De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou Henry ook een onbegrijpelijke keuze vinden. Echt een briljante voetballer en ik was groot fan van hem, maar als analist volg ik hem al enige jaren en dat is niet best. Dat is echt typisch de charmante oudtopvoetballer die met wat goedkope oneliners en een grote lach op zijn gezicht de boel zeer oppervlakkig duidt. Wij hebben er daarvan ook een paar in Nederland rondlopen (Van Basten vooral) en dat was als coach ook een flop. Alle seinen staan op rood.

Er wordt meer gevraagd van moderne trainers. Een goed tactisch inzicht, spelpatronen begrijpen, weten wat een wedstrijd nodig heeft.

Ik snap het overigens wel van Lukaku want die heeft een geweldige persoonlijke band met Henry maar daar heb je als ploeg niet zoveel aan. Een Conte zou geweldig zijn.

Vaneigen dat de oude garde Henry wil, da's gewoon terug hetzelfde doodlopende straatje in, maar ze zijn zeker van hun plaatsje tenzij ze gewoon stoppen met sjotten. Als ge wil doorselecteren kan je 't echt niet maken om met Henry af te komen. Of die moet me verbazen en onmiddellijk de helft van die anciens niet meer oproepen, zou wel hilarisch zijn.

Idd Henry is gewoon een verlengstuk van Martinez , dat is precies wat we niet willen .

Martinez was eigl maar een erg matige coach als we daar nu achteraf moeten op terugkijken . Deze gouden generatie had minstens ergens een finale moeten halen (WK , EK , Nations League) . Dat is niet gehaald .

Kvind ook dat er soms wat teveel windeieren worden gelegd onder die 3de plaats , we zaten daar uiteindelijk in een zeer makkelijke groep met Tunesie en Panama , Japan was zeer kantje boord , Brazilië was goed maar dat is niet meer de ploeg van Ronaldo en co , en Frankrijk was tactisch slimmer dan . Die match voor de 3de plaats is eigl een nonmatch , die men beter gewoon afschaft en elk brons heeft . Grote landen gaan daar echt niet meer gemotiveerd voor zijn .

Ik denk niet dat Lukaku schrik heeft bij eender welke trainer om zijn plaatske te verliezen.
En ik geloof zelfs niet dat dat bij TA de reden is.

Als dat waar is, dan is het al bijna rond. Huidige T2, hopeloos, ronkende naam én twee man die hem al voordragen…

Zoiets laat onze bond niet liggen meestal. :unsure:

Bwa, mij komt het toch niet echt over dat zijn mening daarover gevraagd is.
Ik hou voorlopig wel vertrouwen in onze bond.

"Bovendien kent hij de ploeg, dat is toch belangrijk. Ik snap dat er verjonging nodig is, maar je moet ook weten waar we vandaan komen. Henry zou wat dat betreft de ultieme oplossing zijn."

Op de vraag of ze bij de bond hem al gepolst hebben om zijn mening te geven, antwoordt Alderweireld met een kwinkslag: "Ik denk dat ze mijn nummer kwijt zijn."

https://sporza.be/nl/2023/01/04/ook...ondscoach-de-ultieme-oplossing~1672846594409/

Bwa, mij komt het toch niet echt over dat zijn mening daarover gevraagd is.
Ik hou voorlopig wel vertrouwen in onze bond.

"Bovendien kent hij de ploeg, dat is toch belangrijk. Ik snap dat er verjonging nodig is, maar je moet ook weten waar we vandaan komen. Henry zou wat dat betreft de ultieme oplossing zijn."
"maar je moet ook weten waar we vandaan komen"

Waarom zou dit moeten? Omdat de "ouderen" bang zijn hun plek kwijt te geraken?

Toby is evengoed in centers geven in de pers als op het veld. Hij wil doorgaan als RD maar weet ook dat Theate, Faes (ook na zijn twee wereldgoalen), Bornauw etc de wacht willen aflossen centraal achterin.

Deze ploeg heeft iemand nodig die geen banden heeft met de resterende spelers van de gouden generatie.

Het probleem van onze ploeg is dat ze een hechte vriendengroep waren (nog altijd?) maar die gingen nooit samen naar de oorlog maar eerder op een club med vakantie. Iedereen was zeker van zijn plaats, ook al speelde/presteer je niet bij je team.

Doorselecteren en de nieuwe garde laten spelen in combinatie met de ervaring van de huidige is wat moet gebeuren. Met een duidelijk systeem A + B. En systeem B kan niet gewoon spits A vervangen zijn door spits B zonder iets te veranderen aan het tactische als die spits een volledig ander type is. Ik word daar nog steeds kwaad om hoe dat kan op dit niveau op het hoogte haalbare: WK.

Laat Kompany maar passeren als hij wat prijzen heeft gepakt in clubverband en de KDB's en Lukaku's uit de ploeg zijn verdwenen.

Toby is evengoed in centers geven in de pers als op het veld. Hij wil doorgaan als RD maar weet ook dat Theate, Faes (ook na zijn twee wereldgoalen), Bornauw etc de wacht willen aflossen centraal achterin.
Zelfs op zijn oude dag is Toby beter dan die 3 genoemde spelers.
Laat ze eerst eens een langere periode presteren op hoog niveau en dan kunnen we nog eens spreken.

Die 'ze hebben bang om hun basisplek te verliezen'-piste, die volg ik toch niet hoor. Alsof een Lukaku daar schrik voor heeft?

Ik snap hun voorkeur voor Henry wel. Dat zal ongetwijfeld een toffe pee zijn, die inderdaad iedereen al goed kent, iemand waar iedereen naar opkijkt, ... Maar dat maakt het objectief nog niet de beste keuze inderdaad.

Ik blijf erbij, de grote hoop van de spelers (of alleszins de topspelers) hadden geen problemen met Martinez (en bij uitbreiding de rest van de staf, waaronder Henry). Niet zoals dat bij Wilmots wél het geval was. Ik wacht ook nog steeds op al die sappige verhalen over alle conflicten en ruzies binnen de groep op het WK. We zijn nu al méér dan een maand verder en er lijkt precies toch niet veel van in huis te komen...

Het heeft gewoon weinig zin om op dit moment de mening van de spelers te vragen. Zij gaan altijd namen naar voorschuiven van personen die ze goed kennen, mee hebben samengewerkt en/of naar wie ze opkijken.

Het is ook maar wat je ze in de mond legt natuurlijk... Als er aan Toby gevraagd wordt of het een goed idee is om Guardiola bondscoach te maken, dan gaat die ook geen 'nee' zeggen hoor. Idem voor Kompany bijvoorbeeld. Stel je ook voor dat Toby openlijk zegt 'Nee, ik vind Henry geen goede keuze' en vervolgens wordt Henry bondscoach...

Conclusie: de verantwoordelijkheid voor de keuze van de bondscoach ligt bij de kbvb en al de rest doet er momenteel niet toe.

Zelfs op zijn oude dag is Toby beter dan die 3 genoemde spelers.
Laat ze eerst eens een langere periode presteren op hoog niveau en dan kunnen we nog eens spreken.
- Faes: vorig seizoen verkozen tot speler van het seizoen bij Stade Reims, nu vaste waarde achterin bij Leicester
- Theate: vorig seizoen Serie A, dit seizoen EL 6 matchen, 1 goal en 17 Ligue 1, 2 goalen.
- Bornauw: speelt al enkele seizoenen Bundesliga.

Mogen die gasten pas aanspraak maken op een basisplaats na drie seizoenen Manchester City, Inter of Real Madrid? Toby speelde vorig seizoen met zandkasteeltjes in Qatar hé?

Om aanspraak te kunnen maken op een basisplaats, moeten ze vooral eerst eens de kans krijgen om hun te tonen in wedstrijden waarin dat mogelijk is (zoals een Debast die kans wél heeft gekregen).

Faes heeft tot hiertoe ocharme 45 min. (?) op zijn track record staan bij de Duivels zeker?

Daar is het misgelopen. Op het WK moet je ze dan ook niet ineens gaan brengen natuurlijk.

De vergelijking met Toby is trouwens minder zinvol (tenslotte was hij zeker niet de zwakke schakel op het WK), maar wél waarom Debast 3x zijn kans kreeg ipv Faes en daarna plots Dendoncker op die plaats kwam.

- Faes: vorig seizoen verkozen tot speler van het seizoen bij Stade Reims, nu vaste waarde achterin bij Leicester
- Theate: vorig seizoen Serie A, dit seizoen EL 6 matchen, 1 goal en 17 Ligue 1, 2 goalen.
- Bornauw: speelt al enkele seizoenen Bundesliga.

Mogen die gasten pas aanspraak maken op een basisplaats na drie seizoenen Manchester City, Inter of Real Madrid? Toby speelde vorig seizoen met zandkasteeltjes in Qatar hé?
Toby heeft al 10 maal meer bewezen dan die 3 samen op het hoogste niveau. (voor zover we van die 3 van het hoogste niveau kunnen spreken).

Ik ben 100% voor verjonging en vernieuwing en die gasten mogen zeker meer kansen krijgen in pakweg de Nations league of vriendenmatchen.
Maar als oudere spelers nog meekunnen moeten we ze niet vervangen om toch maar te vervangen.
De Mertens, Hazards en Chadli's van deze wereld mogen thuisblijven maar spelers als Jan en Toby die op en top prof zijn en nog steeds beter zijn dan hun jongere concurenten mogen gerust blijven staan. De zwakheid van de Rode Duivels op het voorbije WK lag niet bij hen.

Toby heeft al 10 maal meer bewezen dan die 3 samen op het hoogste niveau. (voor zover we van die 3 van het hoogste niveau kunnen spreken).

Ik ben 100% voor verjonging en vernieuwing en die gasten mogen zeker meer kansen krijgen in pakweg de Nations league of vriendenmatchen.
Maar als oudere spelers nog meekunnen moeten we ze niet vervangen om toch maar te vervangen.
De Mertens, Hazards en Chadli's van deze wereld mogen thuisblijven maar spelers als Jan en Toby die op en top prof zijn en nog steeds beter zijn dan hun jongere concurenten mogen gerust blijven staan. De zwakheid van de Rode Duivels op het voorbije WK lag niet bij hen.
Maar dat is het net, ze kunnen niet meer mee. Ze (En zeker Verthongen) worden er keer op keer afgelopen. Een van die twee als laatste man om te sturen kan nog werken. Maar zoals Martinez altijd deed om die 2 op de bak te zetten gaat gewoon echt niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan