De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit zijn geruchten die nog helemaal niet bevestigd zijn. HLN loopt weer vooruit op de feiten.

Voor hetzelfde geld hebben hij en de bondcoach al gepraat aan de telefoon.
Het kan ook gewoon zijn dat Courtois zijn (kleine) blessures wil laten genezen na een lang en zwaar seizoen.

We zullen straks wel meer weten, na de persconferentie.
Courtois staat er om gekend om altijd alles te willen spelen, tenzij hij echt geblesseerd is laat hij geen match schieten.

Courtois staat er om gekend om altijd alles te willen spelen, tenzij hij echt geblesseerd is laat hij geen match schieten.
Dat is nu net één van de redenen waarom Martinez het zolang kon (t)rekken he. Hij hield de sterren een hand boven het hoofd en die mannen waren baas (en dus niet de bondscoach). Hij was een goeie 'people'manager,

Indien de geruchten echt waar zijn is dit voor Tedesco natuurlijk een (groot) probleem.

Hij kan dan wel altijd de gok wagen van Courtois permanent uit te sloten van de Rode Duivels.
(Tenzij de bond zich gaat moeien met zijn beslissingen - daartoe zijn die pipo's ook wel in staat)
Daar gaat dan worst case extreme kritiek op komen, maar als de rode Duivels nadien alles gewoon winnen, dan kraait daar nadien geen haan meer naar.
Echter als de rode duivels nadien niet goed presteren, dan vliegt Tedasco ook alweer snel buiten. Zo gaat dat dan. Dus zo simpel is dat allemaal niet.

Het is niet gemakkelijk om momenteel bondscoach te zijn van de rode duivels. Je erft nog altijd een stukje van Martinez of je dat nu wil of niet. En je moet als nieuwe bondscoach daar mee om kunnen gaan.

Laatst bewerkt:
Ik vind keepers die kapitein zijn ook maar raar, maar ik snap wel dat die zich in zijn gat gebeten voelt. De speler die mentaal al niet de sterkste is en het doorgaans ook niet kan waarmaken wanneer het er toe doet, is toch gewoon ongeschikt als kapitein.
Als dit verhaal waar is, is Courtois mentaal nog zwakker en helemaal ondergeschikt als kapitein :unsure: .

Dat was vroeger zo. De laatste jaren niet de eerste keer dat hij tegen een "saaie" tegenstander geblesseerd is en een paar dagen later bij Real wel kan keepen.

Lijkt me alleszins een teken aan de wand dat Tedesco zich niets aantrekt van vriendjespolitiek of wat dan ook. Als Courtois onnozel doet over het kapiteinschap van Lukaku dan moet dat niet met de mantel der liefde worden bedekt. Ook een beetje raar dat het nu bij Lukaku wel een issue is maar toen Hazard de band kreeg, alles peis en vree was…

We moeten het niet gaan opblazen natuurlijk, maar ik kan me wel inbeelden dat het ook qua sfeer bij de ploeg momenteel wat zoeken is.

Niet alleen een nieuwe staff, maar ook een volledig door elkaar geschudde spelersgroep. Met heel wat spelers die nog piepjong zijn, die nog alles te bewijzen hebben bij zowel hun club als bij de nationale ploeg, die vaak ook nog niet bij een echte topploeg spelen, ...

En bij de spelers met ervaring en status, zit er geen enkele echt natuurlijke leider bij. De Grote Drie (Courtois, De Bruyne en Lukaku) zijn geen bruggenbouwers, zijn ook drie spelers die op het veld eerder mekkeren op hun ploeggenoten wanneer het moeilijk gaat dan ze aanvuren. Vertonghen heeft dat laatste ook. Een Hazard was ook geen geboren kapitein, maar die was (tot hij echt niet meer in vorm was) vrienden met iedereen en een echte sfeermaker.

Je hebt nu geen Kompany meer die wel een echte kapitein was, geen Hazard meer die een echte sfeermaker was. Wat je wel hebt is frustratie bij een aantal oudere spelers, spanningen tussen bepalende spelers (Courtois - De Bruyne bvb), en veel nieuwe spelers die nog niet de maturiteit of de status hebben om dat allemaal op te vangen.

Als dit verhaal waar is, is Courtois mentaal nog zwakker en helemaal ondergeschikt als kapitein :unsure: .

Hier volg ik niet goed om eerlijk te zijn? Mag imo echt wel onvrede tonen, hoeft niet intern te zijn. Dat was toch ook een kritiek onder Martinez, dat alles allemaal goed en ok leek

Courtois is een geweldige keeper, maar als prof buiten het veld is dat (afgaande op wat we kunnen lezen in de media uiteraard) toch echt een pak minder. Dat gedoen met KDB en die vriendin zoveel jaren terug, zijn commentaren over Mignolet, zijn exit bij Chelsea, zijn toevallige blessures die de laatste tijd enkel opspelen wanneer we tegen een mindere tegenstander moeten met de Rode Duivels, ...

Ik hoop dat Tedesco dat allemaal wat in goede banen kan leiden, want dat de periode waarin de 'old boys club' de plak zwaaide bij de nationale ploeg voorbij is, mag wel duidelijk zijn. En dat is maar goed ook, want op een gegeven moment moet je wel vooruit beginnen denken, ook al zijn er een paar van die oude garde (KDB, Courtois) nog steeds wereldtop.

Laatst bewerkt:
We moeten het niet gaan opblazen natuurlijk, maar ik kan me wel inbeelden dat het ook qua sfeer bij de ploeg momenteel wat zoeken is.

Niet alleen een nieuwe staff, maar ook een volledig door elkaar geschudde spelersgroep. Met heel wat spelers die nog piepjong zijn, die nog alles te bewijzen hebben bij zowel hun club als bij de nationale ploeg, die vaak ook nog niet bij een echte topploeg spelen, ...

En bij de spelers met ervaring en status, zit er geen enkele echt natuurlijke leider bij. De Grote Drie (Courtois, De Bruyne en Lukaku) zijn geen bruggenbouwers, zijn ook drie spelers die op het veld eerder mekkeren op hun ploeggenoten wanneer het moeilijk gaat dan ze aanvuren. Vertonghen heeft dat laatste ook. Een Hazard was ook geen geboren kapitein, maar die was (tot hij echt niet meer in vorm was) vrienden met iedereen en een echte sfeermaker.

Je hebt nu geen Kompany meer die wel een echte kapitein was, geen Hazard meer die een echte sfeermaker was. Wat je wel hebt is frustratie bij een aantal oudere spelers, spanningen tussen bepalende spelers (Courtois - De Bruyne bvb), en veel nieuwe spelers die nog niet de maturiteit of de status hebben om dat allemaal op te vangen.
Lukaku is rete-irritant op dat veld met zijn gezwaaid en gewijs, maar ik denk oprecht dat dat wel iemand is die zo'n jonge gast naast het veld probeert te helpen. Ik denk echt dat die wel iemand kan en wilt motiveren.

Lukaku is rete-irritant op dat veld met zijn gezwaaid en gewijs, maar ik denk oprecht dat dat wel iemand is die zo'n jonge gast naast het veld probeert te helpen. Ik denk echt dat die wel iemand kan en wilt motiveren.
Lukaku gaat misschien wel met bepaalde zaken het oneens zijn, maar hij lijkt me wel iemand die luistert naar eender welke bondscoach.
Met de ingesteldheid: "Ik wil gewoon spelen en de critici het zwijgen opleggen en klaar"

En voorts id ook zijn ervaring doorgeven aan anderen. Hij lijkt me eigenlijk niet zo'n echt moeilijke speler als je hem goed gebruikt en hem echt apprecieert als persoon.

Hier volg ik niet goed om eerlijk te zijn? Mag imo echt wel onvrede tonen, hoeft niet intern te zijn. Dat was toch ook een kritiek onder Martinez, dat alles allemaal goed en ok leek
Onvrede over de tactieken en het spel mag zeker. Ik vind persoonlijk niet dat spelers altijd maar met die 'we hebben alles gegeven maar de bal viel niet goed' interviews moeten afkomen. Maar zo'n divagedrag (stellende dat het klopt, natuurlijk) voor een kapiteinsband, dat vind ik toch echt enorm teleurstellend.

Ik vraag me af aan wie we kapitein zou moeten zijn, buiten KDB, Courtois, Lukaku en Vertonghen.
Van de nieuwe spelers dus. Zitten daar potentiële kapiteins (voor later uiteraard) tussen?

Als je het niet eens bent met een beslissing, kaart je dat intern aan en kom je niet ineens niet meer opdagen omdat je wat in je gat gebeten bent. Zo simpel is het.

Dat anderen dit voorval gebruiken voor weer wat gratuit Lukaku-bashing is ook niet verwonderlijk.

Ik vraag me af aan wie we kapitein zou moeten zijn, buiten KDB, Courtois, Lukaku en Vertonghen.
Van de nieuwe spelers dus. Zitten daar potentiële kapiteins (voor later uiteraard) tussen?
Een goeie vraag en onder andere daarvoor hebben we een bondscoach he. De oude garde gaat vroeg of laat moeten vervangen worden.
Bovenstaande is 1 van de taken van een bondscoach om die persoon te ontdekken.

Afgaande op dat artikel van HLN, moest het waar zijn, heeft hij niks aangegeven en blijkbaar gewoon, uit het niks, verstek gegeven. Hij mag kritiek geven en het liefst wel intern, want anders wordt elke scheet toch maar opgeblazen (discussie Toby en KDB bijvoorbeeld). Als dat dan ook nog eens is door de kapiteinskwestie, door zijn trouw of geen zin hebben, dan is hij totaal niet geschikt om (vice) kapitein te zijn. Courtois is gewoon een fantastische keeper, mogelijks de beste ter wereld, maar het is een verschrikkelijke kwal en heeft een zeer kleine gunfactor. Tenminste, dat beeld krijgen wij veel te vaak te zien van hem.

Ja, daar twijfel ik ook niet aan. Maar een goeie kapitein is zowel op als naast het veld belangrijk. En daarvoor moeten we al terug naar Kompany.

Is Faes niet heel lang kapitein geweest bij de beloften? Maar die jongen heeft ocharme 1 cap gehaald onder Bobby.
Nu denk ik aan Dendoncker?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan