De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geen idee of dat de tactische richtlijn was rond Carrasco. Hij stond aan zijn kant 1e helft, als die zijn tactische richtlijnen niet uitvoert kun je die perfect coachen toch, niets van gemerkt.
Ik zag ook voornamelijk KDB druk zetten zonder steun uit zijn rug. Mangala en Onana bleven gewoon staan ipv mee druk te zetten.
Als team druk zetten kwam er dus ook totaal niet uit of waren de richtlijnen ook niet duidelijk.

Mja, ik had begrepen dat Carrasco de opdracht had gekregen om diep te lopen. Waar hij zelf zegt dat hij daar, oa. door de druk, niet toe gekomen is. Waardoor je die problemen had waarover men het had. Dus dat men bij het passen geen stationnetje naar voor kon of niet echt vooruit kon denken. En waarom dat je De Bruyne een paar keer in die match hebt zien naar achter komen om dan te zeggen naar voor naar voor.

Carrasco meldt het zelf in zijn interview.
Al vind ik wel dat dit aan Tedesco was om al sneller bijgestuurd te hebben.

Ik dacht dat ik ergens anders ook had gelezen dat het in principe de intentie was om de 2 6'en was achter te houden om dan de flanken wat meer die druk naar voor te zetten. Aan de kant van meunier (of whoever er daar liep) ging dat wel een beetje maar dat leek niet te lukken aan de kant van Carrasco. Waarom laat ik in het midden.

Ik kan dat echt heel erg moeilijk geloven. Een aanvaller op de linksback zetten en die geraakt tegen een ploeg als Slovakije met moeite over de middellijn door "de druk van de tegenstander'? Really?

Mja, ik had begrepen dat Carrasco de opdracht had gekregen om diep te lopen. Waar hij zelf zegt dat hij daar, oa. door de druk, niet toe gekomen is. Waardoor je die problemen had waarover men het had. Dus dat men bij het passen geen stationnetje naar voor kon of niet echt vooruit kon denken. En waarom dat je De Bruyne een paar keer in die match hebt zien naar achter komen om dan te zeggen naar voor naar voor.

Ik dacht dat ik ergens anders ook had gelezen dat het in principe de intentie was om de 2 6'en was achter te houden om dan de flanken wat meer die druk naar voor te zetten. Aan de kant van meunier (of whoever er daar liep) ging dat wel een beetje maar dat leek niet te lukken aan de kant van Carrasco. Waarom laat ik in het midden.
Zegt daar inderdaad 1 zin, "Wij moesten soms achter, diep lopen en dat hebben we niet gedaan en dat is makkelijker voor hun om altijd vooruit te verdedigen dan achteruit te verdedigen"
Kan even goed zijn dat de spitsen de run achter de verdedigers moesten maken en de rest laag moest blijven staan.

En het is niet dat hij Carrasco koos ipv De Cuypere omdat die meer aanvallende impulsen zou brengen, Tedesco zet nog liever Castagne tegen zijn voet en Debast als rechtsback dan dat hij Decuypere brengt.

Kan ik ook geloven, anders is er 0,0 logica (voor zover die er al is) op Carrasco daar te zetten. Al vind ik dat Carrasco nog altijd niet daar had moeten staan, maar De Cuyper. Idem ook dat hij had moeten bijsturen. Natuurlijk gaat niet elk tactisch plan uitgevoerd worden zoals de coach dat wilt, dat is normaal, maar je moet dan wel tijdig proberen bijsturen.

Kan ik ook geloven, anders is er 0,0 logica (voor zover die er al is) op Carrasco daar te zetten. Al vind ik dat Carrasco nog altijd niet daar had moeten staan, maar De Cuyper. Idem ook dat hij had moeten bijsturen. Natuurlijk gaat niet elk tactisch plan uitgevoerd worden zoals de coach dat wilt, dat is normaal, maar je moet dan wel tijdig proberen bijsturen.
De Cuypere toch ook eerder gekend voor de aanvallende impulsen dan voor zijn verdedigende werk?
Met Carrasco heb je een ervaren speler met enorme tactische discipline.

En je zou toch verwachten dat als Carrasco hoger moest staan, hij dit toch wel een paar keer zou aangegeven hebben aan Carrasco die gewoon naast hem staat.

De Cuypere toch ook eerder gekend voor de aanvallende impulsen dan voor zijn verdedigende werk?
Met Carrasco heb je een ervaren speler met enorme tactische discipline.

En je zou toch verwachten dat als Carrasco hoger moest staan, hij dit toch wel een paar keer zou aangegeven hebben aan Carrasco die gewoon naast hem staat.
Daarom zou ik ook De Cuyper daar gezet hebben, omdat die ook al aanvallend is en het zijn plek is.

Ja, dat zou je idd verwachten, maar we weten toch niet de reden waarom Carrasco niet naar voren kon gaan. Hijzelf geeft er wel een antwoord op. Tedesco doet absoluut vreemde dingen, zoals Carrasco daar zetten bijvoorbeeld, maar die is ook niet achterlijk he. Maar goed, we gaan het nooit weten natuurlijk.

Jammer dat we niet verloren hebben.
Veel liever er nu uit en van die dwaas van een Tedesco af zijn dan gewoon kansloos eruit na een frustrerende match tegen Frankrijk maar wel met Tedesco opgescheept blijven.
Aan Casteels zal het niet gelegen hebben iig.

Onze bond gaat nu inderdaad weer geen juiste conclusies trekken. Die gaan meegaan in Tedesco zijn verhaal dat we perfecte matchen spelen, maar dat het geluk gewoon niet aan onze zijde stond.

En zo gaan ze gepresteerd hebben om de beste keeper uit onze geschiedenis kwijt te geraken, en met wat pech houden Lukaku en De Bruyne na alweer een zeer teleurstellend toernooi het ook voor bekeken. En kunnen we op het WK er opnieuw al bij de groepsfase er uit.

Hoe deze generatie(s) verkwanseld worden, echt een sportief drama.

Ik mag hopen dat mannen als Lukaku en KDB nog wel minstens één WK willen meedoen.

Het incident gisteren met de supporters gaat daar wel niet mee helpen vrees ik...

Tedesco mag in Duitsland blijven

Clement? Hein Vanhaezebrouck? Wat loopt er rond dat zeker beter is?

IMG-7589.jpg

Kben echt nog altijd boos.
Een heel seizoen gesukkel met Genk en dat dit in het tussenseizoen om daarna onmiddellijk weer de competitie in te gaan in een bouwseizoen. Ik kan maar zoveel aan, hè.

De krappe 0-0 tegen Oekraïne, en de kwalificatie door de achterdeur naar de 1/8ste finales, verandert daar voorlopig niets aan. De nooit luidop uitgesproken ambitie was bescheiden: een plaats in de tweede ronde van dit EK met een jonge, in transitie zijnde spelersgroep.

Net als voor de bondscoach en de spelers zelf worden de eerste twee groepswedstrijden van de Rode Duivels als positief ervaren in het hoofdkwartier in Tubeke. Dat de sfeer in de groep erg verbeterd is, en het team sterk aan elkaar hangt, worden als pluspunten gezien. De voetbalbond wil Tedesco op lange termijn laten werken. De verwachting is dat de coach na het EK de spelersgroep verder zal vernieuwen en verjongen.

Ok, de bond is dus ook mee in dezelfde mentaliteit.

Voor mij hoeft het ff niet meer. Compleet gedegouteerd van de ingesteldheid daar. Als je gvd content bent met een 2e ronde in een groep vol kneusjes en het niet eens erg is dat het door de achterdeur is dan kan je u beter focussen op de duiveltjes. Daar wordt de score nog niet bijgehouden en is iedereen een winnaar. Bende laffe honden

Man man man. In deze groep de tweede ronde halen is toch een absoluut minimum? En een jonge, in transitie zijnde spelersgroep? Een paar spelers (die dan nog niet mogen meedoen) misschien wel ja, maar al de rest heeft toch ervaring op het hoogste niveau genoeg zeker?

Wat vinden de spelers hier eigenlijk van, wordt je daar niet gek van eigenlijk? Kan toch niet dat er geen (belangrijke) spelers zijn die dit allemaal in vraag stellen?

Onze bond gaat nu inderdaad weer geen juiste conclusies trekken. Die gaan meegaan in Tedesco zijn verhaal dat we perfecte matchen spelen, maar dat het geluk gewoon niet aan onze zijde stond.

En zo gaan ze gepresteerd hebben om de beste keeper uit onze geschiedenis kwijt te geraken, en met wat pech houden Lukaku en De Bruyne na alweer een zeer teleurstellend toernooi het ook voor bekeken. En kunnen we op het WK er opnieuw al bij de groepsfase er uit.

Hoe deze generatie(s) verkwanseld worden, echt een sportief drama.
Wat zou de oplossing zijn?
Iemand aanstellen die zich geen fluit aantrekt van de bazen of zijn eigen reputatie? Soms heb ik de indruk dat Bobby en Tedesco ook wat op veilig spelen en de Duivels zien als een springplank naar hoger. Wilmots was een ander verhaal omdat die tactisch minder onderlegd was.
Eerste naam die opduikt is dan Vanhaezebrouck?

Wat vinden de spelers hier eigenlijk van, wordt je daar niet gek van eigenlijk? Kan toch niet dat er geen (belangrijke) spelers zijn die dit allemaal in vraag stellen?
Diegene met genoeg ervaring om hun bek te willen open doen weten dat ze na dit EK ermee ophouden (Vertongen, Lukaku?) of zijn gewoon moe of apatisch (KDB) vrees ik.

De rest zal al blij zijn dat ze op het blad of in de kern geraken.

Wat zou de oplossing zijn?
Iemand aanstellen die zich geen fluit aantrekt van de bazen of zijn eigen reputatie? Soms heb ik de indruk dat Bobby en Tedesco ook wat op veilig spelen en de Duivels zien als een springplank naar hoger. Wilmots was een ander verhaal omdat die tactisch minder onderlegd was.
Eerste naam die opduikt is dan Vanhaezebrouck?
Als ik hem op sporza hoor, denk ik dat hij daar ook zo over denkt.

Het issue lijkt me zijn relatie met de Franstalige pers. Verder heeft die alle capaciteiten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan