Ik volg het niet zo nadrukkelijk maar waarom geen 26ste man en geen vervanger voor meunier ? beter een speler te veel dan te weinig denk ik zo.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik volg het niet zo nadrukkelijk maar waarom geen 26ste man en geen vervanger voor meunier ? beter een speler te veel dan te weinig denk ik zo.
Het is vooral dat je dan ook nog eens afreist met Theate en Vertonghen die sowieso voor de eerste match niet fit zouden zijn, en Witsel had na Luxemburg ook last. Je hebt nu de mogelijkheid om optimaal te anticiperen op kaarten en blessures, hoe haal je het in je hoofd om die kans niet met beide handen te grijpen?
Ja, ik versta het idee dat je iedereen scherp en tevreden wil houden door geen mensen mee te nemen die realistisch gezien geen kans hebben om te spelen, maar vul dan op met jonge talenten hé. Je gaat me niet zeggen dat jongens als De Winter, Sabbe of Sardella niet gewoon content zouden zijn om mee te gaan als back-up, wetende dat ze weinig tot geen speelkansen zouden hebben?
Op zoek naar een vervanger voor een vleugelverdediger, en je slaagt er in om 5 spelers op te noemen waarvan er maar eentje effectief een vleugelverdediger is? Daarvoor moet je toch ook weer sportjournalist zijn. Sabbe en De Winter imo. En Meunier naar huis. Komaan, ik ben grote fan van Meunier maar die is altijd naar de gallemiezen. Zijn lichaam heeft hem ingehaald en die stond nooit op het veld voor zijn veredigende bijdrage he, miljaar.Wat een artikelOp zoek naar een vervanger voor een vleugelverdediger, en je slaagt er in om 5 spelers op te noemen waarvan er maar eentje effectief een vleugelverdediger is? Daarvoor moet je toch ook weer sportjournalist zijn.
Op nr. 1 Alexis Saelemaekers, die hier ook door verschillende posters naar voren wordt geschoven. Maar really? Bij Milan heeft ie op twee seizoenen tijd welgeteld 60 minuten verspreid over 3 matchen als invaller op die positie gespeeld, en dat is alweer 3 jaar geleden. In totaal heeft ie 14 matchen op zijn teller als rechtsachter, waarvan de meerderheid bij de jeugd. En de matchen dat hij als rechtermiddenvelder speelde, stond er altijd nog een echte rechtsachter op het veld achter hem. Ik snap dat mensen teleurgesteld zijn dat hij niet opgeroepen is, maar daarom moet je hem nog niet als verdediger gaan oproepen. Dat zinnetje van Sporza "In Bologna speelt hij ook vaak in offensievere posities.", hij speelde gewoon elke match als aanvaller.
Dat je aan De Winter denkt, dat kan ik wel snappen in het licht van de blessures bij Theate, Vertonghen en Witsel. Kan als noodoplossing misschien ook op de rechtsachter, is ook een wissel op de toekomst en zat recent nog bij de selectie.
Misschien de meest achterlijke in het lijstje: Dendoncker. Serieus? Weet die nog wat dat is, wedstrijden spelen? Komt al twee seizoenen niet van de bank, heeft in 2024 de volle 21 minuten gespeeld. Hoe kom je erbij om die in je top 3 te zetten van mogelijke vervangers??
Castro-Montes, de enige in het lijstje die steek houdt, al is het ook al van bij Gent geleden dat ie nog effectief rechtsback speelde.
Alderweireld snap ik als je enkel kijkt naar de centrale verdedigers die momenteel out zijn, want op de rechtsback was hij in zijn hoogdagen al een noodoplossing. En heeft er nu gewoon geen goed seizoen opzitten.
Kijk Sporza, ik zal ook eens een lijstje maken:
1) Thomas Foket, natuurlijke rechtsachter die het grootste deel van het seizoen in de basis stond bij Reims. Heeft ook al beperkte interlandervaring.
2) Hugo Siquet, natuurlijke rechtsachter met een goed seizoen achter de rug bij revelatie Cercle
3) Kyriani Sabbe, natuurlijke rechtsachter, revelatie bij Club Brugge, oog op de toekomst
4) Castro-Montes, natuurlijke rechtsachter, bij Union zeer degelijke wingback
5) Killian Sardella, polyvalente rechtsachter, die bij Anderlecht soms ook centraal en op de linksachter wordt uitgespeeld
6) Thibault De Smet, natuurlijke linksachter, die het grootste deel van het seizoen in de basis stond bij Reims
7) Koni De Winter, centrale verdediger die in nood ook op de rechtsachter kan uitgespeeld worden, oog op de toekomst
In tegenstelling tot Griekenland zijn wij wel defensief kwetsbaar helaas.Mannekes, ik geef als voorbeeld het EK in 2004, meer is er niet nodig om te bewijzen dat alles kan.
Castro-Montes is toch ook geen natuurlijke rechtsachter? Dat heeft Hein zelf nog gezegd in een van de laatste Extra Times. Dat je defensief heel goed kan zien dat die niet is opgeleid als rechtsback, omdat hij bepaalde situaties verkeerd/anders inschat dan een natuurlijke rechtsback.Wat een artikelOp zoek naar een vervanger voor een vleugelverdediger, en je slaagt er in om 5 spelers op te noemen waarvan er maar eentje effectief een vleugelverdediger is? Daarvoor moet je toch ook weer sportjournalist zijn.
4) Castro-Montes, natuurlijke rechtsachter, bij Union zeer degelijke wingback

Wij zijn echt wel beter dan dat Griekenland. Het is en blijft voetbal en ook wij kunnen stunten.In tegenstelling tot Griekenland zijn wij wel defensief kwetsbaar helaas.
Kwalitatief wel ja. Als 'team' daarentegen betwijfel ik dat toch.Wij zijn echt wel beter dan dat Griekenland. Het is en blijft voetbal en ook wij kunnen stunten.
Als de aanval plots klikt en Lukaku in een flow zit waarbij elke goeie kans raak is kunnen we idd stunten.Wij zijn echt wel beter dan dat Griekenland. Het is en blijft voetbal en ook wij kunnen stunten.
De Sardella van dit seizoen zou ik dan toch een kans geven. Aanvallend ook sterk. Verdedigend staat die wel zijn mannetje
En als Vertongen dit is speelt je met een 75% op elkaar ingespeelde verdediging![]()
Dat is natuurlijk het punt van verrassen, dat ge het niet verwacht. Ik verwacht het ook niet, maar we kunnen wel ploegen pijn doen met onze aanval. Ik denk niet dat er 1 Griek in 2004 geloofde dat ze ook maar een beetje kans maakte.Kwalitatief wel ja. Als 'team' daarentegen betwijfel ik dat toch.
Ik hoop natuurlijk dat we zover mogelijk komen, maar het toernooi winnen? Daar geloof ik toch niet in moet ik zeggen. Attack wins you games, defence wins you titles. Wel, wij hebben die defence niet.
Het ding is wel dat ge tegen die Grieken amper een goal gemaakt kreeg en Casteels bij ons in een schietkraam zal staan.Dat is natuurlijk het punt van verrassen, dat ge het niet verwacht. Ik verwacht het ook niet, maar we kunnen wel ploegen pijn doen met onze aanval. Ik denk niet dat er 1 Griek in 2004 geloofde dat ze ook maar een beetje kans maakte.
Hetgeen wat ik verwacht en het minimale moet zijn is groepswinnaar worden, volgende ronde door (tenzij ge pech hebt en een sterke 3de loot genre Italië) en dan kwartfinale eruit tegen Frankrijk.
Allemaal goed en wel, maar er zijn wel meer ploegen/landen die verrast hebben he. Soms is het een kwestie van het juiste moment te pieken en dat kan perfect op zo'n tornooi. Het is niet dat onze verdediging niet boven zichzelf kan uitstijgen op het juiste moment of gewoon de aanval zo in vorm is dat we gewoon steeds genoeg scoren. Een gelijkspel kan ook al voldoende zijn, om uiteindelijk door te stoten na penalty's.Het ding is wel dat ge tegen die Grieken amper een goal gemaakt kreeg en Casteels bij ons in een schietkraam zal staan.