De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
KDB is een geniale voetballer, maar al jaar en dag een klein verwend dwars kind wanneer het tegen zit.
Een totale brainfart om zo iemand kapitein te maken.

Maar wie dan wel he...Lukaku is de enige andere mogelijkheid. Tielemans is qua rust en klasse een potentiële kapitein, maar is vrees ik niet aanwezig mondig genoeg.

Onana misschien in de toekomst.

Maar wie dan wel he...Lukaku is de enige andere mogelijkheid. Tielemans is qua rust en klasse een potentiële kapitein, maar is vrees ik niet aanwezig mondig genoeg.
Tielemans wel al altijd dat natuurlijk leiderschap gehad. Lijkt mij zeker een logischere kandidaat dan De Bruyne.

Tielemans wel al altijd dat natuurlijk leiderschap gehad. Lijkt mij zeker een logischere kandidaat dan De Bruyne.
Welja, ik neig hier eigenlijk wel mee akkoord te gaan als ik de huidige (potentiele) kern nu zo bekijk.

Lukaku, KDB, ... neen dit zijn veel te snel geirriteerd op een plein waardoor dit ook enorm afstraalt op de rest van de ploeg.
Natuurlijk leiderschap is niet zo velen gegeven, maar Kompany, Vertonghen hebben/hadden dat toch wel gewoon.

Een soort van onverzettelijkheid uitstralen, het moet zelfs niet eens (één van) de beste voetballer(s) zijn wat mij betreft. Chiellini, Modric, die hebben verbetenheid in het spel, en staan altijd te spelen met een "over mijn lijk" mentaliteit, dat heb je nodig. Spelers rondom hen moeten voelen dat ze ook diezelfde ethiek moeten opbrengen om de ploeg naar een hoger niveau te tillen.

Een soort van onverzettelijkheid uitstralen, het moet zelfs niet eens (één van) de beste voetballer(s) zijn wat mij betreft. Chiellini, Modric, die hebben verbetenheid in het spel, en staan altijd te spelen met een "over mijn lijk" mentaliteit, dat heb je nodig. Spelers rondom hen moeten voelen dat ze ook diezelfde ethiek moeten opbrengen om de ploeg naar een hoger niveau te tillen.

Beide voorbeelden van je waren nog tans wel bij de beste voetballers van de wereld. Modric was en is de ster van Kroatië en prime Chiellini was één van de beste verdedigers in de wereld, moet je maar eens aan de Belgen vragen ;-) Als je echt als leider beschouwd wilt worden ga je toch op se minst goed genoeg moeten zijn om te starten, naar bijvoorbeeld een Aster Vranckx of Kaminski gaat echt niemand luisteren hoor.

Beide voorbeelden van je waren nog tans wel bij de beste voetballers van de wereld. Modric was en is de ster van Kroatië en prime Chiellini was één van de beste verdedigers in de wereld, moet je maar eens aan de Belgen vragen ;-) Als je echt als leider beschouwd wilt worden ga je toch op se minst goed genoeg moeten zijn om te starten, naar bijvoorbeeld een Aster Vranckx of Kaminski gaat echt niemand luisteren hoor.
Ja goed, das wel waar.
Het punt was vooral, mentaliteit uitdragen die je ploeg nodig heeft.

Sommigen hebben hier toch lange tenen hoor... Dus omdat ik KDB als persoon een paljas vind, houd ik niet van goed voetbal? Mannekes. Ik zeg net meermaals dat het een van de beste ter wereld is.

Maar in mijn ogen is het hele verhaaltje dat KDB het slachtoffer is van Tedesco, zijn ploegmaats,... allemaal heel overroepen. De attitude van De Bruyne is evenzeer part of the problem, dat is mijn punt. Er zijn al heel lang grote problemen in de kleedkamer van de Duivels, zo simpel is het. Hoe hard dat ook ontkend wordt. Dat is geen groep die er als 1 blok voor gaat, en KDB is iemand die die situatie verergert in plaats van tracht te verbeteren. Courtois, net hetzelfde. Ik begrijp niet goed waarom het zo blasphemous is om dat uit te spreken. Dat neemt niks weg van zijn kwaliteiten en prestaties bij City. Maar bij de nationale ploeg is dat problematisch.

KDB: geniale voetballer en superieure techniek, maar dat is toch niet iemand om een jong team vooruit te trekken of op te leren, daar heeft ie het geduld noch de capaciteiten als leider voor. Vroeger niet en nu ook niet. Als ervaren voetballer zou je beter moeten weten dan zo'n gefrustreerd interview live op TV te geven. Precies een ventje van 15 jaar.

Ik geef hem gelijk.
Er heerst toch al jaren het vermoeden dat de inzet niet top is steeds.
Na een verloren match ooit al eens de duivels oprecht ontgoocheld gezien?

Snap de frustraties, maar vreemd dat je als 33 jarige nog zo reageert. Toch ook niet de eerste keer, midden tijdens het WK ook de helft van de selectie te oud genoemd.

Ik geef hem gelijk.
Er heerst toch al jaren het vermoeden dat de inzet niet top is steeds.
Na een verloren match ooit al eens de duivels oprecht ontgoocheld gezien?
Ge zou toch verwachten dat het nu een grotere eer is door het statuut dat BE het afgelopen 10 jaar had gekregen?
Ik heb wel de indruk dat ze ervoor willen gaan maar dat het er gewoon niet in zit. De limiet zit ergens.

Van mij mag Kevin weg. Iedereen die ploegsport heeft gedaan weet dat die anderen met hem niet meer willen spelen. Van zodra iemand uit de hoogte doet tegen mij, kan die de grootste boom in 😉

Van mij mag Kevin weg. Iedereen die ploegsport heeft gedaan weet dat die anderen met hem niet meer willen spelen. Van zodra iemand uit de hoogte doet tegen mij, kan die de grootste boom in 😉

In een caféploeg misschien. We spreken hier wel over de beste Belgische voetballer die al wel wat op zijn palmares heeft staan...

We zullen wel zien hoe diegene die hij heeft aangevallen reageren. Ik vrees ervoor eerlijk gezegd 😉 hij had dat nooit op televisie mogen zeggen, dat is gewoon publiek belachelijk maken hè

We zullen wel zien hoe diegene die hij heeft aangevallen reageren. Ik vrees ervoor eerlijk gezegd 😉 hij had dat nooit op televisie mogen zeggen, dat is gewoon publiek belachelijk maken hè
Hij noemt niemand bij naam, dus hoezo publiekelijk belachelijk maken?

De uitspraken van KDB zijn hard, maar toch niets abnormaals. Zo'n dingen heb ik al vaak genoeg gehoord door andere spelers/trainers. Van zodra je namen begint te noemen dan ga je te ver, maar in dit geval dus niet. Hij zegt trouwens zelf dat hij bepaalde dingen niet gaat zeggen, dus hij houdt zich nog in.

Ook niet vergeten dat hij daar wel moet verschijnen voor de microfoon hè, zo vlak na een wedstrijd. Dat is nooit een goed idee als je net verloren hebt, maar het moet.

Ook niet vergeten dat hij daar wel moet verschijnen voor de microfoon hè, zo vlak na een wedstrijd. Dat is nooit een goed idee als je net verloren hebt, maar het moet.
Dat moet helemaal niet. Net zoals iedereen ook geen interview gaf na de wedstrijd. Die zijn wat slimmer dan KDB.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan