De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Saelemaekers als rechtsback zie ik nog wel, enerzijds valt Castagne de laatste wedstrijden toch wat tegen dus eens iets anders proberen mag zeker, anderzijds is hij voor de rechtsbuiten toch minder dan Doku/Lukebakio/Bakayoko maar zie ik in hem wel een bijter die defensief zijn mannetje kan staan.

En nee, De Cuyper gaat uiteraard niet in zijn eentje plots de hele linkerflank oplossen of de ganse ploeg naar een hoger niveau brengen, maar het gaat bij de nationale ploeg wel om de juiste mensen voor de juiste posities oproepen en opstellen. En daar faalt Tedesco gewoon grandioos, met De Cuyper erbij kan je ook in de rest van je defensie schuiven en bepaalde gaten oplossen.

Als ik Transfermarkt mag geloven heeft Saelemaekers bij Anderlecht effectief met enige regelmaat op de rechtsback gestaan (maar ook op de linkswingback), maar stond hij toen ook al vaker hoger op het veld.

Ik zou toch aan Castagne blijven vasthouden.

Als ik Transfermarkt mag geloven heeft Saelemaekers bij Anderlecht effectief met enige regelmaat op de rechtsback gestaan (maar ook op de linkswingback), maar stond hij toen ook al vaker hoger op het veld.

Ik zou toch aan Castagne blijven vasthouden.
Ik zou zeker ook Castagne laten staan. Denk ook wel dat dat zijn bedoeling is. Tedesco heeft aangegeven te experimenteren in de oefenmatch, dus misschien een andere formatie waarin Saelemaekers beter tot zijn recht komt? Of gewoon een beter alternatief dan Siquet?

Ik vind de selectie van Saelemaekers gewoon niet helemaal van de pot gerukt. Gezien zijn profiel. Er zijn andere namen waar je grotere vraagtekens bij kunt zetten.

We hebben nu een natuurlijke linksback met potentieel rondlopen in dit land, die ook op dit moment al beter is dan de alternatieven die Tedesco wel oproept voor die positie, gewoon al omwille van het feit dat die alternatieven bij hun club nooit op die positie spelen. De Cuyper is zeker nog niet van zo'n niveau dat je een echt verschil zal zien met Theate op defensief vlak, maar op offensief vlak ben ik er wel van overtuigd dat je al een merkbaar verschil gaat hebben.

Dat je voorlopig nog wil vasthouden aan je basisploeg, en Theate op die flank wilt houden, tot daar aan toe. Maar dat je De Cuyper niet oproept om op zijn minst de optie te hebben om eens met een natuurlijke linksback met potentieel te spelen / te oefenen ... dat gaat er gewoon echt niet in bij mij.

Het is vooral ook irritant omdat onze centrale defensie een zwak punt is, en je je beste CV nu op de LB zet. En dan is eigenlijk de niet-selectie van De Cuyper niet eens het ergste. Want de back-up van Theate die Tedesco nu telkens meeneemt, Olivier Deman, heeft nog maar welgeteld 2 minuten mogen spelen. Ik hoop echt dat hij straks toch op zijn minst eens een halve match experimenteert met Deman op de LB en Theate als CV. Al heb ik dan eigenlijk nog (véél) liever Carrasco dan Deman op de LB, die heeft die positie tenminste al met enige regelmaat bij Atletico bekleed.
Dit vooral.
De Cuyper is idd geen wereldtop en gaat nog veel boterhammen moeten eten om daar te geraken maar het feit dat als je hem daar zet Theate centraal kan spelen ipv Faes is voor mij al voldoende om hem op te roepen.

Maar bon, het is nu zo.
Benieuwd of hij opnieuw met Faes gaat spelen of hij de centrale verdediging van Anderlecht gaat zetten, met Debast dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan