De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ga zeker niet beweren dat Tielemans hier goed invalt. Maar laten we aub niet doen dat die wissel de enige reden is dat Oostenrijk gevaarlijk was en kon scoren. Hadden ook met Mangala op die plaats al moeten scoren. Die 0-3 gewoon heel gevleid.

Die belachelijke koosnaampjes kunnen we mss in het vervolg achterwege laten? Of zijn we hier 12 jaar?
Als ik me niet vergis, zie ik maar één koosnaampje dus valt best mee. Volledig te begrijpen dat mensen het gehad hebben met Tielemans, die zich als een erg gezapige versie van Dembele gedraagt. Opnieuw en opnieuw en opnieuw.

Vond de tweede gele kaart van Onana trouwens fel overdreven. Tikt de bal weg en na het duel valt zijn voet op de enkel van zijn tegenstander, kon hij weinig aan doen.

Nu, geen al te beste match gezien van de Belgen. Maar wat ik wel positief vind, is dat we op zijn Frankrijks hebben gewonnen. Daardoor acht ik de kans dat we op het EK voor de verrassing kunnen zorgen, al wat groter. Al kunnen we door zo te spelen natuurlijk al uitgeschakeld zijn in de groepsfase.

Waarom spelen we eigenlijk in blauw-wit? Laatste keer dat ik onze vlag bekeek zaten die kleuren er niet in. Waarom niet gewoon een zwarte outfit met wat geel ofzo?

Nu lijkt het alsof we de Russische vlag imiteren.. Rood voor thuis, wit-blauw voor uit.
Bij Nederland zit er ook geen oranje in de vlag.
Bij Italie geen blauw.
Bij Duitsland geen wit.

waarom is dit nu ineens een issue? het zijn ook geen nieuwe truitjes he.

Ik ga zeker niet beweren dat Tielemans hier goed invalt. Maar laten we aub niet doen dat die wissel de enige reden is dat Oostenrijk gevaarlijk was en kon scoren. Hadden ook met Mangala op die plaats al moeten scoren. Die 0-3 gewoon heel gevleid.

Die belachelijke koosnaampjes kunnen we mss in het vervolg achterwege laten? Of zijn we hier 12 jaar?
Had idd niet gehoeven, excuses daarvoor.

Ge hebt gelijk. Ik zie die gewoon echt niet graag voetballen en ik was wat gefrustreerd.
Ik ga het weghalen.

Onnodig moeilijk gemaakt. Boezemt heel weinig vertrouwen in voor het EK.

Wat kunnen we concluderen:
  • Tedesco blijft (durven) experimenteren met zijn opstelling
  • Tedesco slaagt er niet in om echt deftig in te grijpen met wissels. Niet de juiste, en niet op het juiste moment.
  • Onze verdediging blijft een zeer zwakke schakel. Vertonghen solide, Theate imo ook - alleen komt die aanvallend (logisch) te kort op de flank. Faes zeer zwakke match, Castagne stelde ook teleur.
  • 4-4-2 werkte helemaal niet. Middenveld werd overlopen, Lukaku en Openda werden niet bereikt. Tedesco schaafde imo niet voldoende bij tijdens de match.
  • Onana is een fantastische speler, zowel qua kwaliteit als ingesteldheid, maar is nog jong en neemt te makkelijk kaarten. Niet geholpen door het systeem en door de ploegmaats, maar moet daar toch beter in worden.
  • Mangala is imo een degelijke wisselspeler, maar naar de toekomst moet hier een Vermeeren of Lavia staan.
  • Met Doku en Lukebakio gaan we een mooie toekomst tegemoet.
  • Lukaku en Openda hadden het moeilijk in dit systeem, werden nauwelijks bereikt, waren ook niet voldoende in het spel betrokken. Lukaku in de tweede helft wel beter.
  • Ik moet @Marsu deze match gelijk geven over Carrasco
  • Ik vervoeg nu de roepers die Tielemans niet meer bij de Duivels willen. Die jongen moet echt gaan bezinnen.
  • We winnen terug op basis van individuele klasse, niet op basis van een tactisch plan of een goed systeem. Eerder in weerwil daarvan zelfs.

Bij Nederland zit er ook geen oranje in de vlag.
Bij Italie geen blauw.
Bij Duitsland geen wit.

waarom is dit nu ineens een issue? het zijn ook geen nieuwe truitjes he.
Duitsland speelt al jaar en dag in het wit-zwart omdat dat de kleuren waren van Pruisen,.
Italië in blauw omdat dat de kleur was van het huis Savoye die Italie gevormd hebben.
En Nederland speelt in oranje door Willem van Oranje
Ons truitje is geïnspireerd door Tomorrowland 🤡🤡

Positief:
- We winnen
- We kunnen ieder moment scoren ook al liggen we onder
- We hebben een jonge ploeg die nog zal groeien
- Courtois en KDB komen nog in de ploeg
- KDB en Doku die normaal gezien samen vele minuten maken bij City
- De Cuyper kan op LB en Theate naast Vertonghen ipv Faes
- Tielemans is overbodig met een Lavia en de antwerpboys

Status
Niet open voor verdere reacties.