De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb deze thread niet gevolgd, Doku ook bij de selectie terwijl deze geblesseerd is ?
Ik heb gelezen dat Tedescu zou vermeld hebben dat indien geblesseerden nog geblesseerd zijn maandag, dat hij ze dan zou vervangen door anderen.

Dus mogelijks ook wel een goed ding om te laten zien hoe de prioriteit ligt. Dus dat als Doku effectief fit is, die hoger in de schuif ligt als de persoon die hij maandag gaat oproepen.

Voor de rest is het gewoon te vroeg om kritiek te spuien op de selectiepolitiek, daarvoor moeten we eerst even zien hoe hij wenst te spelen in de toekomst. In welke richting hij gaat bouwen.

En als hij bouwt, is het ook evident dat dit eerder richting EK gaat zijn, dan WK. Aangezien zijn verlenging afhangt van resultaten voor het EK. Dus hij kan ook niet gewoon zeggen van foert oudjes, we gaan bouwen richting WK met allemaal jongeren.

Ibrahim Salah (die van Gent naar Rennes trok), is opgeroepen voor het Marokkaanse elftal. Niet dat hij momenteel reeds de kwaliteit heeft om mee te doen, maar Trossard, Carasco en T Hazard naderen toch allemaal de 30 en Doku licht meer in de lappenmand dan dat hij op het veld staat. Dus op langere termijn gezien toch jammer, als hij zich zou doorzetten bij Rennes.

En het argument "We kunnen toch niet verwachten dat Tedesco alle spelers al kent en het is toch logisch dat hij eerst naar de bekende spelers grijpt" wanneer we het hebben over de spelers van de competitieleider van de eigen competitie kan dus ook al de vuilbak in 😅

Bakayoko vervangt Doku.

En het argument "We kunnen toch niet verwachten dat Tedesco alle spelers al kent en het is toch logisch dat hij eerst naar de bekende spelers grijpt" wanneer we het hebben over de spelers van de competitieleider van de eigen competitie kan dus ook al de vuilbak in 😅

Bakayoko zou blijkbaar ook nog voor Ivoorkust mogen spelen. Dus logischerwijze oproepen en even laten invallen, vastleggen voor de eventuele toekomst.

Bakayoko zou blijkbaar ook nog voor Ivoorkust mogen spelen. Dus logischerwijze oproepen en even laten invallen, vastleggen voor de eventuele toekomst.
Tresor kan ook nog opgeroepen worden door Burundi, alhoewel ik denk dat dat natuurlijk net iets minder interessant is dan Ivoorkust :p

Uw spelers spelen niet op de plek van Doku, Bakayoko wel.

Tresor speelt op links.
Dat is mijn punt, ja. Doku speelt op rechts. Bakayoko ook. Trésor en Heynen niet.

Ik snap eerlijk gezegd dat geklaag echt niet. Er zijn geen objectieve redenen om Trésor op te roepen, als je al Carrasco en Trossard lopen hebt op zijn positie. En waarom zou je Heynen oproepen als je zijn concurrentie ziet? Je zou hem nog in de weegschaal kunnen leggen met Praet, maar dat is toch ook weer nog een iets ander type.

Voor mij is de enige speler die echt ontbreekt De Cuyper, vanwege zijn positie op het veld. Maar al die sentimentele 'ze verdienen het omdat ze een goed seizoen spelen'-berichten, dat boeit toch allemaal niet?

Laatst bewerkt:
Tenzij hij gewoon meer thuis is in de NL competitie dan in de Belgische?
Op 2 spelers na, die ook meewaren op het voorbije WK, zit er niemand van de JPL in de selectie. Komt er dan nog een bij dat jullie misschien wel de competitieleider zijn maar dat bijna de helft van de competitie Europees heeft overwinterd en jullie daar niet bij zijn dus heel dat "de bondscoach is bewust tegen Genk en wilt niemand oproepen" verhaal is momenteel gewoon nog voorbarig hoor.

Als er tegen het EK plots 4-5 spelers uit de eigen competitie worden opgeroepen en Heynen en Tresor zijn er nog altijd niet bij heb je reden om te klagen. Nu gewoon echt nog niet.

Net zoals Doku op meerdere flankposities kan (en in eerste instantie vooral op links speelde, terwijl dat pas de laatste tijd meer rechts is. Maw een beetje zoals Paintsil bij ons), kan Tresor dat ook. Tresor is eigenlijk zelfs een centrale speler die op beide flanken kan spelen en ook dikwijls tijdens matchen wisselt.

Maar het ging me puur over de reacties hier vorige week dat het logisch was dat Tedesco eerst keek naar bekendere spelers uit competities die hij meer volgde. Het lijkt me sterk dat ge de Nederlandse competitie zoveel intenser volgt dan de Belgische (gezien het algemeen niveauverschil als competitie in zijn geheel echt niet zo groot is) dat ge een invaller en upcoming player van PSV zoveel beter kent dan de assisten-leider (met waanzinnige cijfers) van de vaderlandse competitie. Dus dat argument kan voor mij overboord.
Maar aan de andere kant haalde hij Tresor zijn statistieken aan tijdens zijn persconferentie, maar slaagde hij er wel in om die niet correct weer te geven. Dus eigenlijk weet ge genoeg over wat/wie hij al dan niet volgt. En als bondscoach van de nationale ploeg zo weinig voeling hebben met de eigen competitie vind ik zeer triestig.

Tenzij hij gewoon meer thuis is in de NL competitie dan in de Belgische?
Op 2 spelers na, die ook meewaren op het voorbije WK, zit er niemand van de JPL in de selectie. Komt er dan nog een bij dat jullie misschien wel de competitieleider zijn maar dat bijna de helft van de competitie Europees heeft overwinterd en jullie daar niet bij zijn dus heel dat "de bondscoach is bewust tegen Genk en wilt niemand oproepen" verhaal is momenteel gewoon nog voorbarig hoor.

Als er tegen het EK plots 4-5 spelers uit de eigen competitie worden opgeroepen en Heynen en Tresor zijn er nog altijd niet bij heb je reden om te klagen. Nu gewoon echt nog niet.

De Condé haalt wel degelijk de Europees spelende ploegen aan als reden waarom hij het ridicuul vindt dat de Belgische competitie zo ondergewaardeerd wordt. Uiteraard spreekt hij vooral over de eigen winkel. Maar waar je vandaan haalt dat Genk als club doet alsof de bondscoach bewust tegen Genk is, is me een raadsel.

Maar nogmaals: Ik reageer vooral op het gebruikte argument. Dat die effectief nooit echt overwogen heeft om Tresor (of Heynen) op te roepen was kristalhelder dus ik had ook absoluut niet gerekend op een vervanging van Doku, zoals enkele niet-Genk supporters wel deden hier aangezien ze dat gebruikten als argument waarom De Condé beter zijn mond had gehouden.

En qua dat laatste: Ik klaag nu al en zal dat blijven doen en niet puur over Genk. Een speler die in vorm is op een bepaalde positie is meer waard dan spelers uit het buitenland op de bank al dan niet op de juiste positie. De discussie is hier zo ook gevoerd over De Cuyper (gaat die zoveel minder métier hebben als een Bakayoko?) . En terecht. Maar daar kan je hier al enkele bladzijden (en niet enkel door mij) over lezen.

Laatst bewerkt:
Hij kan op links spelen, maar zijn natuurlijke plek is op de rechtsbuiten en daar speelt hij bij zijn clubs ook de meeste matchen. Bij de Duivels heeft hij afaik ook altijd op rechts gespeeld.
Neen toch? Doku speelde toch altijd links bij de RD?

Wat niet wilt zeggen dat Tedesco hem ook op links wilt gebruiken.

Wat op zich ook niet slecht is, aangezien je dan Trossard links kunt gebruiken en een (fitte) Doku rechts. Maar alles hangt natuurlijk af van het systeem. Daar is nog niks over geweten geloof ik?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan