De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vermeeren word nen topper maar hem nu al een certitude maken als basisspeler lol
Als Vermeeren dit seizoen op zijn elan verder gaat, dan durf ik die wel te brengen in plaats van een Mangala ja.

Wie ga jij naast Onana zetten? Hopen dat Tielemans zijn vorm eindelijk terugvindt? Hopen dat Lavia aan spelen toekomt bij Chelsea? Naast Mangala is de spoeling dit seizoen nog dun hoor, qua middenvelders.

Hij staat op 5 m van Laimer en gaat op geen enkele wijze druk zetten. Enige wat hij doet is een beetje mee sloffen en wijzen waar Carrasco moet lopen. Hij had 1 balrecuperatie op zijn volledige invalbeurt.
Keita en Vermeeren zijn met veel meer drive, energie en mes tussen de tanden ingevallen dan Tielemans. Knap van die mannen om in toch moeilijke omstandigheden zo in te vallen. Slim van Tedesco om ze samen in te brengen zodat ze ook wat elkaar als rustpunt hadden.

Bakayoko was kind van de rekening maar Tedesco en Frankie waren al onmiddellijk op hem aan het inpraten.

Ik denk dat Youri intrinsiek de kwaliteiten nog heeft maar is te veel salonvoetballer geworden. Die moet echt herbronnen. Het kan ook dat er ergens een achterliggend mentaal probleem is (na FA cup met Leicester niet dat extra stapje gezet en dan degradatie?). Want een Tielemans zoals zijn voorlaatste jaar bij Leicester met Onana achter zich kan zeker brokken maken.
Om nu die goal volledig op Tielemans zijn kap te schrijven is ook niet helemaal juist. Kon daar zeker meer doen, maar wie verloor die bal in het middenveld eigenlijk?

Als Vermeeren dit seizoen op zijn elan verder gaat, dan durf ik die wel te brengen in plaats van een Mangala ja.

Wie ga jij naast Onana zetten? Hopen dat Tielemans zijn vorm eindelijk terugvindt? Hopen dat Lavia aan spelen toekomt bij Chelsea? Naast Mangala is de spoeling dit seizoen nog dun hoor, qua middenvelders.
Dit dus hé, op talent staat geen leeftijd.

Waarom zou een Lavia meer kansen moeten krijgen, omdat die 18 wedstrijden bij een laagvlieger in de PL heeft gespeeld en nu op de bank zal zitten bij Chelsea? Of Mangala, die 2 jaar in de Duitse 2de klasse speelde en nu bij Nottingham Forest zit? En over Tielemans zwijgen we beter en maken we meteen beter een kruis.

Nee, 18 jaar of 20 jaar, bij Antwerp of ergens in Duitsland/Engeland/... bij een subtopper/laagvlieger, maakt gewoon niet uit. Dat talent kan je niet ontkennen, sommigen staan er ook gewoon sneller dan anderen, je kan die dan beter nu gewoon al brengen en gebruiken, dan heb je er nog langer geniet van. Waarom mag je een Doku, Hazard, Lukaku,... wel op hun 17de of 18de belangrijk maken bij de Duivels, maar een Vermeeren niet?

Gewoon brengen die gast, niks mis mee.

Als iedereen zich blijft ontwikkelen.. en dan Vermeeren in de ploeg voor Lavia

Ge leest hier soms toch iets.
Lavia is al 2 jaar gekwetst.. En Vermeeren speelt op Champions League niveau.. dus ik weet niet waarom dit zo een rare uitspraak is?
Diene ket van Barcelona speelt toch ook gewoon mee bij Spanje? Op talent staat idd geen leeftijd.

Daarom dat het goed is dat we geplaatst zijn. Nu kunnen we wat jongens testen.

Om nu die goal volledig op Tielemans zijn kap te schrijven is ook niet helemaal juist. Kon daar zeker meer doen, maar wie verloor die bal in het middenveld eigenlijk?
Als ik het goed (opnieuw) heb gezien, was dus Onana en Doku. Daar lag toch wel echt de basis van die tegengoal.

Lavia is al 2 jaar gekwetst.. En Vermeeren speelt op Champions League niveau.. dus ik weet niet waarom dit zo een rare uitspraak is?
Diene ket van Barcelona speelt toch ook gewoon mee bij Spanje? Op talent staat idd geen leeftijd.

Daarom dat het goed is dat we geplaatst zijn. Nu kunnen we wat jongens testen.
Speelde die dan vorig jaar 30 matchen geblesseerd in de PL?
Vermeeren speelt ochot 2 (goei weliswaar) matchen in de CL en is al CL niveau

Lavia is trouwens maar 1j ouder dus leeftijd speelt geen rol
De uitspraak was "al iedereen blijft progressie maken"
Dan is Lavia gewoon een certitude op uw middenveld de komende 10-15j

Ja, balverlies lag bij Onana en Doku. Tielemans had wel meer druk kunnen leggen.
Mee eens, maar nu wordt precies wel gedaan alsof het alleen aan Tielemans lag. De grootste en echte fout begon ervoor. Wat niet wilt zeggen dat Tielemans (op dit moment) een plek in de selectie verdient. Laat staan speelminuten.

Dan is Lavia gewoon een certitude op uw middenveld de komende 10-15j
Ik vind die Vermeeren zo overhyped dat het gene naam heeft. Niet normaal.

Het staat in de sterren geschreven dat die een geweldige toekomst tegemoet gaat als alles goed blijft gaan, maar laten we daar nu alsjeblieft nog wat voorzichtig mee omspringen.

Wie had zoiets enkele jaren durven dromen?
En de kans dat één van de twee volgende wedstrijd gewoon start is reëel. Of waarom beide niet? Tielemans na zo'n invalbeurt belonen met een startplek zou crimineel zijn. Keita lijkt wel het meest op Onana maar Tuur kan op alle 3 de centrale posities uitgespeeld worden.

tapatalk-854000750-512x384.jpg
Ja zeg, ne OHL speler die bij de Rode Duivels debuteert. Marktwaarde 🚀

Dan is Lavia gewoon een certitude op uw middenveld

Ik heb heel duidelijk aangegeven dat ik het daar had over het aankomende EK. Dat is er al over 8 maanden. Lavia heeft tonnen talent en potentieel, maar is geblesseerd, heeft dit seizoen nog geen enkele match gespeeld en moet na zijn blessure Fernández of Caicedo uit het team zien te spelen. Ik ga al blij zijn als Lavia enig matchritme heeft tegen de start van het EK. Ik acht de kans reëel dat die zelfs niet meegaat door gebrek aan speelminuten.

Als we het over langere termijn hebben, heeft hij zeker het potentieel om die certitude te worden. Maar naar mijn gevoel heeft hij zijn progressie gefnuikt door bij Chelsea te tekenen. Op die leeftijd moet je zo veel mogelijk spelen. Chelsea heeft 6 spelers voor het centrale middenveld, allemaal tussen de 19 en 23. Begrijp me niet verkeerd, hij heeft intrinsiek het talent om die concurrentieslag te halen, maar hij heeft sportief wel de moeilijkste weg gekozen.

Waarom is Onana eigenlijk incontournable voor u?

Waarom is Onana eigenlijk incontournable voor u?

Dat is hij niet per se. Maar uw lijstje centrale middenvelders op dit moment bestaat uit: Onana, Mangala, Tielemans, Dendoncker, Keita, Vermeeren, Lavia, Vranckx, Matazo (vergeet ik er?). Tielemans, Matazo, Dendocker en Vranckx geraken niet in de basis bij hun ploeg, en zeker de laatste twee maken nauwelijks minuten. Lavia is geblesseerd en gaat een moordende concurrentiestrijd aan. Dan heb je nog Onana, Mangala, Keita en Vermeeren. Daarvan staat Onana op dit moment gewoon het verst.

@Pinkman het kan hé, dat Vermeeren overhyped wordt. Maar ik hoor niet wie je dan wel kiest, op dit moment?

Het enige positieve voor mij is dat we nog steeds geweldig sterke aanvallers hebben. En dit was dan zonder Trossard en KDB.

Het middenveld is bijzonder fragiel en gaat gewoon niet goed genoeg zijn tegen toplanden.
De verdediging van hetzelfde (maar zelfs nog iets erger dan het middenveld).

Het lijkt er op alsof de tijden van dominant en verzorgd voetbal te spelen achter ons liggen. Matchen controleren, dat heb ik ons nog niet zien doen onder Tedesco. We worden een ploeg die het vooral moet hebben van de omschakeling, maar we zijn daar voorlopig nog veel te slordig in.

Langs de andere kant: als we wel goed worden in die snelle omschakeling, dan kunnen we het nog altijd heel lastig maken voor toplanden.

Het middenveld is bijzonder fragiel en gaat gewoon niet goed genoeg zijn tegen toplanden.
Maar dat kan je imo wel compenseren met je opstelling/tactiek, iets wat Tedesco gisteren niet gedaan heeft. Een mannetje meer op dat centrale middenveld, en je gaat al een wereld van verschil merken volgens mij.

De verdediging van hetzelfde (maar zelfs nog iets erger dan het middenveld).

Het lijkt er op alsof de tijden van dominant en verzorgd voetbal te spelen achter ons liggen.
Op korte termijn kan dit kloppen. Maar gezien de leeftijd van al onze middenvelders, en het potentieel dat ze reeds toonden, zit hier op termijn toch echt muziek in? En het is niet dat we de spelers niet hebben om op termijn terug dominant te spelen.

Op het beloften ek kon het duo Debast - De Winter mij bv wel bekoren. Om maar te zeggen, ook daar kan het snel keren. We hebben er maar een paar nodig om ons daar in de toekomst uit de nood te helpen.

Dat pessimisme over de toekomst snap ik niet goed. Op dat vlak is er net heel veel om enthousiast van te worden.

Alleen al die blessures (Butera, Duranville, Lavia) wel iets die hopelijk niet teveel de carrières van een paar key talenten teveel afremmen.

Op korte termijn kan dit kloppen. Maar gezien de leeftijd van al onze middenvelders, en het potentieel dat ze reeds toonden, zit hier op termijn toch echt muziek in? En het is niet dat we de spelers niet hebben om op termijn terug dominant te spelen.

Op het beloften ek kon het duo Debast - De Winter mij bv wel bekoren. Om maar te zeggen, ook daar kan het snel keren. We hebben er maar een paar nodig om ons daar in de toekomst uit de nood te helpen.

Dat pessimisme over de toekomst snap ik niet goed. Op dat vlak is er net heel veel om enthousiast van te worden.

Alleen al die blessures (Butera, Duranville, Lavia) wel iets die hopelijk niet teveel de carrières van een paar key talenten teveel afremmen.

Ah nee akkoord hoor, maar ik ben vooral aan het denken aan het komend EK. Dan moeten we op het middenveld echt vooral rekenen op KDB.

Ik heb heel duidelijk aangegeven dat ik het daar had over het aankomende EK. Dat is er al over 8 maanden. Lavia heeft tonnen talent en potentieel, maar is geblesseerd, heeft dit seizoen nog geen enkele match gespeeld en moet na zijn blessure Fernández of Caicedo uit het team zien te spelen. Ik ga al blij zijn als Lavia enig matchritme heeft tegen de start van het EK. Ik acht de kans reëel dat die zelfs niet meegaat door gebrek aan speelminuten.

Als we het over langere termijn hebben, heeft hij zeker het potentieel om die certitude te worden. Maar naar mijn gevoel heeft hij zijn progressie gefnuikt door bij Chelsea te tekenen. Op die leeftijd moet je zo veel mogelijk spelen. Chelsea heeft 6 spelers voor het centrale middenveld, allemaal tussen de 19 en 23. Begrijp me niet verkeerd, hij heeft intrinsiek het talent om die concurrentieslag te halen, maar hij heeft sportief wel de moeilijkste weg gekozen.

Hopelijk komt het besef eindelijk eens bij dergelijke spelers dat ze niet (per se) voor grote namen van ploegen moeten kiezen/zwichten waar de concurrentie moordend is, maar gewoon zorgen dat ze spelen, desnoods op een iets lager niveau/mindere ploeg.
Het kan zomaar zijn dat die 2 jaar amper aan spelen komt en dan wordt het lastig om nog een deftige carriëre uit te bouwen (cfr Musonda) omdat je niet meer gezien wordt, en eigelijk gewoon compleet stagneert.

Ik had het niet gedacht van Doku (zijn overstap naar MC), maar die zijn tussenstap naar Rennes, is duidelijk een meerwaarde gebleken als je die nu ziet spelen, ondanks zijn blessures. Hazard groeide ook eerst bij Lille, KDB bij Wolfsburg/Bremen, ...
Het is maar heel weinigen gegeven om direct bij een topclub te presteren en te spelen. Zo'n Vermeeren moet ook niet direct naar Barca gaan, dat zou gewoon niet slim zijn, die is toch echt nog niet van dat niveau om daar echt al mee te draaien, en kom niet af met "meetrainen bij de grote jongens", je moet matchen spelen. 95% van de carrieres gaat in trapjes, niet met reuzestappen, jammer dat spelers (en makelaars) soms hoofdzakelijk bezig zijn met geld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan