Beetje bizarre opmerking over die automatismen. We liepen allemaal zo hoog op met de verdediging van Italie en Duitsland destijds, net omdat ze allemaal samenspeelden bij resp Juventus en Bayern en op basis van die automatismen een hoger niveau bereikten. Jaja, Chiellini en Bonucci zijn een stukske hoger niveau dan Vertonghen/Debast, dat weet mijn kleine teen ook, maar het waren die automatismen die destijds heilig verklaard werden.
Om dan nu automatismen te gaan minimaliseren omdat het de JPL betreft, vind ik dan weer jammer.
Koni de Winter kent niemand van ons, ik wed er 500 euro om dat er hier geen een persoon is die meer dan 90 minuten naar Genoa gekeken heeft dit seizoen (het eerste seizoen waarin die overigens basisspeler is). Waarom die dan objectief gezien minstens evenveel aanspraak maakt, snap ik niet. Omdat hij in eens nietszeggend oefenmatchke niet geblunderd heeft? Dat wil niet zeggen dat ik vind dat die lager in de rangorde staat he, maar ik zie die objectieve criteria hier nergens uitgelegd dus vraag het me wel af.
Ik ben zeker geen felle Debast-fan, ik ga zeker niet zeggen dat hij moet spelen. Maar ik zie wel voordelen in een eventuele basisplaats voor hem, en als je dan toch moet gaan testen, waarom dan dat duo niet proberen.