De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Witsel werd niet geselecteerd door Tedesco en trok uiteindelijk zijn conclusies, beetje gek om hem een gebrek aan motivatie aan te wrijven. Voor Alderweireld kan je dat al meer zeggen, die had zelf de stekker er uit getrokken.
Ik kan er wel in komen omdat Witsel nog altijd meedraait in de basis bij Atletico bijna als een libero, een rol die hem zeker past.

Witsel werd niet geselecteerd door Tedesco en trok uiteindelijk zijn conclusies, beetje gek om hem een gebrek aan motivatie aan te wrijven. Voor Alderweireld kan je dat al meer zeggen, die had zelf de stekker er uit getrokken.
omdat je er eenmaal niet bij bent meteen zeggen dat je stopt is teken van motivatie?

edit: @Pinkman: in een compleet ander systeem dan bij ons. Witsel heeft nog nooit verdedigd met 2 CV dus om die dan meteen te gebruiken in zo'n systeem?

omdat je er eenmaal niet bij bent meteen zeggen dat je stopt is teken van motivatie?

edit: @Pinkman: in een compleet ander systeem dan bij ons. Witsel heeft nog nooit verdedigd met 2 CV dus om die dan meteen te gebruiken in zo'n systeem?
Dat zeg ik toch niet. Ik geef enkel aan dat Witsel voor mij persoonlijk onze beste verdediger is momenteel. Of we die dan terug moeten gaan oproepen is een ander verhaal, maar als ik bv. Faes zo zie klungelen keer op keer dan zou ik toch eens twee keer nadenken. Witsel doet het inderdaad in een 3-mansdefensie, maar ik kan mij toch niet voorstellen dat die het niet beter zou doen dan een Faes.

In interviews lees je dat de uitleg van Tedesco over zijn niet-selectie niet echt goed viel. Ik heb ook liever een Dries Mertens of een Vertonghen die tot hun pensioen zich oproepbaar stellen, maar ik vind dit toch weer het typische overreageren van een voetbalsupporter hoor.

Van mij hoeft Witsel ook niet meteen de basis in gedropt worden, of omgeschakeld worden naar een 3- of 5-mans verdediging om hem het best uit de verf te laten komen daar. Maar het is wel degelijk te zot om de speler die drie trappen hoger speelt dan al de rest op die positie thuis te laten. Zeker als je weet dat de tweede beste CV die we momenteel rondlopen hebben uitgespeeld wordt als LB. Uw vaste centrale duo is momenteel een 37 verdediger van Anderlecht en een 25 jarige verdediger van Leicester, in de Engelse tweede klasse. En dan heb je nog Debast, Bornauw (dit seizoen nog maar 7 matchen basisspeler), Al-Dakhil (die bijna niet meer speelt), Vanheusden (voor de zoveelste keer geblesseerd) en Spileers als CV's die Tedesco al heeft opgeroepen. Sorry, ik ben hier een van de grootste propagisten van vol voor de nieuwe lichting gaan, maar met die spelers krijgt Witsel in deze vorm gewoon een plek in de selectie.

In interviews lees je dat de uitleg van Tedesco over zijn niet-selectie niet echt goed viel. Ik heb ook liever een Dries Mertens of een Vertonghen die tot hun pensioen zich oproepbaar stellen, maar ik vind dit toch weer het typische overreageren van een voetbalsupporter hoor.

Van mij hoeft Witsel ook niet meteen de basis in gedropt worden, of omgeschakeld worden naar een 3- of 5-mans verdediging om hem het best uit de verf te laten komen daar. Maar het is wel degelijk te zot om de speler die drie trappen hoger speelt dan al de rest op die positie thuis te laten. Zeker als je weet dat de tweede beste CV die we momenteel rondlopen hebben uitgespeeld wordt als LB. Uw vaste centrale duo is momenteel een 37 verdediger van Anderlecht en een 25 jarige verdediger van Leicester, in de Engelse tweede klasse. En dan heb je nog Debast, Bornauw (dit seizoen nog maar 7 matchen basisspeler), Al-Dakhil (die bijna niet meer speelt), Vanheusden (voor de zoveelste keer geblesseerd) en Spileers als CV's die Tedesco al heeft opgeroepen. Sorry, ik ben hier een van de grootste propagisten van vol voor de nieuwe lichting gaan, maar met die spelers krijgt Witsel in deze vorm gewoon een plek in de selectie.
Ik denk dat er ook betere opties zijn dan Faes in de basis te droppen. Denk dat iedereen het daar wel mee eens is. Alleen zijn we nu aan het discussiëren over een speler (Witsel) die we eigenlijk niet per se in de basis willen, mogelijks niet rendeert in dat systeem (althans, dat weten we niet) en maximaal 1 tornooi nog meekan. Ik vind het persoonlijk een overbodige discussie.

Daarnaast is Vertonghen zijn leeftijd nu geen argument voor Witsel zijn terugkeer en Spileers was erbij omdat hij een belofte is, die toevallig een geblesseerde speler moest vervangen op training.

Ik denk dat er ook betere opties zijn dan Faes in de basis te droppen. Denk dat iedereen het daar wel mee eens is. Alleen zijn we nu aan het discussiëren over een speler (Witsel) die we eigenlijk niet per se in de basis willen, mogelijks niet rendeert in dat systeem (althans, dat weten we niet) en maximaal 1 tornooi nog meekan. Ik vind het persoonlijk een overbodige discussie.

Daarnaast is Vertonghen zijn leeftijd nu geen argument voor Witsel zijn terugkeer en Spileers was erbij omdat hij een belofte is, die toevallig een geblesseerde speler moest vervangen op training.
Tedesco mag er toch ook niet blind voor blijven. Alleszins is hij geen type Bobby die rigoureus vasthoudt aan een systeem of spelers.
De spoeling achterin is redelijk dun en dan moet je kijken naar de mannen in vorm, zelfs als die Witsel heten.

Tedesco mag er toch ook niet blind voor blijven. Alleszins is hij geen type Bobby die rigoureus vasthoudt aan een systeem of spelers.
De spoeling achterin is redelijk dun en dan moet je kijken naar de mannen in vorm, zelfs als die Witsel heten.
Zolang Witsel niet zegt terug te willen komen, moet Tedesco toch helemaal geen rekening met hem houden? We gaan toch geen spelers smeken om terug te komen he?

Witsel in vorm als we met 3 Cv's spelen zou idd in de selectie moeten zitten maar we hebben onder Tedesco nog geen enkele van onze 10 (?) matchen in zo'n systeem gespeeld, dus waarom zou hij dit plots na 8 overwinningen en 2 gelijke spelen veranderen? Zolang we met 4 vanachter spelen, is er voor Witsel geen plaats (vind ik) omdat hij nog nooit in zo'n systeem heeft gespeeld als verdediger en dan klooi ik nog liever met een Faes die het gewoon is om met 4 vanachter te spelen (en ook zo is opgeleid itt tot Witsel). En niet vergeten dat Witsel zelf zijn afscheid aankondigde dus waarover discussiëren we hier eigenlijk?

Witsel heeft zijn afscheid aangekondigd omdat die niet meer geselecteerd werd. Toch een andere situatie dan Alderweireld bv. Die spelers zijn uiteindelijk ook niet van gisteren hè.

Zolang Witsel niet zegt terug te willen komen, moet Tedesco toch helemaal geen rekening met hem houden? We gaan toch geen spelers smeken om terug te komen he?

Ik begrijp toch niet dat men hier zegt dat we Witsel in een 4 mans defensie niet kunnen gebruiken.

Enerzijds, als CV kan je je echt wel aanpassen aan een systeem, of je nu met 2 of 3 CV's staat, je kwaliteiten als CV zijn echt niet plots zoveel meer of minder, zolang het systeem en de instructies duidelijk zijn zie ik daar echt geen issue.

En anderzijds, nu gebruikt Tedesco één van onze beste CV's als linksback, dus het punt is?

Ik zou Alderweireld of Witsel altijd blind verkiezen boven Faes, Al Dakhil, Debast en zelfs Vertonghen. Beide zijn rechtsvoetig, zet die naast de linksvoetige Theate als duo en je hebt imo altijd een betere centrale verdediging dan eender welk andere duo.

Het grote probleem is imo Vertonghen, zolang Tedesco die blijft opstellen gaat Theate als linksback blijven staan. En een duo Vertonghen - Faes, nee, ik wil er zelf niet aan denken hoe die pakweg Mbappé gaan moeten afstoppen. Of een duo Kane/Bellingham. :S

Maar Witsel en Alderweireld zullen die wel kunnen tegenhouden :unsure:.

Zelfs met Vertonghen en Alderweireld op hun best konden we het nog niet en nu zouden we 2 oude knarren (respectvol bedoeld) die liever tijd vrijmaakten voor hun ploeg en familie (hun eigen woorden en hun goed recht) plots uit hun eigen verkozen pensioen moeten terughalen omdat ze niet meer wouden spelen tegen kleinere ploegen. Als je niet wil meespelen tegen Estland, Azerbijdjan,… dan moet je ook niet meekomen doen als de andere zich geplaatst hebben in die matchen (al ben je nog beter dan de huidige ploeg). Ook heel goed voor de sfeer in het team enzo…

Courtois had beter ook vorig jaar ook tijdelijk zijn afscheid aangekondigd ipv gewoon weg te lopen

Zelfs met Vertonghen en Alderweireld op hun best konden we het nog niet en nu zouden we 2 oude knarren (respectvol bedoeld) die liever tijd vrijmaakten voor hun ploeg en familie (hun eigen woorden en hun goed recht) plots uit hun eigen verkozen pensioen moeten terughalen omdat ze niet meer wouden spelen tegen kleinere ploegen. Als je niet wil meespelen tegen Estland, Azerbijdjan,… dan moet je ook niet meekomen doen als de andere zich geplaatst hebben in die matchen (al ben je nog beter dan de huidige ploeg). Ook heel goed voor de sfeer in het team enzo…

Courtois had beter ook vorig jaar ook tijdelijk zijn afscheid aangekondigd ipv gewoon weg te lopen
Hebben die dan letterlijk gezegd dat ze niet meer tegen dergelijke ploegen willen spelen? Serieuze vraag overigens.

Allé kom, Alderweireld heeft net de gouden schoen gewonnen nadat hij zijn ploeg naar de titel en beker heeft geleid en Witsel speelt wekelijks bij een Spaanse topclub op het allerhoogste niveau. Denk dat die idd net iets meer kans maken om dergelijke toppers af te stoppen dan Faes, Al Dakhil of ja, zelfs Vertonghen.

Vertonghen is +- 2 jaar ouder dan beide 2 heren en die is wel nog goed genoeg dan? En dat afscheid, bij Witsel was dat toch echt omdat hij niet geselecteerd werd, dat heeft zijn afscheid in gang gezet, zoniet zat hij er wellicht nog bij.

Ook het argument dat ze niet hebben meegeholpen met de kwalificatie vind ik vreemd. Vermeeren zijn aandeel was ook quasi nihil, maar daar roepen we wel dat die mee moet. Idem met pakweg Maxim De Cuyper, werd nooit opgeroepen ondanks we het quasi allemaal hadden verwacht, mag die dan nu ook niet mee (mocht Tedesco eindelijk het licht zien)? Ondanks hij op de linksback eigenlijk de beste en meest logische keuze zou zijn? Nee, dat soort sentiment, "wat gaan de andere jongens daarvan denken die wel steeds zijn opgeroepen", vind ik echt onnodig.

Kijk naar een Al Dakhil, zit zelfs niet meer in de selectie bij Burnley, gaan we die wel nog oproepen "omdat hij er altijd bij was"? Neen toch? Dan moeten we toch een vervanger hebben, wellicht zal dat er dan eentje zijn die er niet of zelden bij was in de qualifyers. Of dat dan Witsel of pakweg Spileers is, dat doet er toch weinig toe voor de rest van de groep?

Allé kom, Alderweireld heeft net de gouden schoen gewonnen nadat hij zijn ploeg naar de titel en beker heeft geleid en Witsel speelt wekelijks bij een Spaanse topclub op het allerhoogste niveau. Denk dat die idd net iets meer kans maken om dergelijke toppers af te stoppen dan Faes, Al Dakhil of ja, zelfs Vertonghen.

Vertonghen is +- 2 jaar ouder dan beide 2 heren en die is wel nog goed genoeg dan? En dat afscheid, bij Witsel was dat toch echt omdat hij niet geselecteerd werd, dat heeft zijn afscheid in gang gezet, zoniet zat hij er wellicht nog bij.

Ook het argument dat ze niet hebben meegeholpen met de kwalificatie vind ik vreemd. Vermeeren zijn aandeel was ook quasi nihil, maar daar roepen we wel dat die mee moet. Idem met pakweg Maxim De Cuyper, werd nooit opgeroepen ondanks we het quasi allemaal hadden verwacht, mag die dan nu ook niet mee (mocht Tedesco eindelijk het licht zien)? Ondanks hij op de linksback eigenlijk de beste en meest logische keuze zou zijn? Nee, dat soort sentiment, "wat gaan de andere jongens daarvan denken die wel steeds zijn opgeroepen", vind ik echt onnodig.

Kijk naar een Al Dakhil, zit zelfs niet meer in de selectie bij Burnley, gaan we die wel nog oproepen "omdat hij er altijd bij was"? Neen toch? Dan moeten we toch een vervanger hebben, wellicht zal dat er dan eentje zijn die er niet of zelden bij was in de qualifyers. Of dat dan Witsel of pakweg Spileers is, dat doet er toch weinig toe voor de rest van de groep?
Het gaat natuurlijk over op pensioen zijn en weer mee willen doen nu we gekwalificeerd zijn. Lijkt me nog wel iets anders dan iemand die niet wordt opgeroepen vanwege zijn vorm.

Alderweireld zijn gouden schoen kan toch echt geen referentie zijn dat hij het beter gaat doen he? En ook over Witsel weten we dat niet. Bij Atlético speelt die samen met veel betere spelers naast hem. Er is echt geen enkele zekerheid dat hij dit ook kan in een ander systeem en waar hij ook de kar gaat moeten trekken. Het enige is de vraag of Tedesco dit had moeten uittesten, maar Witsel heeft vrij snel zijn pensioen aangekondigd, dus lijkt me dit niet Tedesco zijn fout.

Ik blijf de discussie over de wel beschikbare spelers en wie er in de verdediging moet staan veel interessanter vinden dan iemand proberen te recupereren voor 1 tornooi met nauwelijks kans op voorbereiding.

Witsel heeft duidelijk gemaakt dat hij zich bij de rode duivels niet zag als verdediger en dat hij bij atletico ook ging vechten om als cm te staan. Aangezien dat voor hem zijn positie was.

Het spreekt dan voor zich dat tedesco hem dan niet moet selecteren. Indien hij zijn pensioen intrekt en bereidt is om verdediger te zijn.

Dan moet hij voor mij terug overwogen worden als hij er in die rol bovenuit steekt.

Tedesco mag hem voor mij dan gerust oproepen. Als 1 van de extra's. Feit dat ze niet hebben meegedaan in de aanloop zou niet mogen tellen.

Enkel als het verschil klein is, of als dit een slechte invloed op de groep zou hebben... dan wel.

Een gouden schoen en prestaties in de jupkes League gaan we toch niet gelijk zetten aan spelers als Mbappe of Kane? We hebben het toch over dezelfde ploeg die tegen godbetert Donetsk qua verdedigen in hun hemd werden gezet?

Er is toch een verschil tussen zelf niet meer willen geselecteerd worden en er niet bij zijn omdat de coach andere spelers op dat moment beter vindt. Heeft Vermeeren zelf gezegd dat hij niet meer voor de RD wil spelen zoals Witsel of Alderweireld hebben gezegd want daar zit hem het verschil in natuurlijk. Witsel was idd 1x niet geselecteerd en beslist dan in mei (nog voor er de 2de maal een selectie was) om te stoppen.

En ivm Al Dakhil: hij speelde in Burnley hun laatste match gewoon de volle 90 minuten mee maar ervoor idd een paar keer niet in de selectie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan