De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat vind ik nu wel dat je hem niet kan aanwrijven. Dat was toen gewoon een fout van Tedesco om die op dat moment al voor de leeuwen te gooien, die had hoogstens mee mogen gaan om al eens te proeven van de trainingen met de grote jongens toen. Die had toen nog maar een match of 10 op het hoogste niveau achter de rug, dat was veel te vroeg.
Je bedoelt Martinez natuurlijk, niet alles is de fout van Tedesco :p

Ik vind zelfs dat een Koni De Winter dan objectief gezien minstens evenveel aanspraak maakt op een basisplek als Debast. Automatismen met Vertonghen zijn leuk, maar nutteloos wanneer het gaat over duels winnen en individuele fouten enz.

En het gaat mij niet over 'geef hem eens een kans in een oefenmatch' he, het gaat mij over 'wie staat straks aan de aftrap op het EK' wanneer het om de knikkers gaat.

Ik heb echt niks tegen Debast. Ik begrijp gewoon niet waarom sommigen hier zo fel pro-Debast zijn. Objectief gezien is dat een 20-jarige snotneus die in de JPL speelt en dus geen sterke tegenstanders gewend is. Ik herinner me ook nog wat er de vorige keer gebeurde toen Debast zijn kans kreeg. Dat is anderhalf jaar geleden ondertussen, dat wel (vs. Wales en vs. NL), dus hopelijk heeft hij progressie gemaakt.

Vind het gewoon raar dat men als oplossing voor een onzekerheid (Faes) voorstelt om een nog grotere onzekerheid (Debast) in te brengen.

Beetje bizarre opmerking over die automatismen. We liepen allemaal zo hoog op met de verdediging van Italie en Duitsland destijds, net omdat ze allemaal samenspeelden bij resp Juventus en Bayern en op basis van die automatismen een hoger niveau bereikten. Jaja, Chiellini en Bonucci zijn een stukske hoger niveau dan Vertonghen/Debast, dat weet mijn kleine teen ook, maar het waren die automatismen die destijds heilig verklaard werden.
Om dan nu automatismen te gaan minimaliseren omdat het de JPL betreft, vind ik dan weer jammer.

Koni de Winter kent niemand van ons, ik wed er 500 euro om dat er hier geen een persoon is die meer dan 90 minuten naar Genoa gekeken heeft dit seizoen (het eerste seizoen waarin die overigens basisspeler is). Waarom die dan objectief gezien minstens evenveel aanspraak maakt, snap ik niet. Omdat hij in eens nietszeggend oefenmatchke niet geblunderd heeft? Dat wil niet zeggen dat ik vind dat die lager in de rangorde staat he, maar ik zie die objectieve criteria hier nergens uitgelegd dus vraag het me wel af.
Ik ben zeker geen felle Debast-fan, ik ga zeker niet zeggen dat hij moet spelen. Maar ik zie wel voordelen in een eventuele basisplaats voor hem, en als je dan toch moet gaan testen, waarom dan dat duo niet proberen.

Beetje bizarre opmerking over die automatismen. We liepen allemaal zo hoog op met de verdediging van Italie en Duitsland destijds, net omdat ze allemaal samenspeelden bij resp Juventus en Bayern en op basis van die automatismen een hoger niveau bereikten. Jaja, Chiellini en Bonucci zijn een stukske hoger niveau dan Vertonghen/Debast, dat weet mijn kleine teen ook, maar het waren die automatismen die destijds heilig verklaard werden.
Om dan nu automatismen te gaan minimaliseren omdat het de JPL betreft, vind ik dan weer jammer.

Koni de Winter kent niemand van ons, ik wed er 500 euro om dat er hier geen een persoon is die meer dan 90 minuten naar Genoa gekeken heeft dit seizoen (het eerste seizoen waarin die overigens basisspeler is). Waarom die dan objectief gezien minstens evenveel aanspraak maakt, snap ik niet. Omdat hij in eens nietszeggend oefenmatchke niet geblunderd heeft? Dat wil niet zeggen dat ik vind dat die lager in de rangorde staat he, maar ik zie die objectieve criteria hier nergens uitgelegd dus vraag het me wel af.
Ik ben zeker geen felle Debast-fan, ik ga zeker niet zeggen dat hij moet spelen. Maar ik zie wel voordelen in een eventuele basisplaats voor hem, en als je dan toch moet gaan testen, waarom dan dat duo niet proberen.

Ik wil er niet op blijven doorgaan, maar de enige reden dat je momenteel Debast boven De Winter zou verkiezen is omdat hij het inderdaad gewend is naast Vertonghen te spelen. Voor de rest heeft De Winter even weinig ervaring, maar in een betere competitie, dus voor mij maakt die evenveel aanspraak ja.

Het woord objectief had ik beter niet gebruikt, want niks is objectief in voetbal.

De vergelijking met Chiellini en Bonucci gaat specifiek zeker niet op omdat beiden ervaren topverdedigers waren. Wij zitten met een bijna-versleten subtopper (Vertonghen - zonder dat ik onrespectvol wil zijn want superprof en mooie carrière) en een totaal onervaren 20er.

"Niemand kijkt naar Genoa" is toch ook geen criterium mag ik hopen.

Maar goed, ik wil er dus idd niet te lang op blijven doorgaan. Op zich maakt het weinig verschil, want onze verdediging is momenteel 1 en al onzekerheid onafhankelijk van wie je daar neerzet.

Je speelt met de nationale ploeg zo weinig (oefen)wedstrijden dat ze zoals hierboven gezegd wel ergens moeten toe leiden, wel moeten bijdragen aan een systeem, aan automatismen,...
Maar je hebt geen automatismes , want hij moest een halve ploeg vervangen door blesssures .

De u21 nu een belangrijke match in en tegen Spanje. Wel vreemd dat ze nog in de oude shirts spelen

Ik wil er niet op blijven doorgaan, maar de enige reden dat je momenteel Debast boven De Winter zou verkiezen is omdat hij het inderdaad gewend is naast Vertonghen te spelen. Voor de rest heeft De Winter even weinig ervaring, maar in een betere competitie, dus voor mij maakt die evenveel aanspraak ja.

Het woord objectief had ik beter niet gebruikt, want niks is objectief in voetbal.

De vergelijking met Chiellini en Bonucci gaat specifiek zeker niet op omdat beiden ervaren topverdedigers waren. Wij zitten met een bijna-versleten subtopper (Vertonghen - zonder dat ik onrespectvol wil zijn want superprof en mooie carrière) en een totaal onervaren 20er.

"Niemand kijkt naar Genoa" is toch ook geen criterium mag ik hopen.

Maar goed, ik wil er dus idd niet te lang op blijven doorgaan. Op zich maakt het weinig verschil, want onze verdediging is momenteel 1 en al onzekerheid onafhankelijk van wie je daar neerzet.

Met de opmerking dat niemand naar Genoa kijkt, doelde ik eerder dat er op het forum waarschijnlijk niemand is die objectief (kwinkslag) kan oordelen hoever De Winter staat tov Debast. Als er wel iemand vaak naar Genoa kijkt, dan ben ik 500 euro kwijt...

Voorts 100% akkoord met je laatste zin. Ik betwijfel of onze verdediging matchen gaat winnen op het EK.

Ziet er een zeer goede opstelling uit in theorie.

Die opstelling van Engeland trouwens :crazy: Zoveel afwezigen en nog zo'n ploeg kunnen opstellen.

Jullie krijgen jullie wens in ieder geval.

Sels, Theate, Vertonghen, Debast, Castagne, Onana, Mangala, Tielemans, Trossard, Doku, Lukaku.

Niets op aan te merken, op basis van de geselecteerde kern. Onana en Mangala achter Tielemans lijkt me ook het beste om de Joeri vooral op het offensieve te doen focussen, gezien die defensief gewoon te weinig brengt.
Jammer dat ik niets van de match zal kunnen zien. Wales - Polen heeft voorrang.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan