De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laatst bewerkt:
Had Tedesco het mss beter kunnen aanpakken? Mogelijks.

Maar om dan zo de onvergelijkte kleuter af te geven.
Wss iedere avond op hotel gedoe met de rest van de ploeg want het is zijn beurt op de playstation en de vorige is al 5 seconden te lang bezig?

Good riddance, gelieve nooit meer voor de nationale ploeg te spelen.

Ik heb nóóit gezegd dat spelers niet voldoen. Jongens als Castagne, Tielemans en Praet (toen allemaal bij Leicester actief, red.) ken ik al heel lang - ze speelden zelfs mee op het WK in Rusland."

3 zinnen later

Ik zeg het: maar twee mensen wisten wat ik daarover had gezegd. Iemand wilde mij dus in een slecht daglicht plaatsen."

Dit zijn echt zo'n interviews dat toch iemand moet zeggen "gast hou uw mond, ge maakt het enkel erger"

Als ge trouwens een kapiteinsband nodig hebt om waardering te voelen, dan zijt ge geen alfamannetje, dan zijt ge een heel onzeker persoon.

Er was geen hiërarchie tussen Lukaku en Courtois? dan kan Tedesco toch vrij beslissen wie wanneer kapitein is zonder iets te moeten verantwoorden aan de ander.
En als ge het zo belangrijk vind als alfa kunt ge toch ook naar Romelu en Tedesco stappen en zeggen "Mannen, het is voor mij een belangrijke match, ik zou graag de band dragen, wat denken jullie hiervan?"

Misschien niet helemaal correct aangepakt van Tedesco maar wel duidelijk waar het om te doen was: geen enkel individu staat boven de ploeg.

Komt nu wel af met de "correcte" uitleg van een speler aan 80% kan geen EK of WK spelen terwijl hij bij Martinez of Wilmots zelfs aan 60% nog zou mee geweest zijn. Ik heb zo eerder de indruk dat hij inderdaad niet meer onder Tedesco wil spelen en hoopt dat hij dan in september als het voor Tedesco in Duitsland slecht afloopt onder een nieuwe bondscoach met een propere lei aan de volgende campagne kan starten. In plaats van zelf meteen het hoofdstuk rode duivels af te sluiten.

Dat er hier nog enkelen zijn die dit Tedesco proberen aan te wrijven snap ik toch echt niet. Ja, bij People Manager Martinez was dit niet gebeurd, maar dat was dan ook een slappe vod die elke vervelende vraag en beslissing uit de weg ging, daar willen we toch echt niet terug naartoe? Tedesco voelde Courtois misschien inderdaad niet zo goed aan, maar da's geen getrouwd koppel of een stel jeugdvrienden he, als mensen elkaar in professionele context niet goed aanvoelen bol je het niet zomaar af, maar reageer je professioneel. Blijkbaar mogen we dat niet verwachten van een 30-jarige topvoetballer met meer dan een decennium ervaring.

Verder zijn er toch meer dan voldoende red flags om weinig geloof te hechten aan de versie van Courtois. Hij spreekt zichzelf constant tegen. "Nee het ging niet over die aanvoerdersband", om vervolgens ganse paragrafen erover te zaniken. "Nee ik zou NOOIT iets slecht zeggen over de degradanten", om vervolgens slechte dingen te zeggen over de degradanten. Hij excuseert zich tegenover de ploeg en de fans, maar uit z'n verhaal blijkt niet dat hij dat ooit tegenover de bondscoach gedaan heeft, en ook nu doet hij het niet. Als je het zomaar afbolt bij een ploeg mag ik toch hopen dat de eerste persoon waar je je tegen excuseert de trainer van die ploeg is? Hij lijkt te verwachten dat de excuses eerst in de andere richting moeten komen, terwijl dat voor mij gewoon ondenkbaar is.

Het feit dat geen enkele medespeler hem publiek steunde en de signalen eerder in de andere richting waren, lijkt mij nog het meest veelzeggende van allemaal. Als je al die zaken bij elkaar zet, dan is het toch duidelijk wie het probleem is.

Niet slecht, laat die vedettes die het zoveel beter weten maar nooit meer dan brons gewonnen hebben gewoon thuis.
Loopt aardig naast zijn schoenen.

De trainer heeft Courtois bedreigd, en dat is in het verkeerde keelgat geschoten. Laat hem nu maar met een keeper van niks op het EK in de 8ste finales eruit gaan dan kan Courtois eens goed lachen. Eerst dacht ik dat er iets anders zou spelen vb. KDB die misschien weigert te spelen onder Courtois als kapitein, maar sinds ik dat van die bedreiging hoorde snap ik hem wel.

Niels Poisonnier maakt zich dezelfde bedenkingen : https://www.hln.be/rode-duivels/het...scoach-toch-al-een-poos-beu-verteld~a0013cff/

Dat dit alles “niets met die kapiteinsband te maken heeft”, gaf Thibaut Courtois nog mee. Om vervolgens... tien minuten over de hele kwestie door te bomen. En toe te geven dat “er iets knapte” toen Tedesco die zaterdagmiddag, enkele uren voor de interland tegen Oostenrijk, in een gesprek met Lukaku en Courtois liet weten dat die eerste de aanvoerder mocht zijn.
Hoezo heeft het dan niets met die band te zien? Komaan. Het was net dé reden waarom Courtois in zijn eer gekrenkt was. De “mooie geste” ontbrak, de dag waarop ie werd gehuldigd voor zijn 100ste interland. “Hét symbool van waardering en appreciatie.”

Ik vind dat er hier toch weer velen heel hard en ongenuanceerd reageren op dit interview, duidelijk vanuit hun vooroordelen en afkeer van Courtois.

Courtois geeft nu toch gewoon meer uitleg, dat het meer was dan enkel die band? Maar toch maken velen hier er enkel weer dat van.

Het is gewoon duidelijk dat Tedesco niet omkan met Courtois en hem compleet verkeerd aangepakt heeft. Dat probeert Courtois nu ook duidelijk te maken, maar dat is blijkbaar heel moeilijk voor sommigen om te lezen en te begrijpen. Nee, liever wat overdreven belachelijke commentaar op Courtois geven zonder op de inhoud van het gesprek in te gaan.

Zoals "Waarom heeft hij dan nooit gereageerd...". Dat staat gewoon letterlijk in de tekst, maar je moet het wel willen lezen natuurlijk.

Ik begrijp echt niet dat velen niet inzien dat Courtois één van de 2 of 3 absolute vedetten van onze ploeg zijn. Hij en KDB zijn de Mbappé, Neymar, Ronaldo, Messi,... van de RD's. Die geef je verdorie als coach het respect dat ze vragen en verdienen, ook al lijkt dat op het willen paaien van uw vedetten. Dat is het ook gewoon en dat zijn ze ook gewoon. Uit dit verhaal leer ik vooral dat Courtois in het algemeen, los van die band, veel gebrek aan respect voelde van Tedesco. Als dat effectief zo is gelopen is dat toch gewoon slecht gedaan van Tedesco.

De freaking beste keeper van de wereld, de beste die wij ooit gehad hebben, en dan lees ik hier zaken als "good riddance". :unsure:

Het is officieel geen Courtois.
Geen gemis

Ik moet wel zeggen, ik blijf mij toch steeds opnieuw verbazen over het amateurisme in die voetbalwereld. Je zou verwachten met al het geld dat daar in om gaat dat het daar wat professioneler aan toe gaat, maar hoeveel beslissingen daar puur op basis van ego gemaakt worden, niet te doen.

Je hoort dat nog regelmatig, dat spelers gewoon een half seizoen hun coach niet 1 op 1 horen. Ik versta dat niet. In dit geval ook, een hele week bij elkaar zitten en eigenlijk niet met elkaar praten? Courtois is qua status wanneer De Bruyne er niet bij is uw allerbelangrijkste speler en nog eens vice-kapitein. Dan kan er me dunkt toch wel eens meer dan een "cava ginder in Madrid" van af in het passeren. Enfin, voor zover het klopt natuurlijk wat Courtois zegt. Maar ik kan dan wel verstaan dat je dan vlak voor die match zoiets hebt van "dat kom je mij nu vertellen"?

Courtois moet daar dan uiteraard niet op reageren als een waanzinnig verwaande kleuter en als hij dat zo belangrijk vond kon hij in die week ook gewoon zelf eens een klapke gaan slaan met Tedesco.

Het blijft wel doodjammer, want hoewel Casteels een meer dan waardige vervanger is, is een fitte Courtois (voor zover hij effectief fit geraakt zou zijn tegen het EK) wel altijd te prefereren in doel. En ik vond dat indertijd met Nainggolan ook al, en Courtois is oneindig veel belangrijker dan Nainggolan, als bondscoach zorg je er voor dat de beste spelers op het veld staan. Al is het ook wel duidelijk dat Courtois het bij een deel van de spelersgroep ook echt verkorven heeft, maar dan nog zou ik als bondscoach er alles aan doen om de beste keeper van de wereld te verzoenen met de rest van het team in plaats van olie op het vuur gooien.

Courtois was een achterlijke kleuter om zo te reageren, maar Tedesco eveneens een gigantische amateur om dit toen meteen in de pers te gooien, waarbij ook hij zijn eigen ego boven de spelersgroep plaatste.

Laatst bewerkt:
Ik vind dat er hier toch weer velen heel hard en ongenuanceerd reageren op dit interview, duidelijk vanuit hun vooroordelen en afkeer van Courtois.

Courtois geeft nu toch gewoon meer uitleg, dat het meer was dan enkel die band? Maar toch maken velen hier er enkel weer dat van.

Het is gewoon duidelijk dat Tedesco niet omkan met Courtois en hem compleet verkeerd aangepakt heeft. Dat probeert Courtois nu ook duidelijk te maken, maar dat is blijkbaar heel moeilijk voor sommigen om te lezen en te begrijpen. Nee, liever wat overdreven belachelijke commentaar op Courtois geven zonder op de inhoud van het gesprek in te gaan.

Zoals "Waarom heeft hij dan nooit gereageerd...". Dat staat gewoon letterlijk in de tekst, maar je moet het wel willen lezen natuurlijk.

Ik begrijp echt niet dat velen niet inzien dat Courtois één van de 2 of 3 absolute vedetten van onze ploeg zijn. Hij en KDB zijn de Mbappé, Neymar, Ronaldo, Messi,... van de RD's. Die geef je verdorie als coach het respect dat ze vragen en verdienen, ook al lijkt dat op het willen paaien van uw vedetten. Dat is het ook gewoon en dat zijn ze ook gewoon. Uit dit verhaal leer ik vooral dat Courtois in het algemeen, los van die band, veel gebrek aan respect voelde van Tedesco. Als dat effectief zo is gelopen is dat toch gewoon slecht gedaan van Tedesco.

De freaking beste keeper van de wereld, de beste die wij ooit gehad hebben, en dan lees ik hier zaken als "good riddance". :unsure:
Je speelt voor u LAND , het is een TEAMsport , maar je laat je ego de bovenhand nemen .
Los daarvan is hij onze beste keeper .
Stel u eens voor dat dit gebeurd midden op het EK ..

Je speelt voor u LAND , het is een TEAMsport , maar je laat je ego de bovenhand nemen .
En je denkt dat Mbappé, Ronaldo, Messi, Neymar, Zlatan, Bale, Haaland,... geen ego hebben of hadden? Allemaal de vedetten van hun ploeg, net zoals Courtois.

Pas op, hij heeft verkeerd gereageerd en dat geeft hij ook toe, maar wat ik lees over Tedesco doet mij toch enorm de wenkbrouwen fronsen.

En je denkt dat Mbappé, Ronaldo, Messi, Neymar, Zlatan, Bale, Haaland,... geen ego hebben of hadden? Allemaal de vedetten van hun ploeg, net zoals Courtois.

Pas op, hij heeft verkeerd gereageerd en dat geeft hij ook toe, maar wat ik lees over Tedesco doet mij toch enorm de wenkbrouwen fronsen.
Dat zijn spitsen.. Die scoren.. Oneindig veel belangrijker dan een keeperke

De buitenlander die ons leidt liet eveneens zijn ego de bovenhand nemen. Ik denk dat dit soort melodramatische shit wel vaker voorvalt in de topsport, maar zelden zie je een coach zijn beste speler zo publiekelijk afvallen. Dit was de actie van een coach die zich wou bewijzen en zijn eigen ego eveneens belangrijker vond dan het team en de resultaten. En Tedesco heeft ook nog niet de indruk gegeven dat zijn coaching en tactieken ons prijzen gaat opleveren, als er 1 positie is die compleet inwisselbaar is, dan is het op dit moment de zijne wel.

Soit, ik vind Courtois ook een ongelofelijke kwal, die achterlijk reageerde toen en ook in dit interview totaal niet door heeft wat er leeft, maar had Tedesco dit binnenshuis proberen oplossen zoals elke normale coach zou doen in plaats van de volgende ochtend meteen 100% te escaleren naar de pers, dan konden we straks normaal wel rekenen op de beste keeper van de wereld in ons doel.

Het enige punt tegen Courtois en voor Tedesco dat je nog kan geven is dat Courtois bij een deel van de ploeg duidelijk niet goed ligt. Maar dat is volgens mij ook niet bepaald iets nieuws, en op het veld kon je daar nooit iets van merken. En ik denk dat zelfs al vind je een Casteels of een Kaminski een toffere peer dan Courtois, dat je als verdediger op het veld toch liever Courtois in je rug hebt dan een van die twee.

De buitenlander die ons leidt liet eveneens zijn ego de bovenhand nemen. Ik denk dat dit soort melodramatische shit wel vaker voorvalt in de topsport, maar zelden zie je een coach zijn beste speler zo publiekelijk afvallen. Dit was de actie van een coach die zich wou bewijzen en zijn eigen ego eveneens belangrijker vond dan het team en de resultaten. En Tedesco heeft ook nog niet de indruk gegeven dat zijn coaching en tactieken ons prijzen gaat opleveren, als er 1 positie is die compleet inwisselbaar is, dan is het op dit moment de zijne wel.

Soit, ik vind Courtois ook een ongelofelijke kwal, die achterlijk reageerde toen en ook in dit interview totaal niet door heeft wat er leeft, maar had Tedesco dit binnenshuis proberen oplossen zoals elke normale coach zou doen in plaats van de volgende ochtend meteen 100% te escaleren naar de pers, dan konden we straks normaal wel rekenen op de beste keeper van de wereld in ons doel.

Het enige punt tegen Courtois en voor Tedesco dat je nog kan geven is dat Courtois bij een deel van de ploeg duidelijk niet goed ligt. Maar dat is volgens mij ook niet bepaald iets nieuws, en op het veld kon je daar nooit iets van merken. En ik denk dat zelfs al vind je een Casteels of een Kaminski een toffere peer dan Courtois, dat je als verdediger op het veld toch liever Courtois in je rug hebt dan een van die twee.
Mij lijkt het dat Tedesco wou tonen wie de baas is en dat het team voor gaat. Het is voor hem ook de eerste job als bondscoach met nog alles te bewijzen.
Die zal ook wel aangevoeld hebben dat er fricties zijn binnen de groep die je dan best zo snel mogelijk in de kiem smoort. Het had misschien anders gekund qua modus operandi maar het is duidelijk nu dat groepsgeest primeert voor Tedesco.

Courtois missen op een EK is niet ideaal maar zoals je zelf zegt, de andere keepers zijn geen vliegenvangers hè

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan