ilgonwe

Well-known member
Sicilië lijkt me wel een potentieel saaie keuze als bestemming.
Klein eiland, weinig variatie. Op vlak van cultuur totaal niet 'onbekend' voor ons.

Ik wil niet zeggen dat het daar niet mooi is, zeker niet (ben zelf al in Catania geweest), maar als Mol-bestemming weet ik het toch niet goed.

Los daarvan: altijd blij wanneer het nieuwe seizoen van De Mol begint, dus laat maar komen.
 
Niet dat die 2 aan elkaar gelinkt zijn maar liever een iets mindere bestemming (al ken ik te weinig van Sicilië om daar een mening over te geven) met weer wat betere opdrachten. Ik hou van alle seizoenen maar vorig seizoen vond ik er toch veel opdrachten minder. Meer psychologische opdrachten graag à la koffertjes met geld op de luchthaven in seizoen 5 ofzo.
 
Sicilië lijkt me wel een potentieel saaie keuze als bestemming.
Klein eiland, weinig variatie. Op vlak van cultuur totaal niet 'onbekend' voor ons.

Ik wil niet zeggen dat het daar niet mooi is, zeker niet (ben zelf al in Catania geweest), maar als Mol-bestemming weet ik het toch niet goed.

Los daarvan: altijd blij wanneer het nieuwe seizoen van De Mol begint, dus laat maar komen.

Grootste eiland in de Middellandse zee, toch bijna dubbel zo groot als Vlaanderen dus ik denk wel dat er genoeg te doen is daar.
 
Een gokje.
Op al die drie plekken gaan er tips te vinden zijn naar wie de mol is en alle drie de tips kan je verhalen naar alle kandidaten.
 

Al jaren speelt de mol een dubbel spel, maar in Sicilië wordt het anders. Want niet alleen de mol speelt een dubbel spel.

Hopelijk geen té gekke veranderingen aan het systeem?
 
Is die verrassing niet elk jaar enkel van toepassing in de eerste aflevering en dan gewoonweg vergeten? Ik denk bvb aan een kandidaat die in het begin pasvragen kan winnen als die niet ontmaskerd wordt voor diens geheime opdracht. De "molloten" fantaseren vanalles wat uiteindelijk een slag in het water blijkt.

Leuk zou zijn als iedere aflevering een andere kandidaat een "geheime opdracht" heeft, maar denk dat ze eerder gaan voor een voordeel in het begin en dan niks meer.
 
Leuk zou zijn om al het opzettelijke gemol door gewone kandidaten af te straffen:

Na elk mol examen:
  • De kandidaat die op nr 1 staat van mol verdachten krijgt 3 strafpunten op het mol examen
  • De kandidaat die op nr 2 staat van mol verdachten krijgt 2 strafpunten op het mol examen
  • De kandidaat die op nr 3 staat van mol verdachten krijgt 1 strafpunt op het mol examen
Op die manier komt er hopelijk wat meer inzet voor de groepspot en wordt het voor de echte mol moeilijker om te saboteren.


De "dilemma's" over persoonlijk gewin of groepspot zouden wat interessanter gemaakt kunnen worden. Ieder persoonlijk gewin voor bijvoorbeeld vrijstelling of pasvragen geeft ook meteen een ander nadeel:
  • Er mag door de groep een vraag gesteld worden aan de kandidaat die eerlijk beantwoord moet worden (buiten natuurlijk: 'ben jij de mol')
  • Een aantal bladzijden van de kandidaat zijn/haar molboekje worden openbaar gemaakt
  • Een achterstand bij de volgende proef
  • Een strafpunt bij het molexamen van de volgende aflevering
  • ... en nog zoveel andere mogelijkheden

Kortom, maak het allemaal wat minder voorspelbaar.
 
In de vingerafdrukken staat telkens het cijfer 2 en op de recente trailer zie je meermaals Gilles dubbel, dus misschien dat deze dubbelspel speelt? Want uiteindelijk speelt Gilles mee met de mol, maar zou men ervoor kunnen opteren dat Gilles wat optreedt als dubbelspion. Of, ze hebben terug twee mollen zoals de editie in Duitsland (Lennart?).
 
2 mollen gaat het niet zijn, wordt elk jaar gezegd door Gilles dat ze zoiets niet zouden doen.
De leukste theorie vind ik 2 groepen die tegelijk spelen zonder medeweten van elkaar (oké, in dat geval zijn er wel 2 mollen maar dat vind ik dan een kleine twist zoals dat er geen editie komt met bv's maar Simoni kon wel meedoen, 2 groepen = 2 mollen).
 
24 maart, laat maar komen!

2 mollen gaat het niet zijn, dat zeggen ze ook niet. Ze zeggen "niet alleen de mol speelt een dubbel spel".
Dus er is nog altijd 1 mol, maar ook minstens 1 persoon die een dubbel 'spel' speelt. Kan zelfs betekenen dat wij als kijkers op een of andere manier een dubbel spel spelen. Of de andere kandidaten kunnen voordelen winnen op een of andere manier.

Geen idee, teveel gespeculaas, te lang wachten nog :)
 
Of dat de mol kandidaten kan omkopen met vrijstellingen, om zo de kandidaten te gebruiken als medeplichtige.
 
Mss is er 1 kandidaat die weet wie de mol is. En de mol moet die kandidaat ontmaskeren tegen aflevering 4 (van de 8), lukt dat dan ligt die kandidaat eruit, lukt dat niet ligt de mol eruit en neemt die kandidaat de positie van de mol over.

Dit kan allemaal gebeuren zonder dat wij als kijker de details zien (we moeten zelf niet weten of het de mol of de kandidaat is die aflevering 4 verlaat), dat is dan iets dat we pas bij de reünie zien.
 
Mss gaan ze Among Us nadoen en is er een andere kandidaat naast de mol die een rol gaat spelen met extra voordelen ofzo? :unsure:
 
Terug
Bovenaan