De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een verwachte selectie vanaken zou ook niet slecht zijn om rust te brengen op het middenveld. Hij speelt echt op hoog niveau nu, vermeren zal nog kansen genoeg krijgen en heeft niks van match ritme.
Ik zou Vanaken ook meenemen. Wel geen basisspeler, maar hij kan zeker nuttig zijn. En goed niveau gehaald dit jaar.

Saelemaekers had er altijd bij moeten zijn voor mij.

En Witsel toevoegen is ok voor mij maar om die in een 4 mans defensie te droppen.. twijfels

Ik hoor hier veel mensen om Koni De Winter roepen, maar wie heeft die effectief zien spelen? Ik nog nooit eigenlijk.
Het gaat ook vaak om een speler die ze niet erbij willen en dan gewoon een alternatief roepen. Ik ben ook absoluut geen fan van Faes, maar begrijp zijn selectie wel. Niet dat ik die in de basis wil zien.

Zo zou ook ook eerder Saelemaekers meenemen ipv Carrasco, maar dat is ook gevoelsmatig omdat Carrasco in de woestijn speelt en ook niet vaak top is en Saelemaekers een goed seizoen heeft gespeeld (gebaseerd op de media).

Een verwachte selectie vanaken zou ook niet slecht zijn om rust te brengen op het middenveld. Hij speelt echt op hoog niveau nu, vermeren zal nog kansen genoeg krijgen en heeft niks van match ritme.
Vermeeren en Vanaken hebben natuurlijk een andere rol en positie he. Ik kan me wel vinden in de uitleg dat op Vanaken zijn positie al genoeg spelers mee zijn.

Ik zou Vanaken ook meenemen. Wel geen basisspeler, maar hij kan zeker nuttig zijn. En goed niveau gehaald dit jaar.
Zou ik ook altijd meenemen om dezelfde reden. Snap ergens wel waarom Vermeeren maar laat ons eerlijk zijn, die jongen heeft amper minuten gemaakt en nu ga je naar een EK waar alles aan 110 per uur gaat. In dat opzicht snap ik al helemaal niet waarom je geen Vanaken meeneemt. Die zit in een goeie vorm. Daar word vaak mee gelachen natuurlijk hier maar die gast is echt wel goed en al jaren de drijvende kracht van Brugge.
Saelemaekers had er altijd bij moeten zijn voor mij.

En Witsel toevoegen is ok voor mij maar om die in een 4 mans defensie te droppen.. twijfels
Saelemaekers had ik eigenlijk ook wel verwacht. Heb een paar matchen gezien van hem dit jaar en ik vond die meer dan degelijk. Net hetzelfde voor Koni de Winter, goeie verdediger maar mss nog net een stap te kort komen voor dit.

Al blijf ik mij verbazen dat ze een Carrasco blijven meenemen, ik vind die zelden goed bij de Duivels en in welke fysieke staat die toekomt uit de woestijn heb ik ook vragen bij. Zal wss wel goed in de groep liggen ofzo zeker?

Vermeeren en Vanaken hebben natuurlijk een andere rol en positie he. Ik kan me wel vinden in de uitleg dat op Vanaken zijn positie al genoeg spelers mee zijn.
Ik had Vanaken durven meenemen ipv Vranckx eerlijk gezegd. Ik denk dat Vanaken prima op de 8 kan spelen. Zo kan die van wat lager starten om zo KDB wat hoger op het veld te laten staan. Vanaken is ook niet schuw om zijn verdedigend werk te doen.

Hoe ziet jullie middenveld er uit? Ik zou voor Onana-De Bruyne-Trossard gaan. Voor Trossard om Doku en Bakayoko op de flanken te zetten.

Hoe ziet jullie middenveld er uit? Ik zou voor Onana-De Bruyne-Trossard gaan. Voor Trossard om Doku en Bakayoko op de flanken te zetten.
Ik zou Onana, Mangala en KDB daar zetten.

Ik had Vanaken durven meenemen ipv Vranckx eerlijk gezegd. Ik denk dat Vanaken prima op de 8 kan spelen. Zo kan die van wat lager starten om zo KDB wat hoger op het veld te laten staan. Vanaken is ook niet schuw om zijn verdedigend werk te doen.
Voor mij is Vanaken dat niet. Al helemaal niet als basisspeler en als invaller zie ik hem gewoon niet het verschil maken. Maar dat is mijn mening.

Hangt er vanaf of je met 4 of 5 vanachter speelt.
Ik ben een 3-5-2/5-4-1 wel genegen maar je hebt zoveel goeie wingers, en uiteindelijk geen goeie wingbacks, dat het quasi onmogelijk is om die ploeg te zetten zonder 7 man tegen de schenen te stampen.

In een 4-3-3 zou ik toch ook kiezen voor Onana-Mangala/Vermeeren - KDB in een driehoek met dan Trossard en Bakayoko/Lukebakio op de flanken. Als je Trossard links zet kan u LB zijn lijn af als die meer naar binnen komt om rond Lukaku te zwerven.

Het grote probleem blijft natuurlijk de achterlijn he.

Alvast blij dat Witsel en De Cuyper erbij zijn, alleen stom natuurlijk dat hij die nu pas erbij roept, Witsel zal er wel snel staan maar de Cuyper had toch al een eerste ervaring bij de RD's kunnen gebruiken.

Vermeeren vind ik toch wat vreemd gezien zijn gebrek aan speelminuten, maar qua talent hoort hij er natuurlijk wel bij.

Carrasco snap ik dan weer voor geen meter, daar zou ik altijd Saelemaekers mee hebben genomen.

Zou zo spelen als iedereen fit is, twijfel tussen Tielemans en Mangala, maar Tielemans hebben we al zien verzuipen een rij lager, hij is eigenlijk eerder een vervanger voor KDB, ik zou dan Tielemans hem laten vervangen wanneer het er niet meer toe doet of tegen een makkelijkere tegenstander. Of als we echt alles op alles moeten zetten KDB samen met Tielemans.

Ik vrees alleen dat hij met Theate links en Vertonghen centraal gaat spelen, zoals steeds.

*Onana uiteraard, niet Onanan.

Vanaken is gewoon de enigste die ook maar in de buurt komt van De Bruyne zijn profiel. Hoe vaak in het verleden suckten ze wel niet zonder De Bruyne? De keren dat Vanaken op die positie mocht spelen was die gewoon goed. De Bruyne heeft een veel beter afstandsschot, maar Vanaken is veel gevaarlijker in de box. Vanaken is zeer zeker geen basisspeler voor het EK, maar kan als invaller imho meer betekenen dan Vranckx of Vermeeren.

Debast mee is ook een grap, net als Saelemaekers niet meenemen maar Carrasco wel.

De Cuyper aanvallend echt top, maar verdedigend laat die toch nog vaak steken vallen, tegen mindere tegenstanders zou ik die ook wel in de basis durven zetten, maar tegen een iets of wat sterkere tegenstander toch liever iets meer defensieve zekerheid.

Vanaken is gewoon de enigste die ook maar in de buurt komt van De Bruyne zijn profiel. Hoe vaak in het verleden suckten ze wel niet zonder De Bruyne? De keren dat Vanaken op die positie mocht spelen was die gewoon goed. De Bruyne heeft een veel beter afstandsschot, maar Vanaken is veel gevaarlijker in de box. Vanaken is zeer zeker geen basisspeler voor het EK, maar kan als invaller imho meer betekenen dan Vranckx of Vermeeren.

Debast mee is ook een grap, net als Saelemaekers niet meenemen maar Carrasco wel.
Op basis van wat is het een grap dat Debast erbij is?

En Tielemans was subliem in KDB zijn rol de vorige keer.

Ik zou KDB toch het liefst gewoon centraal achter Lukaku zien, en dan is er geen plaats voor Trossard op het middenveld.

Helaas is de spoeling nu ook niet zo dik voor de 2 plaatsen daarachter. Onana lijkt altijd een zekerheid (wel schorsings-gevoelig), maar dan is het al kiezen tussen Mangala, Vranckx en Vermeeren. Maar die zijn alledrie geen vaste waarde bij hun club. Tielemans zou ik liever toch als vervanger van KDB zien.

Ni overdrijven in de buurt van De Bruyne.

Ik zie het eigenlijk wel zitten met deze selectie. Een paar keuzes die ik anders gemaakt zou hebben (Saelemaekers in plaats van Carrasco, Vanaken misschien in plaats van Vranckx) maar de grote lijnen zijn wel goed. Onze aanval is toch ook nog altijd echt sterk.

De verdediging is duidelijk het zwakke punt maar dat moet niet per se een ramp zijn. Deze selectie doet me eigenlijk heel fel denken aan het Nederlands elftal op het WK 2010 die toen tot in de finale geraakt is. Die hadden toen ook een dikke aanval met Robben, Sneijder, Van Persie en in iets mindere mate Kuyt maar de verdediging stelde toen eigenlijk op papier niet zoveel voor. Stekelenburg was een degelijke keeper en centraal stonden toen Mathijsen en Heitinga, dat waren toch ook geen topverdedigers.

Alleen had Nederland toen wel een toptrainer die een stevige organisatie neerzette met twee verdedigend ingestelde spelers om de verdediging te beschermen, De Jong en Van Bommel. Dat zouden bij ons Onana en Mangala dan moeten zijn (desnoods kan Witsel daar ook nog depanneren) maar ik vrees dat Onana niet gedisciplineerd genoeg is en Mangala niet genoeg in vorm ervoor zit. Aan Tedesco de opdracht om ervoor te zorgen dat onze verdedigende middenvelders hun taken perfect uitvoeren.

Ni overdrijven in de buurt van De Bruyne.
Zijn passing en vista moet niet veel onderdoen voor De Bruyne. En rust aan de bal is ook gewoon top. Hoe die op Anderlecht precies in zijn hof stond te voetballen onder druk. Nogmaals, Vanaken is geen De Bruyne, maar van alle middenvelders is hij wel degene die het meest aanleunt bij KDB zijn kwaliteiten.

En hilarisch hoe Tielemand hier na zijn eerste goeie match voor de RD in jaren opeens de nieuwe god is terwijl hij al 2 jaar lang geen deuk in een pakje boter heeft getrapt bij de RD.

Alleen had Nederland toen wel een toptrainer die een stevige organisatie neerzette met twee verdedigend ingestelde spelers om de verdediging te beschermen, De Jong en Van Bommel. Dat zouden bij ons Onana en Mangala dan moeten zijn (desnoods kan Witsel daar ook nog depanneren) maar ik vrees dat Onana niet gedisciplineerd genoeg is en Mangala niet genoeg in vorm ervoor zit. Aan Tedesco de opdracht om ervoor te zorgen dat onze verdedigende middenvelders hun taken perfect uitvoeren.
De sleutel gaat idd centraal op het middenveld liggen.
Gaat Tedesco daar 2 verdedigend ingestelde spelers zetten of wordt Tielemans de 2e man achter KDB?
En gaat hij Onana kunnen intomen om domme kaarten te pakken.

Als het hem lukt om dat slot goed vast te houden zie ik ons verrassen. Als het centraal in de midden los zand is zullen we snel terug thuis staan.

En hilarisch hoe Tielemand hier na zijn eerste goeie match voor de RD in jaren opeens de nieuwe god is terwijl hij al 2 jaar lang geen deuk in een pakje boter heeft getrapt bij de RD.
Niemand beweert dat hij de nieuwe god is.
Het is iedereen gewoon duidelijk geworden dat Tielemans een rij hoger moet. Dus op de plek van KDB, als die niet meedoet. Daar ligt zijn waarde en daar is hij, met alle respect, nog wel een niveau hoger dan Vanaken ook.

Op de 6 of de 8 moet hij volgens mij voor niemand gezet worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan