Ik vind gewoon dat we na het EK pas kunnen oordelen over Tedesco. Hij kan ook slagen zonder dat we EK worden. Dat was eigenlijk het punt wat ik wou maken en hem nu vervangen gewoon raar zou zijn en geen optie. Voor de rest grotendeels wel eens met uw post. We kunnen stunten, maar we gaan niet één van de favorieten zijn. Wat misschien in ons voordeel kan werken.Ja de Laet was met wat humor, maar die verpersoonlijkt voor mij wel de grinta die ik graag zie, ik mis dat een beetje bij de jongere verdedigers.
KDB heeft hij niet kunnen gebruiken inderdaad, maar gaan we in principe op top niveau zien op het EK. De Cuyper is beter verdedigend dan veel denken. Die heeft wel wat terriër in zich. Puur verdedigend vind ik hem nog steeds beter dan een De Bast bvb.
Er zijn overigens slechtere teams met een Europese of wereldbeker thuis gekomen: Griekenland uiteraard, maar dat Italië dat zich daarna niet eens plaatst voor het WK had niet het (aanvallend) talent van deze ploeg (wel een VEEL betere coach/tactiek/groepsgeest/...)
Het gaat van de vorm en blessures afhangen, is ons aanvallend compartiment in topvorm en Courtois ook, dan kan dat zeker. Dat was eigenlijk enkel het geval op het WK in Brazilië. Het was op met Martinez maar als Lukaku in zijn huidige vorm stak dan speelden we gewoon de kwartfinale van het laatste WK of wie weet doen we wel hetzelfde als Kroatië.
Uiteraard zou dat een stunt zijn, maar die zie je in voetbal vaak genoeg. We zijn ook niet pakweg Schotland of Oostenrijk, die al lang blij zijn dat ze mogen meedoen. De Rode Duivels moeten toch naar Duitsland gaan om te winnen, zelfs al ben je geen favoriet, outsider zijn we wel nog.
Ik ben het eens dat ze Tedesco niet gaan vervangen. Ik had hem gewoon nooit aangeworven (denk ik) en vind niet dat hij het zo goed doet als iedereen maar zegt. Ik ben wel blij dat we ten minste een aparte TD en bondscoach hebben. En, nogmaals, ik hoop dat Tedesco mij het tegendeel bewijst. Ik ga er zeker zijn en 100% supporteren zoals altijd.
Een finale tegen Duitsland zoals zijn eerste match, daar teken ik voor (ik ben in Duitsland geboren en heb Duitse familie) maar ik denk dat onze Oosterburen nog minder kans hebben daar te raken dan wij. Enfin dat is ook een leuke kwartfinale natuurlijk.

Of na die kopbalgoal van Vandijk? Waar je misschien de grotere Onana op Vandijk had kunnen zetten als mandekker als optie?