De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hugo Cuypers is ook al 26 he, het is niet dat die nog veel stappen hogerop gaat maken :unsure:

Kerel heeft wel 34 goals en 9 assists afgeleverd in een hoger aangeschreven competitie. En 4 jaar is wel vrij veel verschil in het voetbal, zeker gezien Batsman ook vaak geblesseerd begint te geraken. Cuypers is quasi nooit geblesseerd (voorlopig, ik heb het nu gejinxed waarschijnlijk).

Als je de verhalen hoort over de werkethos van Cuypers dan is dat toch ook een enorme plus. Maar ja Bats in de nieuwste Lambo in de schabouwlijkste kleuren en vodden van kleren zien toekomen in Tubize is ook een attractie zeker?

Hugo Cuypers is ook al 26 he, het is niet dat die nog veel stappen hogerop gaat maken :unsure:
Goh, ik zou dat niet met zekerheid durven zeggen. Er zijn veel spelers die nog progressiemarge hebben op die leeftijd. Sommigen kunnen nog ontploffen als ze mits goed omringd op hun kwaliteiten worden gebruikt.

U21 is voor CDK terechte keuze op dit moment. Ik vraag me vooral af hoe hij er mentaal voor staat na een toch wel faliekant mislukt eerste seizoen in Italië. Bij de U21 kan hij zonder stress spelen (of toch met minder dan bij de RD's) en zich misschien op die manier herlanceren. Want laat ons eerlijk zijn we gaan een goede CDK hard nodig hebben de komende jaren.

Als je de verhalen hoort over de werkethos van Cuypers dan is dat toch ook een enorme plus. Maar ja Bats in de nieuwste Lambo in de schabouwlijkste kleuren en vodden van kleren zien toekomen in Tubize is ook een attractie zeker?
Als je Bats goed gebruikt is het wel echt een wapen hoor. Maar afgelopen WK was hij gewoon heel slecht, liet alles zien waarom het bij Chelsea niks is geworden. Ik zou hem wel nog eens meepakken om hem duidelijk een laatste kans te geven.

"Begin onside te lopen of..." :unsure:

Snap wel niet dat Openda niet mee mag met de U21. Dat is dé goalenmaker van die ploeg. Door hem af te pakken is het wel een serieuze handicap voor die ploeg. Lukaku is nog altijd de nummer 1, dus het is niet dat Openda in kwalificatiewedstrijden even belangrijk is bij de Duivels als op het EK voor de -21...

Snap wel niet dat Openda niet mee mag met de U21. Dat is dé goalenmaker van die ploeg. Door hem af te pakken is het wel een serieuze handicap voor die ploeg. Lukaku is nog altijd de nummer 1, dus het is niet dat Openda in kwalificatiewedstrijden even belangrijk is bij de Duivels als op het EK voor de -21...
Lukaku (& KDB) moet nog een finale spelen op 10/06 dus sluit later aan.
Dus toch best een goeie back-up spits meenemen.

Ik had tegen Openda gezegd: "Volgende keer is uw plekje gecementeerd dus ga ons nu maar Europees kampioen maken eerst." :unsure:

Lukaku kan na al die rust door zijn gesukkel met blessures wel nog een extra wedstrijdje er bij kletsen. Heeft ook verre van alles gespeeld bij Inter en zal vermoedelijk weer niet aan de aftrap komen. Bij de Duivels als patron nog even spelen alvorens gemotiveerd de vakantie in te stormen...

Opende is dubbel. Die heeft dit seizoen zitten knallen bij Lens en kan je wel belonen met een basisplaats bij de grote jongens.
Maar zoals Marsu en Solleke zeggen, op het EK -21 kunnen ze zo’n killer óók goed gebruiken.

Goh, ik zou dat niet met zekerheid durven zeggen. Er zijn veel spelers die nog progressiemarge hebben op die leeftijd. Sommigen kunnen nog ontploffen als ze mits goed omringd op hun kwaliteiten worden gebruikt.

Doet me dan eerder denken aan een Laurent Depoitre, die pas heel laat even kwam piepen bij de nationale ploeg en ook nog even naar het buitenland is gegaan.

Maar bon, vandaar dat ik een CDK had opgeroepen he.
Ik begrijp dat het een moeilijke vergelijking is:
- Bats heel veel internationale ervaring, maar nu al even spelende in een flutcompetitie
- CDK beperkte internationale ervaring, bij een topploeg maar hij speelt heel weinig
- Cuypers geen internationale ervaring, bij een middenmotor (Gent) in een matige competitie, maar wel een erg sterk seizoen

Net als Tedesco (denk ik) hecht ik minder waarde aan de Belgische competitie. Het is niet omdat je hier 20 goals maakt dat je mee kan op internationaal niveau. Op dit forum wordt er nogal snel geroepen om de ene of de andere speler uit de JPL, op basis van 1 goed seizoen (Cuypers, De Cuyper, Heynen, Tresor...). Je kan die eens een kans geven, ja, zeker i.p.v. iemand als Batshuayi, maar hoge verwachtingen heb ik nu ook niet per se :unsure:

Een bondscoach heeft natuurlijk ook wel enige verantwoordelijkheid naar de lokale competitie toe. Doel van iedereen bij de Belgische voetbalbond is toch ook om de nationale competitie sterker te maken, en dan moet je als bondscoach echt niet signalen uitsturen dat het beter is om als jong veulen zo snel mogelijk de vaderlandse competitie te verlaten omdat je als bankzitter of invaller bij een 2e-rangsploeg in een buitenlandse competitie meer kans maakt op een internationale selectie. Of dat wanneer je als Belg die in het buitenland wat op een zijspoor is beland, beter in het buitenland blijft dan naar Belgie terug te keren.

Deman omdat er een linksback - wingback nodig zou zijn.
Toch vreemd dat De Cuyper weer gepasseerd wordt, die speelde toch nog een niveautje hoger dit seizoen.

Ach, het zal wel komen zeker...
Je hebt hem waarschijnlijk nooit zien spelen, technisch is De Cuyper wel sterker dan Deman maar qua high intensity runs en druk zetten toch wel een niveau hoger.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan