De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wauw, ik was ook wel in de veronderstelling dat Doku altijd zijn matchen bij de RD op rechtsbuiten heeft gespeeld of alleszins daar het meeste indruk heeft gemaakt. Misschien Heynen en zeker Trésor zullen nog wel opgeroepen worden, Genkies. Geef Tedesco eens een kans, is ocharme zijn eerste wedstrijd als bondscoach.

Bakayoko ook gewoon meer hetzelfde type als Doku toch?

En dit zeg ik als grote fan van Tresor trouwens. Kan hopelijk ook snel zijn debuut maken voor de duivels. Altijd heel jammer gevonden dat deze is vertrokken bij ons. Bakayoko vond ik ook jammer, maar dat was toch meer een teamhopper, waar Tresor toch wel een paar jaar op Neerpede heeft rondgelopen.

Ik vind dat je moeilijk langs Tresor heen kan gaan... Maar ik snap het nog voor dit tweeluik. Bakayoko is inderdaad meer een Doku type, maar ik denk dat we een Tresor meer nodig hebben gewoon. Als hij zo verder speelt kan je hem volgende keer niet meer thuislaten.

Die keuze van 4 keepers en niet de volle kern te vullen is nu al wel wat onnodig koppig gedrag.

Ik begrijp het wel hoor, je speelt nu de twee belangrijkste matchen van de hele kwalificatie. Als je nu 6 op 6 haalt, zit je comfortabel voor de rest van de rit. Trésor speelt op links en daar heb je al Carrasco én Trossard dus die twee moet je al eerst passeren voor Trésor zijn veters mag knopen. Doku speelde onder Bobby inderdaad linksbuiten, maar dat is onder Bobby. Als Tedesco er een rechtsbuiten inziet, dan is dat zo. Wellicht zullen er nog een aantal spelers er een iets andere positie op na houden. Niet vergeten dat onder Bobby veel spelers net niet op hun vertrouwde positie speelden.
Maar inderdaad, een echte linksback ontbreekt, maar daar is het naast De Cuyper dun gezaaid (Foulon, De Bock, Lutonda,...?)

Ik begrijp het wel hoor, je speelt nu de twee belangrijkste matchen van de hele kwalificatie. Als je nu 6 op 6 haalt, zit je comfortabel voor de rest van de rit. Trésor speelt op links en daar heb je al Carrasco én Trossard dus die twee moet je al eerst passeren voor Trésor zijn veters mag knopen. Doku speelde onder Bobby inderdaad linksbuiten, maar dat is onder Bobby. Als Tedesco er een rechtsbuiten inziet, dan is dat zo. Wellicht zullen er nog een aantal spelers er een iets andere positie op na houden. Niet vergeten dat onder Bobby veel spelers net niet op hun vertrouwde positie speelden.
Maar inderdaad, een echte linksback ontbreekt, maar daar is het naast De Cuyper dun gezaaid (Foulon, De Bock, Lutonda,...?)

We spelen maar 1 kwali hoor.

Deze keuze valt echt nog te verdedigen. In tegenstelling tot Hazard.
Hoh, ik weet dat niet. Ik stel me KDB voor als een nogal afstandelijke einzelgänger, terwijl Hazard welja, Hazard is. Op het veld zelf trekt een De Bruyne zijn mond meer open dan Hazard, maar als bindfiguur of motivator zie ik echt wel niets in hem.

Nuja, zoveel alternatieven zijn er natuurlijk ook niet. Lukaku en Vertonghen zijn zeker opties, maar die beginnen beiden enorm te sakkeren wanneer het niet goed loopt. De Bruyne heeft dat ook wel. Van de 'oude garde' zie ik het dan qua persoonlijkheid nog het meest in Courtois, maar die heeft zijn positie tegen.

Ik heb een dubbel gevoel want zelf zou ik Vertonghen kapitein maken, maar met KDB denk je wel op lange termijn. En, slim gezien want nu kan KDB zich ook niet wegsteken.

Hoh, ik weet dat niet. Ik stel me KDB voor als een nogal afstandelijke einzelgänger, terwijl Hazard welja, Hazard is. Op het veld zelf trekt een De Bruyne zijn mond meer open dan Hazard, maar als bindfiguur of motivator zie ik echt wel niets in hem.

Nuja, zoveel alternatieven zijn er natuurlijk ook niet. Lukaku en Vertonghen zijn zeker opties, maar die beginnen beiden enorm te sakkeren wanneer het niet goed loopt. De Bruyne heeft dat ook wel. Van de 'oude garde' zie ik het dan qua persoonlijkheid nog het meest in Courtois, maar die heeft zijn positie tegen.
Hij trekt wel zijn mond open. Dat is ook handig op zich. Vertonghen lijkt me de beste optie, maar die blijft geen 5 jaar meer.

Daarna… Moeilijk te zeggen. Onana lijkt mij een natuurlijke leider. Heeft zich ook belachelijk snel in de kern gezet en begon onmiddellijk te presteren, charismatische interviews ook.

Benieuwd wie het komende jaar zich doorzet. We hebben nu wel wat mondigere typetjes he. Zo een Trossard is ook een karaktertje, ik zie wel graag 3-4 van die personen in een kern.

Ik vind het ook wel vreemd, zijn eerste interview/aankondiging deed ook niet meteen het beste vermoeden over hoe hij de kern zou aanspreken, vrij klungelig. Nu ik weet niets over zijn leiderscapaciteit buiten wat ik hoor in zijn interviews en het maakt mij ook niet uit, als hij daardoor meer verantwoordelijkheid gaat nemen en motivatie uit haalt zoveel te beter.

Onze nummer 8 schakelt Europees nummer 6 La Liga uit
Onze nummer 2 schakelt Europees nummer 3 Bundesliga uit

Maar hey de spelers van onze leider zijn niet goed genoeg :oi22:

Ik vind De Bruyne wel de goede keuze , hij is de beste Belgische voetballer allertijden , tijd dat hij nu die voortrekkersrol neemt bij de Duivels . Een Vertonghen is fin de carrière , Lukaku toch ook niet meer dat hoogste niveau , enige alternatief is Courtois maar De Bruyne verdient het toch echt wel. Daar gaan die jonge veldspelers ook alleen maar naar opkijken.

De Bruyne is ook vice-kapitein bij City. Ze laten bij City de spelers stemmen en daar is hij 2de geworden achter Gundogan, dus bij City heeft hij ook wel zijn zeg. Lijkt me dan geen onlogische keuze om hem bij de Rode Duivels kapitein te maken. Is ook de beste Rode Duivel en heeft nu inderdaad niets meer om zich achter weg te steken.

Onze nummer 8 schakelt Europees nummer 6 La Liga uit
Onze nummer 2 schakelt Europees nummer 3 Bundesliga uit

Maar hey de spelers van onze leider zijn niet goed genoeg :oi22:
De spelers van onze leider hebben zich zelfs niet voor Europees voetbal kunnen kwalificeren :unsure:

Het is een goede keuze om KDB kapitein te maken. Het is een teken van respect en het zorgt er vanzelf voor dat hij altijd met volle overtuiging zal spelen zoals er van een kapitein verwacht wordt.
Het is idd een stukje stof, maar het mentale aspect van dat stukje stof is niet te onderschatten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan