De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

“Recordinternational Jan Vertonghen haakt na het EK voetbal af als Rode Duivel”

 
“Recordinternational Jan Vertonghen haakt na het EK voetbal af als Rode Duivel”

Logisch maar spijtig tegelijk. Altijd een van mijn favoriete spelers geweest, zelfs bij Ajax al.
 
Topspeler met een topmentaliteit. Niet altijd 100% secuur in het verdedigen, maar wie is dat wel?

Hopelijk voor hem is het stoppen door de grote poort.
 
Hij is nooit echt mijn favoriete verdediger geweest, zeker de laatste jaren (ik hou altijd mijn hart vast bij hem, want zoals gezegd hierboven heeft hij elke match wel een brain fart). Maar jarenlang onbetwiste basisspeler bij de nationale ploeg. Ook mooie carrière bij leuke teams gehad, en nooit naar de zandbak ofzo gegaan om uit te cashen. In ieder geval veel respect!

Ik hoop ook dat hij ooit terugkeert naar Amsterdam. Zal als een held ontvangen worden.

Als speler lijkt me dat vrij onwaarschijnlijk, nee? Tenzij voor een 'club legends' match ofzo :unsure:

En ja, hopelijk wordt dit niet het 'EK teveel' voor hem, want het is toch niet meer wat het ooit geweest is qua niveau.
 
Hij is nooit echt mijn favoriete verdediger geweest, zeker de laatste jaren (ik hou altijd mijn hart vast bij hem, want zoals gezegd hierboven heeft hij elke match wel een brain fart). Maar jarenlang onbetwiste basisspeler bij de nationale ploeg. Ook mooie carrière bij leuke teams gehad, en nooit naar de zandbak ofzo gegaan om uit te cashen. In ieder geval veel respect!



Als speler lijkt me dat vrij onwaarschijnlijk, nee? Tenzij voor een 'club legends' match ofzo :unsure:

En ja, hopelijk wordt dit niet het 'EK teveel' voor hem, want het is toch niet meer wat het ooit geweest is qua niveau.
Ik bedoel uiteraard in een andere functie.
 
Volledig binnen de lijn van de verwachtingen hé. Benieuwd hoe lang hij nog doorgaat bij Anderlecht.

Toch wel één van de iconen van deze generatie, en logischerwijs dan ook de record-international.
Als die een top EK speelt, dan stopt hij volledig denk ik.
 
Als die een top EK speelt, dan stopt hij volledig denk ik.
Dat denk ik dus ook. Gaf in een MidMid al aan dat zijn enkels tegen hun limieten lopen. Als die dan nu met Anderlecht nog (vice)kampioen kan worden én dan nog eens deze zomer een mooi EK... Waarom zou je dan nog uberhaupt het risico willen lopen (en dat met die enkels) om toch nog een afscheid in mineur te hebben?
 
Een goeie beslissing denk ik.
Nog een laatste ek als afscheid en dan stoppen voor het echt teveel wordt.

En denk eerlijk misschien ook best stoppen algemeen. Niet dat jaar teveel doen. Maar zoals hierboven al aangehaald zal afhangen ook van hoe Anderlecht eindigt. Als ze bv maar derde worden zal die drang voor nog een jaar groter zijn dan als je kan stoppen als (vice)kampioen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sond
Nee.
Ik vermijd die goal al succesvol voor morgen exact 10 maanden. Maar als dat zo gebeurt, dan gaat die goal ook telkens opduiken "in unison".

Uiteraard liever een EK finale winnen
 
De meeste matchen waar hij mocht invallen waren dan wel degelijk in matchen waar Tedesco met twee spitsen speelde, maar dan kreeg ie Batshuayi naast zich. Ook een speler die het best presteert met nog een spitsbroeder naast zich, maar die twee zijn niet compatibel. Beiden hebben een spits naast zich nodig die een bal kan bijhouden, kan kaatsen, ... Daar moet Lukaku naast staan, of CDK. De enige match waar Openda mocht starten naast Lukaku was tegen Oostenrijk waar Onana al na een half uur rood pakte, en Openda tactisch gewisseld werd.

Tl;dr: Het komt er bij de Rode Duivels niet uit omdat de Rode Duivels niet spelen op de manier waarmee Openda het best rendeert.

Tedesco lijkt het dan wel gezien te hebben dat hij die zo moet brengen. Dat spreekt dan toch ook wel voor Tedesco (ook omdat hij die effectief zo brengt), ik weet niet of onze vorige bondscoach dat zou gedaan hebben. Ik vraag mij af als je Bats zou thuislaten welke aanvaller we nog zouden kunnen oproepen die zeer compatibel zou kunnen zijn met hem.

Ik ben niet zeker of trossard dat kan. En ik ben nu ook niet direct zeker of een Tielemans die taak zou kunnen vervullen. Zoals bij zijn vorige match, zoals hij het meldde, hij de instructie had gekregen om in de geburen te blijven van Lukaku en dat eigenlijk toch wel redelijk goed leek te verlopen (ook al was dat niet echt in de functie van tweede spits). Allez ik heb Tielemans niet echt zeer veel betere matchen bij de rode Duivels zien spelen in de laatste jaren.
 
In oefenmatchen kunt ge natuurlijk al eens wat meer wisselen, maar het is niet altijd ideaal om uw spel/tactiek te gaan aanpassen aan een spits die komt invallen en waar je anders mee moet spelen dan je eerste spits. Want laten we eerlijk zijn. Een Lukaku zou normaal gewoon nooit gewisseld moeten worden in normale omstandigheden. Openda is behoorlijk in vorm en die wilt ge dan ook kansen geven. Dat is wat anders dan Batshuayi die er altijd bij zat als gebrek aan beter (en meestal zijn goal meepikte). Zo'n Xavi Simons, die het ook fantastisch doet bij RB, wordt ook helemaal afgemaakt in Nederland omdat hij daar verre van zijn niveau haalt.
 
Terug
Bovenaan