Die gaan we natuurlijk nooit (op dit moment) hebben bij de RD. Dat is niet realistisch. Misschien als één van de Belgen het ooit zover schoppen en het uit vaderlandsliefde willen doen (ik denk aan Kompany of Vermaelen bijvoorbeeld).Dat was ook gewoon een ronduit onnozele opmerking. Absoluut.
Maar ik denk echt dat we de effectieve impact overschatten. Is het als mens ok om zoiets te zeggen? Nope. Kunt ge u als beslissende speler op wereldniveau het u (jammer genoeg) veroorloven om zoiets te zeggen? Dat denk ik wel. Zoiets pakt ge intern aan en dan komt dat in orde.
Dat is net zoals die zever met de kapiteinsband. Courtois heeft daar zonder twijfel onnozel over gedaan. Maar als ge die jongen met zijn niveau als coach voor zijn 100ste interland die band geeft, gingen we nu ongetwijfeld naar het EK met Courtois in de goal zonder één grijntje gezever in de pers, in de kern en zelfs bij veel supporters.
Ik heb het in discussies op het forum van Genk ook al dikwijls gezegd: We zitten in een wereld waarin topvoetballers dikwijls verwend klein kindjes zijn en in deze is Courtois de leider van dat groepje. Ge kunt dan principieel gaan doen en zeggen "het moet zo zijn, want zo is het ook voor normale mensen" of toch een beetje naar die mensen hun pijpen dansen en er sportief beter voor staan. Zou het zo moeten? Nee. Maar zo is het jammer genoeg wel. En een toptrainer handelt die shit gewoon af.

)