Allé kom, het over veronderstellingen hebben (hoewel ik die niet zie, ik zie gewoon mensen die zeggen dat Tedesco Courtois niet openlijk mocht afvallen, wat hij dus effectief gewoon gedaan heeft, dat is geen veronderstelling) om dan zelf met een giga veronderstelling af te komen.
Dat Martinez ons de nek heeft om gewrongen heeft niks te maken met al dan niet pamperen maar alles met de verkeerde ploeg op te stellen. Dus om dan te stellen dat we nu een coach moeten hebben die niet pampert en de vedetten geen privileges geeft omdat het onder de vorige die dat wel deed mislukte, ik zie het verband niet.
Het lijkt mij gewoon dat Tedesco nogal rancuneus is naar spelers die blijkbaar op een bepaalde manier niet in zijn kraam passen of reageren op bepaalde acties van hem. Ok, fine, dat kan dan zijn aanpak zijn, hoewel ik dat bij een nationale ploeg heel gevaarlijk vind, want zoals
@Marsu zegt, je kan geen spelers kopen en verkopen, je moet het doen met degenen die beschikbaar zijn. En mede door die aanpak zijn we nu onze beste keeper en beste CV kwijt.
Maar dat hij dan verontwaardigd doet in de pers, alsof hij van niks weet of hij alles goed heeft gedaan, dat komt voor mij echt heel arrogant over en zorgt ervoor dat ik hem echt niet vertrouw. Dat was in zijn eerste reactie voor de microfoon mbt Courtois zo, hij snapte het niet waarom Courtois zo kwaad was om die kapiteinsband (terwijl Courtois later met een veel uitgebreidere uitleg is gekomen), ook met Witsel had hij zogezegd "een positief en goed gesprek" wat die laatste al heeft tegengesproken, nu heeft hij er bij Courtois "alles aan gedaan" wat Courtois op zijn toegegeven kinderachtige manier duidelijk tegen spreekt. Als zoiets doorsijpelt naar de spelersgroep, want ik ga er toch van uit dat bepaalde spelers nog wel spreken en contact hebben met Courtois en Witsel, ik vraag me af of dat dan zo bevorderlijk is voor de groepssfeer en de motivatie. Ik zou in elk geval zelf niet veel zin hebben om nog met de coach een privégesprek te hebben, om dan achteraf in de pers daarover dingen te moeten horen of lezen die vaak niet eens kloppen.
En mocht Tedesco nu een nationale coach met ervaring en de nodige adelbrieven zijn, ik gunde hem het voordeel van de twijfel. Maar nu heb ik er echt geen goed oog in. Ik wil onze best mogelijk ploeg zien, ook al zitten daar ego's tussen. En nu moeten we het in 2 van de 4 linies doen zonder onze beste speler daarin.
Die ego's zijn er overigens altijd geweest, doorheen de jaren, zeker bij onze beste generaties. Of denken jullie dat Guy Thijs of Paul Van Himst geen brandjes moesten blussen met spelers als Scifo, Vandereycken, Pfaff, Preud'Homme, Clijsters, Staelens, Degryse,... daar zaten ook serieus wat ego's tussen die soms zelfs niet door dezelfde deur geraakten. Mss dat een Robert Waseige het wat makkelijker had in het begin van '00 met spelers als Verheyen, Van Meir, Simons, Peeters, Goor, Van Kerckhoven, Walem, De Vlieger,... weinig ego's in die ploeg, maar man, dat was pure middelmaat als je dat vergelijkt met onze ploeg van de laatste 10 jaar (hoewel ik toen ook heel hard genoot van de WK's met die generaties).
We hadden overigens ook Leekens met Hazard en "hamburgergate". Hell, ware het toen Tedesco geweest, we hadden Hazard wellicht een hele tijd niet meer gezien bij de RD's, iets wat overigens Wilmots wou na dat incident, die wou hem veel harder aanpakken omdat hij ook wou tonen dat niemand zoiets mag flikken en boven de groep staat. Maar, Hazard was toen een chouchou, iedereen vond dat vooral grappig van hem, "ha, die typische guitige Hazard". Terwijl Courtois natuurlijk voor iedereen sowieso een eikel is.