De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat was ook gewoon een ronduit onnozele opmerking. Absoluut.
Maar ik denk echt dat we de effectieve impact overschatten. Is het als mens ok om zoiets te zeggen? Nope. Kunt ge u als beslissende speler op wereldniveau het u (jammer genoeg) veroorloven om zoiets te zeggen? Dat denk ik wel. Zoiets pakt ge intern aan en dan komt dat in orde.

Dat is net zoals die zever met de kapiteinsband. Courtois heeft daar zonder twijfel onnozel over gedaan. Maar als ge die jongen met zijn niveau als coach voor zijn 100ste interland die band geeft, gingen we nu ongetwijfeld naar het EK met Courtois in de goal zonder één grijntje gezever in de pers, in de kern en zelfs bij veel supporters.

Ik heb het in discussies op het forum van Genk ook al dikwijls gezegd: We zitten in een wereld waarin topvoetballers dikwijls verwend klein kindjes zijn en in deze is Courtois de leider van dat groepje. Ge kunt dan principieel gaan doen en zeggen "het moet zo zijn, want zo is het ook voor normale mensen" of toch een beetje naar die mensen hun pijpen dansen en er sportief beter voor staan. Zou het zo moeten? Nee. Maar zo is het jammer genoeg wel. En een toptrainer handelt die shit gewoon af.
Die gaan we natuurlijk nooit (op dit moment) hebben bij de RD. Dat is niet realistisch. Misschien als één van de Belgen het ooit zover schoppen en het uit vaderlandsliefde willen doen (ik denk aan Kompany of Vermaelen bijvoorbeeld).

Als Tedesco Olivier Deman thuis laat, mag hij van mij iedereen oproepen die hij wil.
Wat die ooit gedaan heeft om een cap te verdienen is mij nog altijd een raadsel. Allez, tenzij het echt zo is dat Tedesco mee geprofiteerd heeft van diens transfer naar Bremen natuurlijk :unsure:
Als er zijn die roepen voor Maxim De Cuyper en Sabbe, dan vind ik dat Deman toch meer zijn plaats zou hebben in het fysieke spel dat we spelen. Maar het is inderdaad geen wondervoetballer.

Als er zijn die roepen voor Maxim De Cuyper en Sabbe, dan vind ik dat Deman toch meer zijn plaats zou hebben in het fysieke spel dat we spelen. Maar het is inderdaad geen wondervoetballer.
Maar Deman is geen linksback, en is zijn basisplek bij Bremen al sinds februari kwijt.

Ik moet zeggen dat ik Brugge nu wel wat beter gevolgd heb (PO + Conference League) en ik de keuze van Theate op LB wel begrijp. Niet dat ik daarmee bedoel dat De Cuyper geen plek heeft in de voltallige selectie, maar in de basis begrijp ik de voorkeur voor Theate. De Cuyper brengt meer aanvallend, maar verdedigend vind ik die echt bij momenten enorm zwak. Met de gedachten dat onze verdediging het zwakke punt is, begrijp ik wel dat hij iemand daar zet die verdedigend sterker is.

MDC kan je brengen als je aanvallender wilt spelen. Echt wel een wapen dan op de LB gezien z'n statistieken. En anders is het logisch om voor Theate te kiezen ja want MDC is verdedigend niet altijd even sterk.

Sabbe lijkt me op termijn een zeer goede optie op de RB bij de Duivels. Kon mij zowel verdedigend als aanvallend al bekoren de laatste weken. En nog erg jong dus logisch dat hij nu ook nog mindere matchen heeft. Uiteraard gaat hij consistenter moeten worden om als vaste optie bij de Duivels aan te treden.

Ik moet zeggen dat ik Brugge nu wel wat beter gevolgd heb (PO + Conference League) en ik de keuze van Theate op LB wel begrijp. Niet dat ik daarmee bedoel dat De Cuyper geen plek heeft in de voltallige selectie, maar in de basis begrijp ik de voorkeur voor Theate. De Cuyper brengt meer aanvallend, maar verdedigend vind ik die echt bij momenten enorm zwak. Met de gedachten dat onze verdediging het zwakke punt is, begrijp ik wel dat hij iemand daar zet die verdedigend sterker is.
Mocht ons centrale duo nu incontournable zijn zou ik kunnen leven met Theate als LB, maar dat is het dus niet.

Als je Maxim op LB zet moet je gewoon zorgen dat die defensieve zwakheden gecoverd worden in zowel balbezit als balverlies.

Mocht ons centrale duo nu incontournable zijn zou ik kunnen leven met Theate als LB, maar dat is het dus niet.

Als je Maxim op LB zet moet je gewoon zorgen dat die defensieve zwakheden gecoverd worden in zowel balbezit als balverlies.
Daar zijn we het over eens (de 2 punten). Maar ook Theate is dat centraal niet. Dus dat probleem blijft staan en dan begrijp ik de keuze.

Ik niet, dat los je op met (je) 2 centrale verdedigende middenvelders, niet door met je verdedigers te schuiven.
Maar die hebben we toch niet? Althans niet om dat in die mate op te lossen.

Allè, we hebben het over De Cuyper he, niet over Roberto Carlos. De Cuyper wordt niet eens opgeroepen door Tedesco (waar ik het niet mee eens ben voor de duidelijkheid), maar onder 2 coaches bij Brugge ook al plaats moest maken voor Meijer, waardoor die op RB of de bank terecht kwam. De supporters zijn het daar niet mee eens misschien, maar het zegt wel iets.

Maar we mogen het oneens zijn he ;)

Hoort De Cuyper opgeroepen te worden? Waarschijnlijk wel. Gaat die een deel van de oplossing zijn voor de Rode Duivels? Nope. De verdediging gaat echt niet beter spelen met De Cuyper daarbij, maar laten we eerlijk zijn mocht er een oplossing zijn voor onze verdediging hadden we dat waarschijnlijk wel al eens getest dus we gaan moeten roeien met de riemen die we hebben. We mogen ook wel eens stoppen met de doen alsof De Cuyper zo een groot talent is, Sabbe zie ik een veel betere voetballer worden eigenlijk.

Hopelijk roept hij Courtois op, buiten dat hij een eikel is, is hij ook gewoon ne muur in de goal.
Als Theate gekwetst is denk ik dat Castagne op linksback zal spelen. Dat geeft ons dan wel een probleem op rechts..
Hopelijk is Vertonghen fit, dan zal die volgens mij gewoon met Debast het centrale duo vormen.
De Bruyne moet fit blijven, dat is denk ik het belangrijkste.. Al de rest is vervangbaar, hij niet.
Lukaku presteert altijd bij de Duivels(behalve in de belangrijkste matchen ):angry:
Doku gaat knallen.
Hopelijk blijft Tielemans in vorm.
Ik heb het echt niet voor Faes..

De witte merel gaat Sabbe zijn. Het talent druipt er van af. Hij heeft natuurlijk mindere wedstrijden maar in de Conference league toch altijd mooi op niveau. Behoudens blessures is dat is onze rechtsback voor de volgende 10 jaar

Gewoon meer goals maken dan den tegenstander e :)

Lukaku
Doku-De Bruyne-Bakayoko/Trossard
Tielemans-Onana
Castagne-Vertonghen-Debast-?(Sabbe dan?:p)
Courtois​

Hoe goed Tielemans zijn huidige vorm ook is, ik hoop dat hij gehouden wordt als vervanger voor KDB en niet weer een rij naar achter moet want daar rendeert die jongen echt niet.
Ik zou graag gewoon 2 breekijzers zien achter KDB, liefst met een goeie pass. Het is jammer dat we daar, op papier, overlopen van talent maar dat er precies niemand van de bank komt, als ze al uit de ziekenboeg geraken.
Onana - Sambi ? Die laatste speelt wel dus heeft voor mij een streepje voor op de Vermeerens van deze wereld, ook al zijn die mss beter.

Sabbe als zuivere RB meenemen zou idd geen slecht idee zijn. We zijn dun bezaaid op de backs en als Theate er niet bij is (van in het begin) moeten we al een van onze RB's op de LB zetten dus ik zou het volledig snappen. Van mij mag De Cuyper ook mee maar ik vrees dat Tedesco hem defensief te licht vindt.

Als er een jonge RB wordt opgeroepen uit onze competitie moet Sardella toch altijd de voorkeur krijgen op Sabbe? Uitgezonderd van zijn blessure heeft die alles gespeeld en is die dit seizoen gewoon 1 van de beste spelers op het veld bij Anderlecht.

Als er een jonge RB wordt opgeroepen uit onze competitie moet Sardella toch altijd de voorkeur krijgen op Sabbe? Uitgezonderd van zijn blessure heeft die alles gespeeld en is die dit seizoen gewoon 1 van de beste spelers op het veld bij Anderlecht.
Tuurlijk sabbe komt nog maar juist piepen.

Btw eerste nations league match tegen israel gaat voorlopig door zonder supporters.

Ik denk niet dat we veel nieuwe namen moeten verwachten. Klopt, het is een tornooi en je moet spelers meenemen die in vorm zijn, maar bondscoaches blijven toch graag bij de namen die ze al kennen ook al zijn er bij die minder spelen.
Ik geloof nooit dat opeens een Sambi Lokonga mee zal mogen. Aster Vranckx is een quasi zekerheid en moest er toch een extra man bij moeten dan eerder Mandela Keita die er eind vorig jaar al bij was en in maart zonder zijn blessure wellicht ook.
Op rechtsback wordt gewoon Meunier-Castagne, op linksback Theate indien fit en Deman was er sinds vorige zomer 3 interlandperiodes op rij bij, ook in maart toen hij bij Werder al dikwijls op de bank zat, dus daar zie ik nu ook geen verrassingen gebeuren. Moest Theate niet fit geraken komt een Decuyper wel stevig in beeld ja. Of hij moest gaan voor Siquet om dan Castagne op links te zetten. Dat een Sardella er opeens bij komt geloof ik ook niet. De interlandperiode van maart werd gebruikt voor nieuwe namen en al wie er toen of eerder niet bij was mag ernaar fluiten denk ik. Batshuayi zal er ook gewoon weer bij zijn

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan