De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan heb je wel
- een echte linksback op die positie
- de mogelijkheid om de beste CV van (het jongere deel van) u selectie effectief centraal te zetten ipv op een positie die hij niet gewoon is.

Gaat ons dat plots een top 10 verdediging geven? Tuurlijk niet, maar het gaat toch beter zijn dan wat je nu hebt. We mogen gvd van geluk spreken dat Club Mechele nog niet verpatst heeft aan een Engelse tweedeklasser of hij stond er ook in.
Vooral die natuurlijke positie he. We werden in het verleden de nek omgewrongen op twee manieren : erbarmelijke positie omdat één of twee verdedigers niet juist liepen en doorgaans diegene die in een andere positie stond dan normaal de bedoeling was of we werden gepakt op die reusachtige ruimtes tussen linies door het slap centraal asje.

Plus De Cuyper heeft mentaliteit met bakken. No nonsense strijder met een eerlijke trap in elk been. Jezus als die de transitie naar internationaal niveau kan maken hebben we goud in handen. En ik wil er zo snel mogelijk achter komen. Faes op de bank, De Cuyper - Theate - Vertonghen - Castagne pls. En hopelijk begint Castagne weer deftig te spelen want die was wel écht slecht de laatste paar matchen.

Ik verwijs graag naar mijn talrijke Posts ivm dit thema:
Tedesco zijn selecties zijn naar mijn mening knudde
Ik hoop dat hij beter is in zijn andere taken (tactiek, people mgt,etc) maar ik zie dat niet goed komen.

En wie zou dat probleem wel oplossen dan? We hebben gewoon in het algemeen geen top defensie meer. Ik begrijp de roep rond De Cuyper maar die gaat niet plots het niveau van onze verdediging zoveel beter maken.
Zeker niet oplossen, maar je wil het risico toch tot een minimum beperken? Ik ben mij al 15 jaar kapot aan het ergeren aan spelers die niet op hun natuurlijke positie worden uitgespeeld. Vertonghen op linksback, Alderweireld op rechtsback, Fellaini/Van Buyten soms als diepe spits in de slotminuten, elke aanvallende winger onder Martinez die plots ook moest meeverdedigen, Tielemans zonder twee verdedigende mids achter zich, De Bruyne op de flank, nu Theate op linksback,... Ik kan nog doorgaan hoor.

Lijkt te veel op het ego van een bondscoach die denkt dat hij het beter weet dan iemand die er elke dag mee werkt en er een positie in ziet die de voetballer nooit zal liggen.

Cuypers? Heynen? De Cuyper?

Neen, Aster Vranckx en Alexis Saelemaekers die bij hun middenmoot-clubs nog niet eens van de bank af geraken. Trieste beunhaas van een bondscoach.

De eerste rechterwinger van zeer goed tot topniveau peuzelt onze defensie op.
Saelemaekers staat toch niet op die positie? Noch op de positie van de 3 genoemde namen?

Allè, ik ben helemaal voor De Cuyper eens te proberen, zeker nu Vertonghen onzeker is en daardoor misschien het juiste moment gekomen is om Theate naar het centrum te halen. Maar kunnen we wel de juiste alternatieven geven voor de juiste positie?

Saelemaekers staat toch niet op die positie? Noch op de positie van de 3 genoemde namen?

Allè, ik ben helemaal voor De Cuyper eens te proberen, zeker nu Vertonghen onzeker is en daardoor misschien het juiste moment gekomen is om Theate naar het centrum te halen. Maar kunnen we wel de juiste alternatieven geven voor de juiste positie?
Vind ik in dit geval niet relevant, want is de derde rechtsbuiten in deze selectie na Bakayoko en Lukebakio. Daarnaast kan Doku daar ook ballen. Moest het nu de tweede keuze zijn, snap ik je punt, maar in de plaats van Alexis had je evengoed iemand vanop een andere positie kunnen oproepen. Net hetzelfde bij de vierde goalie.

Vind ik in dit geval niet relevant, want is de derde rechtsbuiten in deze selectie na Bakayoko en Lukebakio. Daarnaast kan Doku daar ook ballen. Moest het nu de tweede keuze zijn, snap ik je punt, maar in de plaats van Alexis had je evengoed iemand vanop een andere positie kunnen oproepen. Net hetzelfde bij de vierde goalie.
Vierde goalie oké, maar hij heeft gezegd dat hij Saelemaekers als een rechter wingback ziet, dus dat is een andere positie.

Weer geen De Cuyper. Maar wel :

Niet enkel dat, maar hij is ook gewoon beter bezig dan een Debast bijvoorbeeld.

Ik bedoel niet dat al die spelers moeten ophoepelen ofzo, maar we hebben letterlijk geen enkele echte linksback bij he? We hebben er 1 halve en 2 kwarten bij.

Schijtselectie eerlijk gezegd, door dat enkele feit. Geen idee wat die mens bezield.
De Cuyper zat vorige week nog 60 min op de bank in Brugge...

Ben benieuwd, het is de eerste keer dat ik in het stadion ga kijken.
Hoe zit dat eigenlijk als het regent, hebben alle tribunes een dak?

Eerste keer dit seizoen zo weinig gespeeld en maakte een goal? :unsure:
Ik vond gisteren Peter VDB vrij negatief over De Cuyper. Terwijl dat die toch een oké match speelde.
Zoals je zelf zei: nu moet je die mannen brengen, op hun natuurlijke positie. Ik herinner mij nog levendig dat Waseige Jacky Peeters meenam naar Japen en Zuid-Korea maar die speelde zijn matchen. Ik heb geen enkel probleem om wat talentarmere jongens op te roepen die dan wel met het mes tussen de tanden en vol overtuigen meespelen.

Zoals eerder gezegd mocht/moest De Cuyper er zeker bij zijn en die kritiek is terecht, maar we moeten de impact van een De Cuyper ook niet gaan overschatten he.

Zoals eerder gezegd mocht/moest De Cuyper er zeker bij zijn en die kritiek is terecht, maar we moeten de impact van een De Cuyper ook niet gaan overschatten he.
We hebben nu een natuurlijke linksback met potentieel rondlopen in dit land, die ook op dit moment al beter is dan de alternatieven die Tedesco wel oproept voor die positie, gewoon al omwille van het feit dat die alternatieven bij hun club nooit op die positie spelen. De Cuyper is zeker nog niet van zo'n niveau dat je een echt verschil zal zien met Theate op defensief vlak, maar op offensief vlak ben ik er wel van overtuigd dat je al een merkbaar verschil gaat hebben.

Dat je voorlopig nog wil vasthouden aan je basisploeg, en Theate op die flank wilt houden, tot daar aan toe. Maar dat je De Cuyper niet oproept om op zijn minst de optie te hebben om eens met een natuurlijke linksback met potentieel te spelen / te oefenen ... dat gaat er gewoon echt niet in bij mij.

Het is vooral ook irritant omdat onze centrale defensie een zwak punt is, en je je beste CV nu op de LB zet. En dan is eigenlijk de niet-selectie van De Cuyper niet eens het ergste. Want de back-up van Theate die Tedesco nu telkens meeneemt, Olivier Deman, heeft nog maar welgeteld 2 minuten mogen spelen. Ik hoop echt dat hij straks toch op zijn minst eens een halve match experimenteert met Deman op de LB en Theate als CV. Al heb ik dan eigenlijk nog (véél) liever Carrasco dan Deman op de LB, die heeft die positie tenminste al met enige regelmaat bij Atletico bekleed.

Klopt, samen met Doku / Bakayoko de flank oprollen.

Een linkerflank met Doku en Carrasco en een rechterflank met Bakayoko en Saelemaekers, fuck de eigen defensie :unsure:

Laatst bewerkt:
Als hij Saelemaekers als een rechter wingback ziet, stopt het daar al. Geen haar beter dan Martinez...
Saelemaekers heeft zijn eerste seizoen(en) bij Anderlecht gewoon op de rechtsback gespeeld hoor (of wingback) hoe ge het wilt noemen dus geen idee wat daar het probleem mee is..

Het is hij Milan dat ze hem op een andere positie zijn gaan uitspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan