De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
"De uitleg van Tedesco was dat Vermeeren de man voor de toekomst is bij de Rode Duivels. Ze willen hem deze EK-ervaring geven, terwijl Vanaken het slachtoffer is van de concurrentiestrijd."

Geen idee wat de rest hier van denkt, maar dit vind ik toch eigenlijk echt té belachelijk voor woorden hè. Een EK gebruiken om ervaring op te doen? Waar slaat dat op? Ik kan dat in het geval van absolute toptalenten nog begrijpen, zoals een Yamal, een Endrick, een Messi in 2006, een Ronaldo in 1994, maar Vermeeren? Wie weet hebben we tegen het komende WK twee a drie nieuwe middenvelders die komen kijken en gewoon beter zijn, wie weet komt hij bij Atlético op een volledig doodspoor terecht, stagneert hij in zijn ontwikkeling en maakt hij geen aanspraak meer op een selectie. Wat ben je dan in hemelsnaam met die zogenaamde opgedane ervaring tijdens dit EK?

Straks speel je halve finale EK en moet hij voor de leeuwen worden gesmeten omdat er geen andere opties meer zijn. Nee, dan heb ik toch liever een gevestigde waarde en vooral een speler die zijn selectie verdiend heeft op basis van zijn prestaties. Tijdens een eindtornooi hoor je uw beste spelers te selecteren op basis van recente prestaties. Ervaring geven doe je maar tijdens kwalificaties wedstrijden of in de Nations League.

"De uitleg van Tedesco was dat Vermeeren de man voor de toekomst is bij de Rode Duivels. Ze willen hem deze EK-ervaring geven, terwijl Vanaken het slachtoffer is van de concurrentiestrijd."

Geen idee wat de rest hier van denkt, maar dit vind ik toch eigenlijk echt té belachelijk voor woorden hè. Een EK gebruiken om ervaring op te doen? Waar slaat dat op? Ik kan dat in het geval van absolute toptalenten nog begrijpen, zoals een Yamal, een Endrick, een Messi in 2006, een Ronaldo in 1994, maar Vermeeren? Wie weet hebben we tegen het komende WK twee a drie nieuwe middenvelders die komen kijken en gewoon beter zijn, wie weet komt hij bij Atlético op een volledig doodspoor terecht, stagneert hij in zijn ontwikkeling en maakt hij geen aanspraak meer op een selectie. Wat ben je dan in hemelsnaam met die zogenaamde opgedane ervaring tijdens dit EK?

Straks speel je halve finale EK en moet hij voor de leeuwen worden gesmeten omdat er geen andere opties meer zijn. Nee, dan heb ik toch liever een gevestigde waarde en vooral een speler die zijn selectie verdiend heeft op basis van zijn prestaties. Tijdens een eindtornooi hoor je uw beste spelers te selecteren op basis van recente prestaties. Ervaring geven doe je maar tijdens kwalificaties wedstrijden of in de Nations League.
Mee eens dat dat een vreemde uitleg is.

Ik vind van wel.
Maar dan basseer ik me meer op het feit dat Tielemans écht geen profiel is voor die positie. De rest is dat wel maar ontbreekt matchritme en ervaring. Daar wil ik eerder over kijken dan over de eigenlijke positie.
Hell, ik zou nog liever Witsel daar hebben naast Onana dan Tielemans.

Je hebt wel helemaal gelijk dat tegen het WK we, mits een goeie evolutie van iedereen, een enorm sterk middenveld gaan hebben. Dan is het wel nog de vraag of Kev het tegen dan nog ziet zitten.

Heeft iemand eigenlijk Onana zijn progressie wat gevolgd dit seizoen?

Die zou anders ook stilaan een stap hogerop moeten kunnen zetten hoop ik dan...

Ik denk dat Tedesco het potentieel van Vermeeren wel héél hoog inschat. Mogelijke vaandeldrager van de RD in de komende 5-15 jaar. En dan begrijp ik de redenering wel. EK-ervaring opdoen is toch anders dan kwalificatiematchen.

Nogmaals, denk dat Vermeeren door het gebrek aan matchritme echt enkel maar meegaat doordat Tedesco (tegen z'n zin blijkbaar) 26 namen kan meenemen. En door zijn positie op de 6/8. Zoveel alternatieven hebben we daar niet momenteel. Lijkt me de hoofdreden waarom hij wel en bijvoorbeeld Vanaken niet meegaat.

Een verwachte selectie vanaken zou ook niet slecht zijn om rust te brengen op het middenveld. Hij speelt echt op hoog niveau nu, vermeren zal nog kansen genoeg krijgen en heeft niks van match ritme.
Is goed voor Club en de ploeg rond hem daar, maar op internationaal niveau komt die kerel te kort.

Als invaller zou die weinig verschil maken, mss alleen voor het zagen tegen de scheids is die dan nuttig

Beetje debiele uitleg idd.
Tenzij het puur gaat over het feit dat Vermeeren met Vanaken in de weegschaal lag voor plaatsje 25.
In dat geval wil ik de redenering nog snappen dat je dan kiest om opkomend talent eens te laten proeven ipv een veteraan, die normaal gezien niet van de bank komt, een plezier te doen.
Al zou ik verwachten dat Vermeeren, het grote talent, dan boven Vranckx in de rangorde zou staan. Zeker gezien die laatste eigenlijk geblesseerd is/was.

Heeft iemand eigenlijk Onana zijn progressie wat gevolgd dit seizoen?

Die zou anders ook stilaan een stap hogerop moeten kunnen zetten hoop ik dan...
Onana zijn seizoen was geen hoogvlieger en niet meer incourtounable. Maar zijn profiel blijft wel uniek

Internationaal te kort mannekes ge leest hier toch dingen hoor. Was in Europa gewoon uitstekend en een zeldzaam rustpunt in de confrontatie met Fiorentina. En heeft gewoon ook al goeie matchen gespeeld bij de Duivels.

Vermeeren komt internationaal ook te kort want is bankzitter, als we dan toch belachelijke dingen gaan zeggen. :wallbash:

Laatst bewerkt:
Even een reactie quoten die ik ergens heb opgepikt:
Vanaken heeft dit seizoen meer minuten gemaakt tegen Spaanse tegenstanders dan Vermeeren.

Het klopt niet helemaal aangezien ze toch tegen Barça ook hebben gespeeld maar in 4 maanden Spanje heeft Vermeeren minder minuten gemaakt tegen Spaanse tegenstanders dan in die 2 matchen Europees met Antwerp of Vanaken tegen Osasuna.
Als ik me niet vergis, is Hans ook Belgisch topscorer aller tijden in de Champions League. Dus meer dan de even oude Lukaku die al in de A-ploeg zat vanaf zijn 16 jaar terwijl Hans maar op zijn 21ste of zo de transfer naar een topploeg heeft gemaakt.

Een beetje meer respect voor zijn kwaliteiten hier mag toch wel imho.

Is goed voor Club en de ploeg rond hem daar, maar op internationaal niveau komt die kerel te kort.

Als invaller zou die weinig verschil maken, mss alleen voor het zagen tegen de scheids is die dan nuttig
Toch ook een zeer vreemde uitspraak hoor.

Vanaken komt internationaal te kort, dus een Vermeeren of een Vranckx niet dan? Wat hebben zij internationaal dan wel al bewezen als ik mag vragen?

Even een reactie quoten die ik ergens heb opgepikt:

Het klopt niet helemaal aangezien ze toch tegen Barça ook hebben gespeeld maar in 4 maanden Spanje heeft Vermeeren minder minuten gemaakt tegen Spaanse tegenstanders dan in die 2 matchen Europees met Antwerp of Vanaken tegen Osasuna.
Als ik me niet vergis, is Hans ook Belgisch topscorer aller tijden in de Champions League. Dus meer dan de even oude Lukaku die al in de A-ploeg zat vanaf zijn 16 jaar terwijl Hans maar op zijn 21ste of zo de transfer naar een topploeg heeft gemaakt.

Een beetje meer respect voor zijn kwaliteiten hier mag toch wel imho.
Euh neen, Lukaku heeft er dubbel zoveel gemaakt.

Achter Lukaku (18) komen drie usual suspects. Dries Mertens maakte als topschutter aller tijden van Napoli 16 goals voor de Italiaanse club in de Champions League. Kevin De Bruyne (15), allemaal voor City) zit Mertens op de hielen. Eden Hazard maakte er 8 voor Chelsea en 2 voor Real Madrid. Op de vijfde plek misschien de verrassendste naam: Hans Vanaken maakte 9 doelpunten voor Club Brugge.

Vanaken is toch ook al een speler die op leeftijd is + hij speelt in de BE league.
Terwijl Vermeeren nog jong is, een speler voor de toekomst is en in Spanje speelt.

Er valt voor beiden iets te zeggen. Vermeeren heeft veel potentieel en is onder zeer moeilijke omstandigheden heel goed ingevallen op Oostenrijk. Evenwel mist hij ritme.

Vanaken is de man in vorm, de metronoom. Kan zo mee bij Europese subtop.

Persoonlijk kies ik voor Vanaken maar denk dat je geen slechte keuze kunt maken als je tussen beide moet kiezen.

Vanaken is al jarenlang een randgeval voor de nationale ploeg natuurlijk.
Niet de eerste keer dat er discussie over is.

Vanaken, Vermeeren... veel speelminuten zouden ze toch niet krijgen indien iedereen fit.

En ze spelen beiden op een andere positie. Vanaken wordt meer gezien op de 10 (ipv KDB) en Vermeeren een rij lager. De eerste is druk bezet, de andere een pak minder. De uitleg over een ervaring voor Vermeeren slaat nergens op, maar puur op positie is er wat van te zeggen.

Het heeft geen zin om Vermeeren en Vanaken in de weegschaal te leggen. Vermeeren is doublure voor de CM/DM (Onana, Mangala, Vranckx, Tielemans) Vanaken voor de AM (De Bruyne, Tielemans, CDK, Trossard). Zolang KDB fit is, kan Vanaken niet op zijn beste positie spelen. En dat er als 2de keuze eerst naar Tielemans wordt gekeken, is gezien diens seizoen ook maar normaal. Vanaken is beter als spelverdeler dan CDK en Trossard, maar die zijn op andere vlakken duidelijk beter en polyvalenter. En je kan Carrasco en Lukebakio ook nog op zijn plek kwijt.

Vanaken heeft vooral de pech dat wij de afgelopen 10 jaar geweldig goed voorzien zijn geweest van aanvallende middenvelders.

De concurrentie op Vermeeren zijn positie is veel minder. Zoals gezegd heeft zelfs Onana een moeilijk seizoen gekend bij Everton. In een selectie met 26 spelers zou ik Vermeeren ook altijd meenemen, want zijn potentieel is gewoon zo groot. Die eerste ervaring nu kan bepalend zijn richting het WK toe. Ik zou eerder Vranckx passeren voor een DM die wel basisspeler is, maar bon, zo hebben we er dus ook niet veel van enig niveau.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan