal geven. Maar als de bazen vragen beginnen te stellen, sja 😏
Misschien ook stilaan spelers die de coach in vraag beginnen stellen?

Vandenbempt zowaar met deftige kritiek en enkele sneren. Het tij begint te keren.

Toch een lekkere:
Overigens staat Roberto Martinez als Technisch Directeur van de voetbalbond ook mee aan het hoofd van het Referee Department, maar blijkbaar weet hij dan niet hoe zo'n lijn getrokken wordt.
:rofl:

Nee.
Zeer klein ventje die Martinez, op alle vlakken.
Begint meer en meer op Comical Ali te lijken.
Kan niet anders of de ergernissen in de kleedkamer gaan stilletjesaan toenemen.
Goh ik heb de beelden teruggezien en het had toch de schijn van offside. Ben het wel met je eens dat een coach daar niet teveel de focus op moet leggen. Zelfs als er een cruciale scheidsrechterlijke blunder wordt gemaakt kun je nog steeds proberen uit te leggen waarom je het laatste kwartier toestaat dat Wales zoveel druk en kansen krijgt.

Joos, die al langer kritiek heeft op Martinez, was ook weer scherp in zijn column dit weekend
Louis van Gaal is een geschenk voor het Nederlands elftal, de Rode Duivels zijn een geschenk voor Roberto Martinez. Als Van Gaal spreekt, knettert het, klettert het. Martinez kwettert. Van Gaal is een activist, Martinez een politicus. Immer keurig, hij heeft van zalven zijn beroep gemaakt, maar op topniveau vervalt hij telkens weer in kwakzalven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan