De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, zo'n opstelling met CDK of Tielemans als ACM zie ik ook zitten hoor, toch tegen de landen die ons laten komen. Al zou ik wel altijd Trossard in mijn basisopstelling zetten in plaats van Bakayoko. Tegen sterkere tegenstanders moet je sowieso met twee DM's spelen.

En ik pleit al jaren ervoor om tegen sterkere tegenstanders vanuit de counter te spelen, we hadden daar vroeger potentieel een briljante ploeg voor, en nu zeker ook nog.

Ja, zo'n opstelling met CDK of Tielemans als ACM zie ik ook zitten hoor, toch tegen de landen die ons laten komen. Al zou ik wel altijd Trossard in mijn basisopstelling zetten in plaats van Bakayoko. Tegen sterkere tegenstanders moet je sowieso met twee DM's spelen.

En ik pleit al jaren ervoor om tegen sterkere tegenstanders vanuit de counter te spelen, we hadden daar vroeger potentieel een briljante ploeg voor, en nu zeker ook nog.
Trossard zou van mij ook mogen starten. Hangt beetje van de tegenstander af misschien. Trossard is wel een heerlijk dankbare speler natuurlijk.

Sinds mijn zoontje Leandro (no worries boys, hij is 50% Italiaans, dus geen marginaal) is geboren scoort die ook aan de lopende band. :unsure:

Voor het systeem dat wij spelen wel ja. Ook De Bruyne rendeert in het aanvallend spel van de Duivels beter met Lukaku dan met spitsen als Openda of Batshuayi.
Dat heeft het vorige WK toch des te duidelijk gemaakt.
Toch waren er daarna nog mensen die aan Lukaku in de spits twijfelden, en enkel naar die missers tegen Kroatië konden kijken, los van enige context.

Laatst bewerkt:
Dat heeft het vorige WK toch des te duidelijk gemaakt.
Toch waren er daarna nog mensen die aan Lukaku in de spits twijfelden …
Het grootste probleem is vooral dat we voor de 3e keer op rij een trainer lijken te hebben die niet beseft dat Lukaku en zijn vervanger ander type spelers zijn. Ik wil Tedesco nog het voordeel vd twijfel geven als hij na deze match inziet dat het niet werkt met Openda in die rol maar als hij offensief dezelfde one-trick pony blijkt te zijn als Bobby hebben we een serieus probleem als Romelu een match niet mee kan doen.

Soit, dat we maar snel aan dat EK beginnen, die oefenmatchen aan 50% tegen janneke en mieke zeggen toch niks. Ik wil terug ploegen voor de knikkers zien spelen!

EDIT : Zou wel eens willen weten wat het penaltylijstje is, want zo gezeik als met Openda kan ik echt niet uitstaan. Maak een lijstje en hou uw klep als ge niet eerst staat. Dat werkt het beste. De bal opeisen en dan alletwee awkward er gaan staan is een eeuwenoude voorbode voor een misser in een belangrijke match. Je maakt die pingel plots enkele keren zwaarwichtiger. Fuck uw eerste goal voor de trainer he, maak die in het veld als ge een spits zijt.

Als Tedesco een lijstje heeft is het nu de uitgelezen moment om Openda de levieten te lezen voor de groep en duidelijk te maken dat zulk gedrag absoluut niet kan. Goed dat het nu gebeurt en niet straks in een kwartfinale.

Denk dat dat lijstje gewoon Lukaku of De Bruyne op 1 & 2 zijn en dan ga je dit soort drama nooit hebben, zou er mij niet al te veel zorgen om maken tbh.

Het grootste probleem is vooral dat we voor de 3e keer op rij een trainer lijken te hebben die niet beseft dat Lukaku en zijn vervanger ander type spelers zijn. Ik wil Tedesco nog het voordeel vd twijfel geven als hij na deze match inziet dat het niet werkt met Openda in die rol maar als hij offensief dezelfde one-trick pony blijkt te zijn als Bobby hebben we een serieus probleem als Romelu een match niet mee kan doen.

Soit, dat we maar snel aan dat EK beginnen, die oefenmatchen aan 50% tegen janneke en mieke zeggen toch niks. Ik wil terug ploegen voor de knikkers zien spelen!
Tweede keer op rij, onder Wilmots was Lukaku nog geen basisspeler.

Openda jong.. wat is da. Wij hebben nen targetman nodig in ons systeem met de flanken die we hebben. Niet nog ne kleine loper.
Benteke was nuttiger geweest..

Fijne analyses hierboven; grotendeels eens.

Is er een reden dat CDK niets speelde gisteren? Staat toch laag in de pikorde dan precies. Wellicht tegen Luxemburg toch de typeploeg voor minstens 60 minuten denk ik.

Denk dat MDC zich in de ploeg aan het spelen is. Aanvallend echt een zeer goede optie en Theate is bovendien nog onzeker.

Doku speelde een zeer ongelukkige 2e helft. Veel te veel/te lang dribbelend. Maar hij heeft al vaak bewezen ook bij de RD dat hij wel voor veel gevaar kan zorgen dus ik wijt het toch ook aan de algemene malaise na de rust.

Fijne analyses hierboven; grotendeels eens.

Is er een reden dat CDK niets speelde gisteren? Staat toch laag in de pikorde dan precies. Wellicht tegen Luxemburg toch de typeploeg voor minstens 60 minuten denk ik.

Denk dat MDC zich in de ploeg aan het spelen is. Aanvallend echt een zeer goede optie en Theate is bovendien nog onzeker.

Doku speelde een zeer ongelukkige 2e helft. Veel te veel/te lang dribbelend. Maar hij heeft al vaak bewezen ook bij de RD dat hij wel voor veel gevaar kan zorgen dus ik wijt het toch ook aan de algemene malaise na de rust.
Zeker met die zijn seizoen zou dat raar zijn, speelt echt goed bij Atalanta. Dat MDC zich positief laat zien is volledig correct, aanvallend vooral brengt die echt wel iets bij.
Dat Doku ongelukkig was door de algemene "malaise" in de 2de helft vind ik te makkelijk, kreeg best veel ballen, ook op snelheid maar deed gewoon elke keer hetzelfde, of te lang talmen met z'n dribbel of op snelheid dribbelen (goed) om dan te vertragen en de verdediger te laten terugkeren (slecht). Echt, elke, fucking, keer.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben fan van spelers als Doku en als hij WEL meer variatie brengt wil hem zeker zien spelen, maar als we op rechts Bakayoko bijvoorbeeld zetten, dan zie ik op links liever een ander type speler.

Dat allemaal terzijde, vond ik Debast precies wel redelijk goed gisteren en we zien dat in dit systeem (in elk systeem denk ik) we Lukaku echt keihard nodig hebben, We hebben gewoon echt geen half waardige vervanger die zo weegt op een verdediging EN goals maakt.

Op basis van wat ik gisteren zag, zou ik zo spelen op de EK bij aanvang in de groepsfase (tegen dus intrinsiek minder sterke tegenstanders dan ons team):

----------------Casteels
Meunier--Debast--Vertonghen--De Cuyper
-----------Mangala----Onana
--------------------KDB
Trossard----------Lukaku-------Carrasco

Eerste invallers: Doku, CDK, Bakayoko.

Op basis van wat ik gisteren zag, zou ik zo spelen op de EK bij aanvang in de groepsfase (tegen dus intrinsiek minder sterke tegenstanders dan ons team):

----------------Casteels
Meunier--Debast--Vertonghen--De Cuyper
-----------Mangala----Onana
--------------------KDB
Trossard----------Lukaku-------Carrasco

Eerste invallers: Doku, CDK, Bakayoko.
Ewel, dan hoop ik dat Trossard beter speelt dan gisteren :fingerguns_r:.

Doku moet toch altijd beginnen imo. Eventueel met Trossard op de andere flank. Kunnen eventueel ook wisselen tijdens de match, zoals er ook werd gedaan in één van de vorige matchen.

Doku moet toch altijd beginnen imo. Eventueel met Trossard op de andere flank. Kunnen eventueel ook wisselen tijdens de match, zoals er ook werd gedaan in één van de vorige matchen.

Ik heb de wedstrijd gisteren nu niet gezien, maar ik zou ook altijd starten met Doku én Trossard. Maar dan met Doku rechts en Trossard links.

Trossard zou van mij ook mogen starten. Hangt beetje van de tegenstander af misschien. Trossard is wel een heerlijk dankbare speler natuurlijk.

Sinds mijn zoontje Leandro (no worries boys, hij is 50% Italiaans, dus geen marginaal) is geboren scoort die ook aan de lopende band. :unsure:
Jij scoort waarschijnlijk nu een heel stuk minder!

Ok I'll see myself out

Onlangs zeer toevallig wat informatie gekregen over het conflict Courtois vanuit een bron die heel dicht bij de ploeg staat/stond en het werd bevestigd door een andere. Mind you, ze waren alletwee pro Courtois dus het was wat tussen de lijnen lezen.

Basically het is zo dat Courtois effectief een reusachtig ego heeft en hij voelde zich misnoegd door enkele zaken die hij heeft aangekaart naar de bondscoach toe. Of die terecht/opzettelijk zijn gebeurd was op dat moment geen twistpunt. Daarna gebeurde het foefje met de band en toen is Courtois vertrokken. Op dat moment waren de meubelen nog steeds gemakkelijk te redden naar verluid. Gewoon een kwestie van even af te zakken naar Courtois of samen te zitten bij de volgende selectie. Echter, toen zijn er bepaalde personen binnen de bond heel snel vanalles beginnen lekken/verzinnen en uiteindelijk heeft Tedesco zelf zijn tell-all interview gegeven dat niet geheel correct was. Dat laatste heeft de relatie dus echt wel opgeblazen.

Verschillende mensen in de bond hebben geen hoge pet op van Tedesco. Geen slechte tacticus, wel een slechte manager. Het ego had moeten gemanaged worden. Courtois speelt nu blufpoker met Tedesco, want net zoals er lekken waren over Courtois zijn er ook sympathisanten die Tedesco willen buitensmijten omdat Courtois top speelt maar niet meer mag/kan meedoen. Dat weet het kamp Courtois maar al te goed. Courtois CL finale gewonnen, geen EK-selectie en straks misschien stranden op een anonieme plek, eventueel na een keeperflater? Zware druk op Tedesco.

Niet ver verwijderd van hoe volgens de meesten hier de vork in de steel zat dus.

Side note : beide mensen waren niet onder de indruk van Tedesco maar niet geheel ontoevallig hebben beide onlangs slecht/minder goed nieuws vernomen van de bondscoach.

Take it as you will, niets van wat ik heb gehoord kan ik confirmen.

Ik blijf het vreemd vinden om geen 26ste speler mee te nemen. Zolang er duidelijke communicatie is en de speler zich kan neerleggen bij eventueel 0 minuten speeltijd, moet dit toch geen probleem zijn?

Vertonghen en Theate missen sowieso de eerste match, hoor ik net op de radio.

En toch ook bizar om Engels of Keita niet mee te nemen als je zag hoe Vermeeren speelde, en wetende dat Vranckx ook niet helemaal fit is ...

Ik blijf het vreemd vinden om geen 26ste speler mee te nemen. Zolang er duidelijke communicatie is en de speler zich kan neerleggen bij eventueel 0 minuten speeltijd, moet dit toch geen probleem zijn?
Klopt 100%
Ik vrees echter dat duidelijke communicatie, en people management int algemeen, niet zijn sterkste kant is.

Klopt 100%
Ik vrees echter dat duidelijke communicatie, en people management int algemeen, niet zijn sterkste kant is.
Daar lijkt het wel op, maar zo'n technische staff is toch behoorlijk groot he. Daar zullen toch wel meerdere mensen zijn die mee dat gesprek kunnen doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan