Pieterjan94
Well-known member
En dan beslis je ze geen tweepersoonsbed te geven en dan is 8m2 plots voldoendeMaar kinderen hebben speelgoed en worden tieners en willen een dubbel bed en dan is 8m2 echt wel krap.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En dan beslis je ze geen tweepersoonsbed te geven en dan is 8m2 plots voldoendeMaar kinderen hebben speelgoed en worden tieners en willen een dubbel bed en dan is 8m2 echt wel krap.

Donderdag eerste afspraak bij de architecte,
woning waar ik zelf niet ga wonen trouwens.
Stel dat ik als zelfbouwer niet afhang van een aannemer, hoe snel kan ik aan het bouwen starten?
2 maand voor de architecte? en 3 maand voor goedkeuring bouwaanvraag?
Heb al excact doorgegeven wat ik in gedachte heb, een rechthoek zonder veel franjes,
3 slaapkamers van 16m2, badkamer boven van minstens 11m2, 1 slaapkamer nog wat groter voorzien voor de oblitoire dressing..
Living aan achterzijde met veel glas op gelijkvloers. Deftige berging, geen inpandige garage.
Als ik dan aan het tekenen ga, zit ik toch snel op 180m2.
wat de prijs omhoog drijft van de voorziene 150m2.
Maar dat zal de eeuwige twijfel zijn zeker, hoeveel m2 is genoeg.
Ik wil, ik wil, ik wil.
8m² is echt ruim genoeg. Hoe groter hoe meer brol er in kan. Het is ook helemaal niet erg dat een kind niet alles krijgt wat hij/zij wil/denkt nodig te hebben. Een 2 persoonsbed en dan nog duust ruimte voor hun PS5, bureau etc. etc. is echt luxe waar een kind zonder kan.
Ik wil, ik wil, ik wil.
8m² is echt ruim genoeg. Hoe groter hoe meer brol er in kan. Het is ook helemaal niet erg dat een kind niet alles krijgt wat hij/zij wil/denkt nodig te hebben. Een 2 persoonsbed en dan nog duust ruimte voor hun PS5, bureau etc. etc. is echt luxe waar een kind zonder kan.
Onze badkamer is idd exact wat jij zegt. 9,5m² en bevat zowel een inloopdouche als een bad en zal nog meer bewegingsruimte hebben dan onze huidige badkamer in ons appartement.Ook 11m² voor een badkamer is groot, in een badkamer van +-9m² krijg je perfect een grote inloopdouche, bad en dubbele lavabo.
Het word ook een huis zonder veel toeters en bellen, eenvoudige mooie vloer, boven een laminaat ipv parket.
Nergens domotica, de deurbel doet gewoon tring tring, daar heb ik echt geen app voor nodig.
Hoe je het ook draait of keert 240 m² is gewoon veeeeeeeeeel te groot met drie. (of vier, vijf of zelfs zes)240m2 is toch serieus inbinden.
Hoe je het ook draait of keert 240 m² is gewoon veeeeeeeeeel te groot met drie. (of vier, vijf of zelfs zes)
Ik heb met mijn nieuwe vriendin een woning van nog geen 200m² gekocht met 5 slaapkamers. En wij vinden die kamers meer dan ruim genoeg (de onze 18m² incl dressing en de kamers van de kinderen zijn alle vier ongeveer 10m².

Het is allemaal relatief wat je gewoon bent uit je eigen jeugd of omgeving. Als je opgegroeid bent in een huis van 250 m2 is het 'moeilijk' om veel kleiner voor te stellen.Jeetje, luxepoesjes.
Ik heb heel mijn jeugd een slaapkamer van 4,5m2 gehad en daar liep dan nog een steunbalk door de kamer. Ik leef nog, ik was gelukkig.
Bwah, dat is toch echt persoonlijk. Er zijn echt mensen die totaal geen voeling of inzicht hebben in oppervlaktes, volumes en vooral wat het gaat kosten.Het is allemaal relatief wat je gewoon bent uit je eigen jeugd of omgeving. Als je opgegroeid bent in een huis van 250 m2 is het 'moeilijk' om veel kleiner voor te stellen.
Mij komt het allemaal een beetje over als: "we willen dat onze kinderen toch zeker meer ruimte krijgen dan 95% van alle andere kinderen ter wereld, want als ze maar meer hebben dan 90% van de wereld is dat toch niet menselijk meer".
Ik zag gisteren dat in onze nieuwbouw de metsers een muur langs een kant van een kamer een goeie 10 cm te kort hebben gemaakt. Dus de kamer die rechthoekig zou moeten zijn, 6mx3m, is nu een trapezium van 6mx2,85mx6mx3m. Ze hebben eigenlijk gewoon zich van een steen gemist. 1 kant een lengte van 10 volle stenen, aan de andere kant waren ze met een halve begonnen en dan is het 9,5 stenen breed. Op 6m is dat natuurlijk niet veel (1,5%), maar ik vind het toch zeer slordig, maar ligt dat binnen de marge?
![]()
Ik mocht wel gewoon gebruik maken van alle ruimtes in het huis hoor. Beetje triest om te doen alsof je dan letterlijk beperkt bent tot 4,5m2. En ik heb ook nog tot na mijn studententijd gewoon thuis gewoond.Je kan er niet omheen dat kinderen tegenwoordig langer en langer thuis wonen omdat iets kopen/bouwen te duur wordt. Je wil die dan toch ook wat ruimte gunnen. 8m2 en 4,5m2 zijn dan toch zeker te klein.
Is er eigenlijk ergens al een kind geweest dat opgroeit in een huis met een bepaalde oppervlakte van slaapkamer, en die dat dan te klein vond, vraag ik me af? Lijkt met net het typevoorbeeld van nooit anders te weten. Dit lijkt me toch vooral een artificiële zorg van ouders hoor.Je kan er niet omheen dat kinderen tegenwoordig langer en langer thuis wonen omdat iets kopen/bouwen te duur wordt. Je wil die dan toch ook wat ruimte gunnen. 8m2 en 4,5m2 zijn dan toch zeker te klein.