Général Zantas
Well-known member
OK. De tweede keer een opmerking hierover, dus ik ga hier even serieus op reageren. Ook al heb ik nrt dat zelf afgeraden op ons forum
Ik zet het overigens in spoiler omdat ik het jammer vind dat zoiets naar boven komt na twee dergelijke prestaties van onze Duivels.
We zijn allemaal blij met wat we gezien hebben, maar van de sterkhouders was er niemand die ze in Genk viseerden tnv een Heynen of Tresor. Net zoals De Condé ook nergens gealludeerd heeft op hoe het allemaal schijt zou zijn omdat er niemand van Genk bij was. De speler die het meest geviseerd werd met zijn uitspraken was een Praet tnv Heynen. En dat is de afgelopen twee matchen niet ontkracht. Integendeel zelfs in mijn boek. Na gezien te hebben hoe Tedesco wil voetballen, is er zelfs nog een hardere zaak te maken om Heynen in de bredere kern op te nemen. Dit voetbal is echt op het lijf van Heynen geschreven, die enorm goed is in het verleggen van het spel tussen verdediging en aanval, ook zeer goed is in zijn infiltraties en verdedigend stevig op zijn poten staat, ... (imo een completer pakket dan een Mangala die zeker niet slecht speelde) Zet die bij spelers als Onana, De Bruyne, Lukebakio, ... en die gaat gewoon mee groeien.
Ivm Tresor kan je een zaak maken. Dat heb ik zelf al aangegeven overigens dat ik zijn niet-selectie nog kon plaatsen. De opmerkingen na het oproepen van Bakayoko gingen dan ook vooral over hoe een Tedesco bepaalde argumenten heeft gemaakt over Tresor zijn niet-selectie die gewoon zever bleken te zijn na het oproepen van Bakayoko en hoe ook hier op het forum bepaalde argumenten waren meegegeven voor die niet-selectie die ook niet echt in orde waren gezien die specifieke late oproeping. Maar sportief kon ik die niet-selectie ook toen nog snappen. En dat is na deze matchen zeker niet veranderd. Itt Heynen past Tresor voetballend ook niet echt in Tredesco zijn spel. In een kern van 30 man kunt ge hem mogelijk erbij zetten als wapen voor stilstaande fases, flankvoorzetten, ... tegen versterkte burchten, maar meer niet.
En als laatste haalde De Condé vooral de onderwaardering van de Belgische competitie aan en ook dat is niet ontkracht gezien de meerderheid het hier wel eens is over dat een De Cuyper ivp Saelemakers op de LB echt geen verslechtering was geweest en toekomstgericht zelfs een goede zaak.
100% akkoord.