De Rode Duivels - het van Bommel tijdperk

JelleCa

Well-known member
Het is officieel: Mark van Bommel is de nieuwe bondscoach van onze Rode Duivels!

Grappig hoe men nu zo doet alsof dat allemaal nog maar net beslist is. Ook de media campagne om García wat te gaan besmeuren opvallend. :)

Maar goed. Heel benieuwd naar zijn eerste selectie en aanpak.

Ik zie en voel het niet. Ik had nog doorgegaan met Garcia tot na het EK afgaande op de geboekte resultaten. Na Dick Advocaat terug een Nederlander, gaat die het verschil maken?

Maarten Martens is alvast een fijne toevoeging. Nu nog zoals bij de Argentijnen de lokale Walter Samuel en Pablo Aimar aan toevoegen, zijnde Birger Maertens en David Destorme, en het EK winnen we los.

Ik had ook nog wel even doorgegaan met Garcia. Kwartfinale was sowieso het hoogst haalbare. Dus puur resultaat gewijs heeft ie gedaan/behaald wat kon en schoot die dus niet tekort.

Had ik vragen/bedenkingen bij sommige keuzes, beslissingen, selectie? Tuurlijk en 9 op 10 gaan die er ook zijn met Van Bommel.

Maar bon het is nu Van Bommel en die verdient een eerlijke kans

Da's scorebordjournalistiek. Met die kwartfinale ging meer geluk dan kunde aan te pas, en is het een dubbeltje op zijn kant of we die gehaald hebben dankzij danwel ondanks Garcia. Er liep in elk geval te veel mis om de rebuild van de ploeg (waar nu echt wel werk van gemaakt moet worden) aan Garcia over te laten.

Of van Bommel daarvoor wel de beste keuze is, geen idee. Maar ik ben voorzichtig positief, dat was ik ook over Garcia.

Da's scorebordjournalistiek. Met die kwartfinale ging meer geluk dan kunde aan te pas, en is het een dubbeltje op zijn kant of we die gehaald hebben dankzij danwel ondanks Garcia. Er liep in elk geval te veel mis om de rebuild van de ploeg (waar nu echt wel werk van gemaakt moet worden) aan Garcia over te laten.

Of van Bommel daarvoor wel de beste keuze is, geen idee. Maar ik ben voorzichtig positief, dat was ik ook over Garcia.
Zonder discutabele keuzes tegen Spanje ging de perceptie ook positiever zijn. Nu bleef je toch, zoals je aanhaalt, met twijfel over. Keuze om door te gaan was even risicovol als keuze Van Bommel.

Ik was 1 van die personen die de tv had afgezet na de wissel van meunier tegen Senegal. Tot die moment was er enkel maar frustratie over de ploeg (opstelling en attitude). Met uitzondering van de wedstrijd tegen nieuw-Zeeland.

Ook de voorbereiding was toch enorm moeizaam met soms echt ondermaats voetbal en rare selecties (of niet gebruiken van de net opgeroepen spelers).

En zijn communicatie was toch ook niet ideaal. Pas na Senegal is dat beginnen keren. Kalf was dan al verdronken.

Ben ik blij met Van Bommel? Ik ben er niet wild van maar we gaan zien en hem het voordeel van de twijfel geven.

Klopt. Ik had ze vooraf zelf niet de kwartfinale gegeven tenzij met geluk. Maar dat is vaak wel waar het om draait. I
Net zoals men trainers onslaat wegens tegenvallende resultaten ook al ligt die goed in de groep en is het voetbal prachtig.

Kan zeker volgen dat de heropbouw die nodig is, hij daar de juiste persoon voor is. Maar dat kon men op zich al eerder afvragen.

Nu lig er niet wakker van en we zullen zien wat het geeft met Van Bommel.

Ik blijf erbij, men is te streng voor Garcia. Hij heeft een andere stijl dan zijn voorgangers en durfde keuzes te maken. Geluk dwing je in bepaalde mate ook af.

Enfin, bij de bond was het al beslist voor het WK en kan misschien ook wel de keuzes van Garcia (deels) verklaren. Daar is de bond niet correct geweest.

Ik blijf erbij, men is te streng voor Garcia. Hij heeft een andere stijl dan zijn voorgangers en durfde keuzes te maken. Geluk dwing je in bepaalde mate ook af.

Enfin, bij de bond was het al beslist voor het WK en kan misschien ook wel de keuzes van Garcia (deels) verklaren. Daar is de bond niet correct geweest.
In Nederland is het trouwens een topic dat er niet een shortlist van bondcoaches in de pijplijn zat voor aanvang tornooi.

Zonder discutabele keuzes tegen Spanje ging de perceptie ook positiever zijn. Nu bleef je toch, zoals je aanhaalt, met twijfel over. Keuze om door te gaan was even risicovol als keuze Van Bommel.
De match tegen Spanje vind ik op zich nog de minste. Met al die blessures ... het is voor mij vooral in de matchen vooraf duidelijk geworden dat Garcia beter niet verlengd zou worden.

En ik heb al gezegd dat het alleen maar een pluspunt is als een trainer durft wisselen, wanneer het de juiste wissels zijn. Wat zeer twijfelachtig was bij wat Garcia deed. En zelfs al zou hij de juiste wissels maken, heb je toch liever een trainer die start met de juiste opstelling en tactiek. Iets wat Garcia dit WK enkel gedaan heeft tegen het grootste kneusje van allemaal, Nieuw-Zeeland.

Ja, hij durfde (soms) spelers naar de kant te halen die een Martinez altijd zou hebben laten staan, wat positief is, maar gezien de hoeveelheid spelers die hij heeft laten opdraven dit WK, weet ik niet of je kan stellen dat hij keuzes durfde maken. Weinig plan en veel op gevoel, lijkt mij.

Er gaan toch ook genoeg geluiden dat Garcia zelf niet stond te springen voor een verlenging, dus misschien was dat ook de reden waarom ze al een shortlist hadden voor het WK. De band met Mannaert was ook niet optimaal naar het schijnt. Het is vooral veel giswerk hoe het effectief is gegaan, dus misschien moeten we niet te veel conclusies trekken.

Soit, nooit een grote fan geweest van Van Bommel. Niet als speler en niet als trainer, maar we gaan het zien. Hij verdient zijn kans zoals alle andere trainers. Bondscoach zijn is nog iets anders dan clubtrainer zijn, dus op dat vlak valt er weinig te zeggen of het goed gaat uitpakken of niet.

Terug
Bovenaan