De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik snap die reactie van sommige Genk supporters toch niet hoor, Trésor heeft gewoon heel veel competitie op zijn positie, je kan altijd wel een argument vinden om hem mee te pakken, maar evenveel om hem niet mee te pakken. En misschien dat Heynen in de buurt komt van Praet, maar beide zullen ze toch niet spelen dus wat maakt het uit? Dan krijg je die commentaar dat Debast & Vertonghen worden geselecteerd omdat ze bij Anderlecht zitten, zonder te beseffen dat we gewoon geen goede alternatieven hebben op die posities

Dit is nu persoonlijk maar spelers die uitblinken in eigen land hebben bij mij toch een streepje voor op spelers uit vorm en/of op de bank bij staartploegen in het buitenland. Akkoord met @starspike dat je zo als bondscoach ook wel een signaal stuurt naar spelers in België.

Ik denk dat we allemaal best trots mogen zijn op wat de Belgische ploegen (excl. Antwerp) dit jaar in Europa hebben gepresteerd en dan is het jammer om te zien dat het niveau in onze competitie niet echt naar waarde wordt geschat en dat jongens uit het buitenland die hopeloos uit vorm en/of geblesseerd zijn weer de voorkeur krijgen.

Duidelijk dat Tedesco neerkijkt naar de Belgische competitie. Ik had net tegen landen als Zweden gerust een De Cuyper of een Heynen laten starten, . Feit is wel, we moeten zeggen zoals het is, dat Heynen veel concurrentie heeft op z'n positie.

Ik vind 't oproepen van een Meunier eerder opvallender, die gewoonweg niet speelt.

Laatst bewerkt:
Hier worden alweer belachelijk snel conclusies getrokken :unsure:
Absoluut. De Cuyper zou ik persoonlijk ook zeker al meegenomen hebben, gezien hij gewoon de enige is die we hebben op die positie, maar uiteindelijk speelt die net als Debast ook nog maar zijn eerste seizoen op het hoogste niveau. Ik kan dat wel nog snappen dat je hem nog even bij de U21 laat. Volgend seizoen is hij er zeker bij, als hij blijft presteren zoals nu.

Puur spelers oproepen als "beloning" vind ik eerlijk gezegd een beetje ridicuul. Zowel Heynen als Tresor spelen op een positie waar de concurrentie nu eenmaal nog steeds heel groot is.

En dat hij 4 keeper selecteert op een selectie van 20, tja, da's toch vooral in het licht van het vertrek van Mignolet he.

Neen, algemeen genomen prima selectie.

Akkoord dat De Cuyper een talent is, maar je kan het de bondscoach ook niet kwalijk nemen dat hij de linksback van Westerlo niet oproept :unsure: Je kan die misschien al eens laten meedoen aan een vriendschappelijke wedstrijd, maar het gaat hier direct om de knikkers tegen Zweden he.

+ geef Tedesco eens wat tijd he, die selectie moet naar mijn mening pas echt op punt staan op het EK (als we ons kwalificeren :unsure:)

Akkoord dat De Cuyper een talent is, maar je kan het de bondscoach ook niet kwalijk nemen dat hij de linksback van Westerlo niet oproept :unsure: Je kan die misschien al eens laten meedoen aan een vriendschappelijke wedstrijd, maar het gaat hier direct om de knikkers tegen Zweden he.

+ geef Tedesco eens wat tijd he, die selectie moet naar mijn mening pas echt op punt staan op het EK (als we ons kwalificeren :unsure:)

Je weet dat deze 20 spelers opgeroepen zijn voor ook een vriendschappelijke wedstrijd? :)

Ik denk dat de vraag is of we betere linksbacks dan De Cuyper hebben rondlopen.

Bataille en Ritchie kunnen ook op links

Hier worden alweer belachelijk snel conclusies getrokken :unsure:
Dit.

Die man is sinds een dikke maand bondscoach. Dan mag hij nog über enthousiast en vol overgave met zijn vak bezig zijn, dat is niet voldoende tijd om elke speler die ook nog maar enigzins in aanmerking komt voor de nationale ploeg te gaan doorlichten. Niet meer dan normaal dat hij de usual suspects eerst bekijkt en bij zijn vervangers gaat kijken naar gasten die in competities spelen die hij waarschijnlijk van dichter bij volgde voor hij bondscoach werd dan onze pintjesliga. Voor ons lijkt het logisch dat een Heynen erbij zou moeten zijn maar die jongen is nog nooit opgeroepen geweest voor het A elftal dus het zou me ook niet verbazen dat hij in de eerste weken van een nieuwe bondscoach niet bovenaan die man zijn lijstje staat.

Dat neemt niet weg dat hij geen selectie verdiende trouwens, maar ik denk gewoon dat het nu nog te vroeg is voor de bondscoach om echt iedereen al te hebben doorgelicht.

Ik ben vooral benieuwd wie hij allemaal mee gaat nemen als er minder op het spel staat en hij meer kans heeft om te experimenteren.

Ik mis precies Dendoncker wel in de selectie? Ik snap dat de concurrentie groot is op het middenveld, maar hij werd in het verleden ook vaak als verdediger uitgespeeld. Stelde daar nooit echt teleur, toch?

Wel geen idee hoe die bezig is momenteel bij Aston Villa.

Ik mis precies Dendoncker wel in de selectie? Ik snap dat de concurrentie groot is op het middenveld, maar hij werd in het verleden ook vaak als verdediger uitgespeeld. Stelde daar nooit echt teleur, toch?

Is geblesseerd.

Zijn laatste volledige wedstrijd dateert van 6 November, zijn laatste invalbeurt dateert van 18 Februari.

Ik ben vooral benieuwd wie hij allemaal mee gaat nemen als er minder op het spel staat en hij meer kans heeft om te experimenteren.
Vermeeren lijkt mij een certitude voor de toekomst als hij zich zo blijft ontwikkelen. Zou nu zelfs niet misstaan bij de selectie puur op intrinsiek talent, maar ik begrijp ook wel dat je iemand die zich nog maar een half jaar laat zien in de eerste ploeg niet direct kunt oproepen voor de nationale ploeg.

Absoluut. De Cuyper zou ik persoonlijk ook zeker al meegenomen hebben, gezien hij gewoon de enige is die we hebben op die positie, maar uiteindelijk speelt die net als Debast ook nog maar zijn eerste seizoen op het hoogste niveau. Ik kan dat wel nog snappen dat je hem nog even bij de U21 laat. Volgend seizoen is hij er zeker bij, als hij blijft presteren zoals nu.

Puur spelers oproepen als "beloning" vind ik eerlijk gezegd een beetje ridicuul. Zowel Heynen als Tresor spelen op een positie waar de concurrentie nu eenmaal nog steeds heel groot is.

En dat hij 4 keeper selecteert op een selectie van 20, tja, da's toch vooral in het licht van het vertrek van Mignolet he.

Neen, algemeen genomen prima selectie.

Maar bij Tresor is die concurrentie gewoonweg beter. Zelfs met niet te veel spelminuten snap ik de selectie van een Doku (waar op ons forum wel wat kritiek over is) gewoon. Doku is één van de paar spelers op het EK/WK die me tijdens zijn invalbeurten enthousiast maakte en waar ik echt hoge verwachtingen van heb. Ik heb dan ook geen issues met het niet oproepen van Tresor. Maar bij Heynen is die concurrentie gewoonweg niet beter. Praet is zo de mindere versie van wat er met Tielemans gebeurd is. Tielemans had op een bepaald moment de toekomst aan zijn voeten en velen (waaronder ik) zagen die tegen deze tijd een stuk verder staan dan waar hij staat. Bij Praet was dat uiteraard niet van DAT niveau, maar ik had wel goede verwachtingen voor die. Maar die zijn parcours is toch echt niet gegaan zoals het moet en momenteel zie ik die enkel een stap achteruit maken ipv vooruit of zelfs zijwaarts. Dan heb je imo meer aan de man in vorm die Heynen is.

De "beloning" opmerking is dan vooral een reactie naar de terugkerende opmerkingen doorheen de jaren van "het gaat toch maar over bankzitters". Voor ons als supporter boeien spelers die waarschijnlijk op een hele campagne geen 90 minuten halen inderdaad niet zo fel (tenzij het spelers van je eigen club zijn), maar voor die spelers boeit dat wel en is het dan ook een beloning als je effectief geselecteerd wordt wanneer je het beste seizoen in je leven speelt en het ook gewoon beter doet dan de alternatieven.

Ik snap overigens de link niet tussen Mignolet zijn vertrek en het selecteren van 4 keepers die allemaal 30/31 zijn. Als je dit nu eens zou doen om een paar jongere keepers bezig te zien tijdens trainingen zou ik het snappen. Maar mannen als een Kaminski en Sels zijn toch echt geen toekomstgerichte keuze. Heb je dan niet de behoefte om er een jonge keeper bij te nemen (wat ik op zich nog zou snappen), houd je het dan toch gewoon bij Sels als 3de keeper en de kous af.

Nu, begrijp me niet verkeerd. Op zich is het zeker geen slechte selectie en was ik nu een supporter van pakweg KV Mechelen zou ik ook niet stilstaan bij de bankzitters. Maar ik ben nu wel "betrokken" partij en voer graag de discussie over de brede kern.

Ik ben al heel blij dat hij Witsel, Mertens, Denayer, Vanaken en Boyata thuis laat. Jullie weten ook dat, indien Bobby nog coach zou zijn, dat die mannen - behoudens blessures - gewoon zouden bij zijn hé, in een selectie van 30 man, zonder garantie dat Trésor, Heynen of De Cuyper er wel zouden bij zijn.

Je weet dat deze 20 spelers opgeroepen zijn voor ook een vriendschappelijke wedstrijd? :)

Nee dat wist ik niet 😅
Ik zag hier enkel Zweden staan over een week... Tegen wie spelen we nog dan?

Maar dan nog is het begrijpelijk dat je de 22-jarige linksback van Westerlo niet oproept. Hangt er ook van af in wat voor systeem Tedesco wil spelen, en wie er dan wel de LB of LWB moet zijn in dat systeem. Stel dat diegene die Tedesco nu in zijn hoofd heeft zwaar tegenvalt als LB, dan kan De Cuyper er volgende keer misschien wel bij zijn he.

Nee dat wist ik niet 😅

Maar dan nog is het begrijpelijk dat je de 22-jarige linksback van Westerlo niet oproept. Hangt er ook van af in wat voor systeem Tedesco wil spelen, en wie er dan wel de LB of LWB moet zijn in dat systeem. Stel dat diegene die Tedesco nu in zijn hoofd heeft zwaar tegenvalt als LB, dan kan De Cuyper er volgende keer misschien wel bij zijn he.
Maar wie zie jij dan als LB of LWB in dit systeem?

Vermeeren lijkt mij een certitude voor de toekomst als hij zich zo blijft ontwikkelen. Zou nu zelfs niet misstaan bij de selectie puur op intrinsiek talent, maar ik begrijp ook wel dat je iemand die zich nog maar een half jaar laat zien in de eerste ploeg niet direct kunt oproepen voor de nationale ploeg.
Ik vind dit nog veel te vroeg om nu al zoiets te zeggen. Je hebt op zijn positie als Onana, Lavia dan heb je nog Matazo die bij Monaco vlotjes meedraait, je hebt Sambi Lokonga die weer boven water komt bij Crystal Palace, Orel Magala die meedraait bij Forest, Vranckx bij Milan, Raskin bij de Rangers die het meteen ook goed doet, Arne Engels die vlot meedraait bij Freiburg,...

Kan goed zijn dat hij die volgende stap zet maar kan evengoed zijn dat hij plafonneert (net zoals sommigen die ik hier beschreef) of er nog anderen opstaan. Die jongen speelt amper 4 maanden op hoogste niveau en zou nu al in de selectie moeten op basis van talent? Dan neem je beter Heynen (die ik ook niet zou selecteren)

Nee dat wist ik niet 😅

Duitsland dacht ik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan