De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het meest wraakroepende van al is dat ze na Wilmots voor Martinez hebben gekozen.
Toen stonden de topcoaches letterlijk in de rij om met de RD te mogen werken.
En dan komen ze af met miskleun Martinez. Martinez was gewoon de goedkoopste keuze. Tjah.
Is dat zo?

Ik kan me alleen herinneren dat de naam Van Gaal 'concreet' was. Maar goed, dat is een speciaal persoon waarvan het wel te verwachten was dat dat zou botsen met de Belgische mentaliteit, en dan hebben we het ook nog niet over de looneisen natuurlijk...

Is dat zo?

Ik kan me alleen herinneren dat de naam Van Gaal 'concreet' was. Maar goed, dat is een speciaal persoon waarvan het wel te verwachten was dat dat zou botsen met de Belgische mentaliteit, en dan hebben we het ook nog niet over de looneisen natuurlijk...
Solleke is weer dingen aan het verzinnen. Martinez was niet eens een goedkope optie. Ze hebben hem begot 2 jobs moeten aanbieden om hem te kunnen betalen. Inderdaad Van Gaal had interesse, maar de vraag is nog of dat haalbaar was. Los van het feit dat ik Van Gaal wel had willen zien als bondscoach.

Spijtig dat Hein geen zin heeft. Zet Hein samen met KDB en we zijn vertrokken.

Alhoewel ik na KDB zijn interview zelfs daar niet meer van overtuigd ben.
Als sommige niet doen wat er gevraagd wordt, tsjah ...

Ik meen mij te herinneren dat de bond en Van Gaal zelfs een akkoord hadden over looneisen, alleen was het probleem dat Van Gaal op dat moment nog coach was bij ManU (of net ontslaan?). Van Gaal had voorgesteld dat zijn assistent het voorlopig zou overnemen, waarna hij dan bondscoach zou worden eens zijn contract bij ManU afgelopen was en hij terug een andere job als trainer mocht aannemen. Voor zijn volledige ontslagpremie te krijgen moest hij namelijk een jaar nergens anders als coach aan de slag volgens de voorwaarden in zijn contract.

Op dat plan is de bond dan uiteindelijk afgehaakt.

We hadden het dus een jaar met Van Gaal zijn assistent kunnen doen en dan in 2018 met prime Hazard en Van Gaal als coach naar het WK gaan.

Met Hein wil ik het toch ook eerst zien. Kan het goed uitleggen, maar uiteindelijk grandioos gefaald bij Anderlecht en Genk. En als iemand echt koppig is, is het Hein wel.

Ik ga met heel veel akkoord hier, maar stel me toch de vraag of Onana-Tielemans écht niet kan werken.
Unai Emery lijkt hier toch in te geloven bij Villa, misschien dat ze daar dan de juiste coaching krijgen en die kunnen meenemen naar het nationale team.
Villa speelt met 5 middenvelders bij een enkele spits en heeft gewoon meer meewerkende spelers op de flanken én in de spits als ze 4-4-2 spelen. En ze staan daar quasi allemaal op hun natuurlijke plaats, in een opstelling die hen ligt.

Tedesco doet geen van deze zaken. Onana - Tielemans kan werken in bepaalde omstandigheden... Maar de rest van de ploeg moet ook goed staan. Maar een matige LB, een luie LM, een RM die slecht speelt en te laat vervangen wordt, een spits die niet werkt in dit systeem... Heel je middenveld is al snel exposed en overlopen. Doet ook niet veel goed aan het mentale aspect. Bovendien is Tielemans sowieso geen loopwonder en een defensieve liability. Je hebt dan het balbezit nodig of je hangt er aan.

Met Hein wil ik het toch ook eerst zien. Kan het goed uitleggen, maar uiteindelijk grandioos gefaald bij Anderlecht en Genk. En als iemand echt koppig is, is het Hein wel.
Is waar, maar de man heeft tenminste een idee. Bij Tedesco heb ik dat gevoel toch niet.

Zou eigenlijk ook het liefste een Belgische coach zien, maarja, wie?

Top coaches gaan zelden tot nooit een "vreemd" land trainen. Laat staan dat we die ooit gaan kunnen betalen. Ik zou die verwachtingen toch bijstellen eerlijk gezegd.

Kan gerust zijn. Maar laat die wanna-be topcoaches zoals Martinez en Tedesco ook zijn en pak een gewone Belgische coach. Die gaan echt niet minder respect krijgen van de spelers dan een pipo als Domenikso Tedesco.

Dat zijn ook geen vrienden, hoor. Heintje beweert altijd dat hij KDB in Genk "gelanceerd" heeft, maar het was net een punt dat die eerder kansen had moeten krijgen. Die zijn er uiteindelijk pas bij Vercauteren gekomen en zo dingen vergeet de koppige rosse niet.

Als ik die bezig zie op Extra Time of ergens anders, lijkt me dat die man toch enorm veel verstand heeft van voetbal. Alles wat die zegt klopt gewoon. Zo een typisch persoon die het zelf niet kan, maar wel ziet. Dat is voor mij een goede coach.

Buiten het feit dat die man natuurlijk ook goed moet kunnen omgaan met de verschillende (grote en kleine) persoonlijkheden. En dat iedereen dus met iedereen moet overeenkomen als 1 team. Niet gemakkelijk. De grote leider moet de kleine volgers inspireren, iets wat KDB momenteel niet aan het doen is.

Kan gerust zijn. Maar laat die wanna-be topcoaches zoals Martinez en Tedesco ook zijn en pak een gewone Belgische coach. Die gaan echt niet minder respect krijgen van de spelers dan een pipo als Domenikso Tedesco.
Tgoh, Martinez heeft als TD echt wel goede zaken gedaan. Dat wordt vaak wel even vergeten. Uiteraard lijkt dat nu teniet gedaan te worden door de huidige staff, maar ik wil maar zeggen dat Hein niet per se een betere kandidaat dan Martinez zou zijn. En we gaan toch niet doen alsof we wel tevreden gaan zijn met een Belgische coach, gewoon omdat het een Belg is he? Ik begrijp dat we nu vanalles zoeken omdat we van Tedesco af willen, maar als Hein voor de groep staat en 2 keer een opstelling neerzet waar 50% het niet mee eens is, gaat die gewoon in het rijtje Wilmots, Martinez en Tedesco genoemd worden. Want zo gaat het nu eenmaal. Grijs bestaat nauwelijks in de voetbalwereld.

Als ik die bezig zie op Extra Time of ergens anders, lijkt me dat die man toch enorm veel verstand heeft van voetbal. Alles wat die zegt klopt gewoon. Zo een typisch persoon die het zelf niet kan, maar wel ziet. Dat is voor mij een goede coach.

Buiten het feit dat die man natuurlijk ook goed moet kunnen omgaan met de verschillende (grote en kleine) persoonlijkheden. En dat iedereen dus met iedereen moet overeenkomen als 1 team. Niet gemakkelijk. De grote leider moet de kleine volgers inspireren, iets wat KDB momenteel niet aan het doen is.
Eens dat hij het goed kan uitleggen, maar dan moet je het ook bewijzen he. Mijn vrienden waren ook onder de indruk hoe Schreuder even kwam uitleggen hoe hij Union moest verslaan (wat hij ook deed meen ik), maar heb zelden zo'n waardeloze coach bij Ajax gezien.

Ook een probleem in de groep na Kompany. Geen enkele van die top spelers is een leider. Hazard, Debruyne, Courtois, Lukaku allemaal top spelers maar na Kompany en Vermaelen is dat een gemis.

Er is duidelijk een tekort aan bepaalde kwaliteiten binnen de ploeg maar er is wel meer mee te doen dat we nu hebben.

En Martinez deed echt wel goede zaken hoor. Altijd bereikbaar voor alle Nationale teams. Een bepaalde visie bij alle teams en alle coaches die samenwerkten. Een positieve sfeer zorgen intern als zowel extern. Altijd bereikbaar voor sponsors en events. Financieel deden ze het echt wel goed door een deel van het werk van Martinez.

Allemaal teniet gedaan door een snul met een Napoleon complex. Zeer veel negatieve werksfeer bij zoals alle ploegen als door geheel de bond. Dank je Tedesco. Buiten dat een kut coach is dat nog voor mij het ergste aan Tedesco overal een vingertje in de pap willen en op elk niveau alles kapot ah maken.

Zelfs Vanhautte wilt hem nu al buiten.

Laatst bewerkt:
Ook een probleem in de groep na Kompany. Geen enkele van die top spelers is een leider. Hazard, Debruyne, Courtois, Lukaku allemaal top spelers maar na Kompany en Vermaelen is dat een gemis.

Er is duidelijk een tekort aan bepaalde kwaliteiten binnen de ploeg maar er is wel meer mee te doen dat we nu hebben.
Vertonghen kon dat ook nog wel, maar momenteel weinig tot geen leiders idd.

Vertonghen speelde op een te laag club niveau om een leider te zijn voor die grote mannen.
Die heeft jaren in de PL gespeeld en zelfs kapitein geweest. Zijt maar zeker dat die een leider kan zijn voor die groep.

Hoh, Vertonghen toch ook niet echt vind ik. Die begint nogal vaak te vitten op de eigen teammaats wanneer een match begint tegen te zitten, in plaats van ze aan te moedigen en voort te stuwen.
Dat is gewoon een geboren leider. Ik denk dat je geen enkele Ajacied gaat vinden die gaat zeggen dat hij geen goede kapitein is/was. Ge moogt soms wel eens uw ploeggenoten wakker schreeuwen he. Dat gebeurt daar constant.

De Rode Duivels is al sinds de gouden generatie een soort Club Med. Met de toppers in hoogvorm haalden we daar nog mooie resultaten mee maar ook toen, onder verschillende coaches is er nooit het maximale uitgehaald wegens een gebrek aan tactiek en werkethiek. In beiden ligt er een gedeelde verantwoordelijkheid bij de staf als bij (een deel) van de spelers. En bij uitbreiding de volledige voetbalbond die qua management een echte schande zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan