De Rode Duivels | UEFA Nations League 2022-2023 (begin juni)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Martinez blijkbaar ook iets gezegd dat het spelbeeld dichter bij elkaar lag dan de uitslag doet vermoeden. :rofl: :rofl: :rofl:

0,0 zelfkritiek die man

Jammer dat het Belgische perskorps zoals gewoonlijk geen ballen had om daar kritisch mee om te gaan.
Ik weet niet of ze kritisch genoeg zijn of niet, maar ooit al eens zo'n persconferentie gevolgd?
Die wordt nogal (erg) hard georchestreerd door de persverantwoordelijke en ik denk dat ge een micro onder uw neus geduwd krijgt als ge uw ene (of twee) vragen moogt stellen en dat ge verder uw bakkes moet houden. Zo'n persconferenties zijn altijd prietpraatjes. 't Is na de match of voor een match dat de journalist langs de lijn eens kan proberen wat verder te gaan dan "en, zijn jullie er klaar voor?" of "hoe gaan jullie het verlies van Lukaku opvangen?".

In de berichtgeving over de persconferentie op de sportwebsites wordt nu toch wel redelijk kritisch geschreven, vind ik.
Én het is ook wel zo dat de persverantwoordelijke van de KBVB achter u aankomt als ge te kritisch schrijft. Dat horen ze echt niet graag bij de RBFA ( :puke: )

Als je kritisch bent dan dreigt baanverlies en dreigt dat spelers geen gesprek meer willen. Die media zijn gegijzeld door sporters.

Daarom zijn die programma's van Derksen wél interessant. Voetballers en trainers boycotten hem en Van der Gijp al jaren. Maar zij zeggen dus gewoon waar het op staat. Al vinden de heertjes dat niet altijd leuk.

Ik weet niet of ze kritisch genoeg zijn of niet, maar ooit al eens zo'n persconferentie gevolgd?
Die wordt nogal (erg) hard georchestreerd door de persverantwoordelijke en ik denk dat ge een micro onder uw neus geduwd krijgt als ge uw ene (of twee) vragen moogt stellen en dat ge verder uw bakkes moet houden. Zo'n persconferenties zijn altijd prietpraatjes. 't Is na de match of voor een match dat de journalist langs de lijn eens kan proberen wat verder te gaan dan "en, zijn jullie er klaar voor?" of "hoe gaan jullie het verlies van Lukaku opvangen?".

In de berichtgeving over de persconferentie op de sportwebsites wordt nu toch wel redelijk kritisch geschreven, vind ik.
Én het is ook wel zo dat de persverantwoordelijke van de KBVB achter u aankomt als ge te kritisch schrijft. Dat horen ze echt niet graag bij de RBFA ( :puke: )

Dat je op zo'n meeting weinig kan, besef ik ook. Je kan als journalist daar niet ongestoord woord-wederwoord doen, en als je het teveel uithangt, wordt je opgestoken vingertje de volgende persconferenties gewoon genegeerd.
Maar achteraf in je columns en artikels kan je wel kritisch wezen. En dat hebben ze tot op heden niet gedaan. Al die uitspraken in mijn vorige post die ik highlight, daar had een kritische journalist gerust iets over kunnen schrijven.

Dat ze niet veel kunnen vragen op zo'n persconferentie is OK.

Ze moeten gewoon na de wedstrijd eens deftige analyse kunnen maken over de wedstrijd en dan moet je gewoon keihard negatief zijn over Martinez. Je kan niet positief zijn dat Martinez altijd als het slecht gaat ofwel niet opdaagt of 0% zelfkritiek geeft.

Iedereen kan dit zien buiten de pers. Daarom commentaar op de pers.

Mulder en Degryse zijn anders wel erg kritisch in de studio op vtm. Maar ik geloof niet dat er veel volk kijkt naar diens analyses 🤣

ik snap niet dat mensen met die 3de plek tevereden kunnen zijn op het wk.

Dan vind ik de belgen van mexico 86 toch een veel straffere prestatie dan die 3de plek op het wk.

Met deze lichting hadden ze zeker een finale moeten spelen.

Dan overschat je onze ploeg of onderschat je de tegenstanders. We waren bij de toplanden maar een Brazilië of Frankrijk waren zeker niet slechter dan ons. Krijgt Brazilië daar terecht een penalty gaan we gewoon nog de boot in tegen hen en tegen Frankrijk kan je nu eenmaal altijd verliezen.

Dat je op zo'n meeting weinig kan, besef ik ook. Je kan als journalist daar niet ongestoord woord-wederwoord doen, en als je het teveel uithangt, wordt je opgestoken vingertje de volgende persconferenties gewoon genegeerd.
Maar achteraf in je columns en artikels kan je wel kritisch wezen. En dat hebben ze tot op heden niet gedaan. Al die uitspraken in mijn vorige post die ik highlight, daar had een kritische journalist gerust iets over kunnen schrijven.
Vandewalle die vandaag toch duidelijk oproept om eens iets te proberen en niet gewoon verder te doen. Ik vind hem meestal nog wel ok in zijn berichtgeving en analyses.

Dus hij geeft de spelers de schuld. Terwijl de tactiek eigenlijk op niks trok dus hoe verwacht ge dan dat u spelers die uitvoeren?
Een aantal spelers heeft ook schuld.
Sommige (KdB, Witsel, Alderweireld, Hazard) hadden overduidelijk geen zin in de wedstrijd. Ze liepen tam en volgevreten rond. Andere spelers (Van Aken, Boyata) hebben het niveau gewoonweg niet voor dit soort internationale wedstrijden.

Het is vooral de fout van Martinez om deze spelers dan toch op te stellen. Met tactiek heeft dat weinig te maken. Met de keuze van de aanvoerder ook niet (alhoewel je Hazard uiteraard nooit aanvoerder zou moeten laten zijn)

Verder kon iedereen zien dat zijn wissels Batsu en Onana veel meer brachten dan zijn basisspelers. Die had hij vanaf het begin moeten opstellen. Dan hadden we ook verloren trouwens, maar dan zou ons team niet op deze genante manier zijn weggeblazen op het plein.
Minutenlang schoven de Hollanders ongestoord de bal in elkaars voeten. En niet alleen op hun eigen helft he.

Benieuwd naar de volgende wedstrijd.

Martinez heeft het bij mij verkorven nadat hem na het verlies tegen Italië van de aardbol verdwenen was. En dan na een dikke maand ofzo terugkomt met te stellen dat belgië het goed had gedaan en dat ze door pech verloren zijn van Italië..
Ik ben van het principe dat ge de spelers opstelt die in vorm zijn en niet de namen die ooit goed gespeeld hebben.
Hoelang heeft Chadli niet meegedaan terwijl die al met haken en ogen aaneen hing? Hazard mag altijd spelen. Sorry maar misschien moet hij eerst eens een match in clubverband spelen voordat hij spelers in vorm op de bank houdt?
Laat de jonmge gasten eens spelen en ervaring opdoen op dat niveau. "ja we hebben geem spelers met ervaring in Internationale matchen" STELT ZE DAN OP E PIPO! De nations league zijn een aantal veredelde oefenmatchen, gebruik ze dan ook om spelers te testen ipv nog maar eens een exact dezelfde ploeg op te stellen die geen goesting heeft en op zijne retour is.

Ach, het vet is van de soep bij velen. Enige toppers nu zijn nog KDB, Courtois en Lukaku in minder mate. Van een Witsel, Meunier en consoorten is het vet van de soep voor 't topniveau... En er staan niet direct opvolgers klaar :(..

Oké, ge moet niet de allerbeste ploeg hebben om 't ver te schoppen, maar hoe vaak komt een Griekenland of Denemarken voor? En Portugal had in 2016 écht wel meer kwaliteit dan die toenmalige teams.

Ach, het vet is van de soep bij velen. Enige toppers nu zijn nog KDB, Courtois en Lukaku in minder mate. Van een Witsel, Meunier en consoorten is het vet van de soep voor 't topniveau... En er staan niet direct opvolgers klaar :(..

Oké, ge moet niet de allerbeste ploeg hebben om 't ver te schoppen, maar hoe vaak komt een Griekenland of Denemarken voor? En Portugal had in 2016 écht wel meer kwaliteit dan die toenmalige teams.
Met Lavia, De Ketelaere, Doku, De Winter, Onana, Vranckx, Matazo, Sambi, Oyen, Vandevoordt, Bakayoko, Saelemaekers, Vanheusden, Noubi, Duranville,... en ik vergeet er nog heel wat is er wel voldoende potentieel om over enkele jaren opnieuw een leuke ploeg bijeen te verzamelen die hier en daar eens stevig kan uitpakken.

Maar ze hebben tijd nodig, zullen lang niet allemaal top worden en we moeten in de tussentijd geen mirakels verwachten.

en ze moeten ook kansen krijgen op internationaal niveau want hoe kunnen ze anders ervaring opdoen? Waarom zou je bv weer starten met Vertongen-Boyata-Alderweireld als verdedigers. We weten dat ze het niet meer kunnen jammer genoeg. Waarom eens niet met 4 vanachter: Castagne-Vertongen-Theate-Foket bvb. En dan daarvoor Onana op de 6 of Dendoncker. En dan ben je meteen af van die 3 centrale verdedigers en met het gat dat ervoor altijd ligt omdat we geen 6 hebben en dat de centrale verdedigers niet durven doordekken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan