Rode Duivels De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Misschien toch de moeite om Preud'homme te zetten als TD die dan een bende jonge getalenteerde trainers leidt waardoor we in geval van nood snel kunnen schakelen

Courtois

Faes - Theate - Vermaelen

Castagne - Onana - Pirlo - Thorgan

KDB - Henry

Lukaku
 
Denk eraan, laatste dag om jullie kandidatuur te stellen hé jongens :tongue:
Dat was gisteren dacht ik? Kandidaturen moesten binnen zijn voor 10 januari.
Ik heb terug een beetje hoop, Hervé Renard heeft gesolliciteerd. 10x meer ruggengraat dan borstbeeld Bobby
 
En het goeie nieuws is dat Preud'homme niet gesolliciteerd heeft. Hij wil wel maar vindt dat hij gevraagd moet worden.
Je kan het dus eigenlijk niet echt maken om nu iemand te gaan halen buiten die procedure om.
 
Die Hervé Renard, is dat niet zo'n beetje de Franse Tom Saintfiet? Zo'n beetje overal gezeten, vooral in Afrika, met weinig spraakmakende resultaten.

Edit: enfin wel 2 keer de Afrika Cup gewonnen (met Zambia en Ivoorkust). Maar niet veel soeps bij Marokko, bij Lille, bij Saoudi-Arabië goh ja. 1 Stuntmatch.
 
Op de lijst van kandidaten die de LinkedIn-vacature dan toch blijkbaar niet zo belachelijk vonden staan alvast Rafa Benitez en Villas-Boas.
Nog tijd tot volgende week.

Als Verhaeghe dan met de Preutte afkomt mag hij op de Grote Markt gestenigd worden. Dat hij op Hjulmand zat te azen voor Club vond ik al randje belangenvermenging want dat zou nu eens een zeer interessant figuur zijn voor de Duivels imo.

Buh. Ze staan op de lijst dus ze zijn via hun procedure gekomen. Het was zo amateuristisch dat de grote namen hierdoor gingen afhaken volgens sommigen ;).

En het goeie nieuws is dat Preud'homme niet gesolliciteerd heeft. Hij wil wel maar vindt dat hij gevraagd moet worden.
Je kan het dus eigenlijk niet echt maken om nu iemand te gaan halen buiten die procedure om.

Dit is toch wel exact een voorbeeld van wat er voorspeld werd?

Of je nu Preud'Homme een betere of mindere kandidaat vindt dan Benitez of Villas-Boas, het is wel degelijk een grote naam, mss zelfs zowat de grootste Belgische naam, die in elk geval niet van plan is via die onnozele vacature te solliciteren.

Benitez en Villas-Boas zijn overigens ook gewoon uitgerangeerde has-beens die maar wat blij zouden zijn met dat postje. Dus grote namen, mja, ik vind het toch niet. Met 1 van die 2 zouden we toch echt niet tevreden mogen zijn. Idem met een Pirlo. Als dat zowat de toppers op het lijstje zijn die hebben gesolliciteerd, dan is dat toch duidelijk mislukt me dunkt (geen idee waar je de huidige sollicitanten kan bekijken, vermoedelijk zal dat de komende dagen wel uitlekken).
 
Die Hervé Renard, is dat niet zo'n beetje de Franse Tom Saintfiet? Zo'n beetje overal gezeten, vooral in Afrika, met weinig spraakmakende resultaten.

Edit: enfin wel 2 keer de Afrika Cup gewonnen (met Zambia en Ivoorkust). Maar niet veel soeps bij Marokko, bij Lille, bij Saoudi-Arabië goh ja. 1 Stuntmatch.

Bij Saudi Arabie toch ook de kwalificaties gedomineerd, in dezelfde groep als Japan en Australie eerste geeindigd.
Maar ik zie daar toch ook meer een Saintfiet in dan iets anders, alleen meer succesvol. Heeft bij geen enkele club iets deftig gedaan en ook bij landen heeft hij niet vaak iets opgebouwd.
 
Dit is toch wel exact een voorbeeld van wat er voorspeld werd?

Of je nu Preud'Homme een betere of mindere kandidaat vindt dan Benitez of Villas-Boas, het is wel degelijk een grote naam, mss zelfs zowat de grootste Belgische naam, die in elk geval niet van plan is via die onnozele vacature te solliciteren.

Benitez en Villas-Boas zijn overigens ook gewoon uitgerangeerde has-beens die maar wat blij zouden zijn met dat postje. Dus grote namen, mja, ik vind het toch niet. Met 1 van die 2 zouden we toch echt niet tevreden mogen zijn. Idem met een Pirlo. Als dat zowat de toppers op het lijstje zijn die hebben gesolliciteerd, dan is dat toch duidelijk mislukt me dunkt (geen idee waar je de huidige sollicitanten kan bekijken, vermoedelijk zal dat de komende dagen wel uitlekken).
Preud'homme is even goed totaal uitgerangeerd. Zijn laatste deftige prestatie was 6 jaar geleden. In België. Dan zou Villas-Boas toch een leukere gok zijn wat mij betreft.
Maar we weten natuurlijk helemaal niet wat er allemaal op afgekomen is. De vorige keer waren er meer dan 300 sollicitaties binnengekomen waarvan er een 75-tal serieus te overwegen. Ik zeg niet dat het nu evenveel is, maar het zal toch weer heel wat zijn. Martinez kwam toen totaal uit het niets, werd nergens genoemd tot zijn aanstelling ineens bekend was. De namen die toen vaak genoemd werden waren die van Garcia, Lippi, Fernandez en Ralph Rangnick.

Trouwens nog net dit artikel tegengekomen, gemiste kans he :biglaugh:

 
Die Hervé Renard, is dat niet zo'n beetje de Franse Tom Saintfiet? Zo'n beetje overal gezeten, vooral in Afrika, met weinig spraakmakende resultaten.

Edit: enfin wel 2 keer de Afrika Cup gewonnen (met Zambia en Ivoorkust). Maar niet veel soeps bij Marokko, bij Lille, bij Saoudi-Arabië goh ja. 1 Stuntmatch.
Serial winner naast serial womanizer
 
Dit lees ik graag.

Ook de andere leden van de werkgroep zijn een ‘tabula rasa’ na het tijdperk-Roberto Martinez genegen. Die stemming betekent dat Martinez’ gewezen assistent Thierry Henry vermoedelijk weinig kans maakt als bondscoach. Verschillende spelers hadden de voorbije weken via de media laten verstaan dat ze in Henry een ‘ideale opvolger’ voor Martinez zagen. Maar binnen de bond leeft de overtuiging dat de spelers uit hun comfortzone moeten worden gehaald. De nieuwe bondscoach moet een ‘winnaar’ zijn met buitenlandse ervaring. Aan die voorwaarde lijkt Henry niet te voldoen.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20230109_98069550

Dus ik onthou
- Henry maakt weinig kans
- MPH heeft zelf geen kandidatuur gesteld maar zou eerder neigen naar bondscoach ipv sportief directeur
- Enkele grote namen zouden kandidaat zijn
- Nog maar 1 naam solicitant gelekt, die van Hervé Renard
- Vrijdag wordt gekozen met wie ze gesprekken willen aangaan
- Doorbraak verwacht tegen einde van de maand en bekrachtigd vanaf begin februari
 
Bondscoaches zijn altijd ofwel B-garnituur ofwel grote namen op retour. Goeie trainers zitten op hun piek bij clubs.
Hoogst per uitzondering wordt er soms eens een topnaam trainer bij een land voor heel erg veel geld (dat hebben wij niet) en meestal bij zijn eigen land (wij hebben ook geen toptrainers). Een Deschamps, Van Gaal of Conte bijvoorbeeld. In het verleden mensen als Advocaat, Hiddink of Del Bosque.

Dus verwacht je maar niet aan te veel. Misschien dat een duo Henry-Vermaelen wel gewoon zou kunnen aanslaan. Het gebeurt niet zelden dat assistenten ineens helemaal andere keuzes maken dan hun voorganger. Al vaak gezien bij mijn club.
Ik blijf erbij: Hjulmand zou nog zowat de aantrekkelijkste naam zijn die ik kan bedenken.
 
https://sporza.be/nl/2023/01/10/thi...-mijn-diensten-niet-aangeboden~1673364689954/

"In tegenstelling tot wat her en der geschreven wordt, heb ik de Belgische voetbalbond nooit mijn diensten aangeboden", zegt Henry aan Sky Sports, waarvoor hij werkt als analist. "De waarheid heeft ook haar rechten, ik vind het belangrijk dat jullie dit weten."

Dat betekent natuurlijk niet dat de huidige assistent-bondscoach niet in de running zou zijn, maar als we Henry mogen geloven heeft hij zich de voorbije weken dus niet opgedrongen. Het is dus nog afwachten of "Titi" Tovenaar zijn magie effectief over de Duivels mag uitstrooien.
 
Blijkbaar meer dan 100 sollicitanten.

Gaan we de lijst proberen maken? Vul aan.

- Puel
- Benitez
- Flappy
- Renard
- Pirlo
- De Boeck
- Saintfiet
- …?
 
Ja die zal toch proberen, niet?

Ging zich indertijd ook aanbieden als assistent van Kompany om dan, nadien toen Kompany hem vriendelijk afwees, de hele tijd overal te gaan verkondigen dat hij niet geloofde in het proces van Kompany en zijn voetbal.

Wat één figuur :D
 
Ah, De Boeck. De man die een kapotte grasmaaier heeft en dan besluit om de voorzitter van een andere club te bellen om advies te vragen, en om dan trainer te worden van die club. Heerlijk.
 
Terug
Bovenaan