De Mol 2022

De Mol 2022

Ik was vrij overtuigd dat het Uma moest zijn, enkel dat huilen had me nog serieus doen twijfelen.
Ik ben benieuwd naar de uitleg voor die huilbui, of dat ze echt moest huilen en er een draai aan gaf, of dat ze gewoon dacht 'laat ik hier eens emo doen en de verdenking van mij proberen af te schuiven'.

Heeft in een interview al gezegd dat die huilbui geacteerd was. Fooled me :unsure:
Bij de herhaling gisteren leek de huilbui mee veel minder overtuigend, de eerste keer vond ik het ook zeer bizar, omdat Uma toen al mijn mol was.

Trouwens de eerste keer dat ik juist was, uiteindelijk moest dat ooit wel eens gebeuren 😅

Pas deze avond kunnen kijken maar ik kon me de reacties hier al weer levendig voorstellen :laugh:
Hopelijk stoppen er velen met kijken na dit jaar, kunnen we hier misschien eindelijk eens discussieren over het spel zelf, en niet over :
  • de kandidaten, die zogezegd zwak, labiel, achterlijk, weet ik veel wat zijn
    • maar hier dan wel onder niveau van de story gaan met vermeend overspel
  • het te veel aan reclame (al dan niet via goplay) - tis een commerciele zender hé, als je natuurlijk 10 euro per maand wil betalen binnen een paar jaar, dan moet je zo'n zenders vooral daar op afrekenen ja
  • dat het vroeger allemaal veel beter was, anders is daarvoor niet altijd slecht, en sommige zaken draaien wrs ook niet altijd uit zoals verwacht, maar hey laten we het volledig scripten, dan gaat het leuk worden hé
    • Vond die live show ook nog vermakelijk, enkel het "televoten" en de "lachband" vind ik belachelijk, al de rest was best eens origineel maar kan je ook niet elk jaar doen lijkt me, het speciale is er nu sowieso van af
Blij voor Sven, mijn mol, dju toch, maar het blijft allemaal leuk enterainment waar het ook gewoon geen rol speelt dat je dit door montage en dergelijke quasi onmogelijk kan weten, dat weet je van vooraf maakt geen hol uit.

Stoort alles je aan dit programma? Kijk dan niet (meer)? Ik kijk ook niet naar series/programma's waar ik gek van wordt, ook al was het vroeger beter en keek ik toen wel nog. Dat is jammer, daar mag eens iets over gezegd worden, maar het is gewoon elk seizoen hetzelfde gezaag vind ik.
Moet ik hier dan niet meer lezen, misschien niet, maar het is leuker discussieren over de echte inhoud van programma ipv randzaken.

Pas deze avond kunnen kijken maar ik kon me de reacties hier al weer levendig voorstellen :laugh:
Hopelijk stoppen er velen met kijken na dit jaar, kunnen we hier misschien eindelijk eens discussieren over het spel zelf, en niet over :
  • de kandidaten, die zogezegd zwak, labiel, achterlijk, weet ik veel wat zijn
    • maar hier dan wel onder niveau van de story gaan met vermeend overspel
  • het te veel aan reclame (al dan niet via goplay) - tis een commerciele zender hé, als je natuurlijk 10 euro per maand wil betalen binnen een paar jaar, dan moet je zo'n zenders vooral daar op afrekenen ja
  • dat het vroeger allemaal veel beter was, anders is daarvoor niet altijd slecht, en sommige zaken draaien wrs ook niet altijd uit zoals verwacht, maar hey laten we het volledig scripten, dan gaat het leuk worden hé
    • Vond die live show ook nog vermakelijk, enkel het "televoten" en de "lachband" vind ik belachelijk, al de rest was best eens origineel maar kan je ook niet elk jaar doen lijkt me, het speciale is er nu sowieso van af
Blij voor Sven, mijn mol, dju toch, maar het blijft allemaal leuk enterainment waar het ook gewoon geen rol speelt dat je dit door montage en dergelijke quasi onmogelijk kan weten, dat weet je van vooraf maakt geen hol uit.

Stoort alles je aan dit programma? Kijk dan niet (meer)? Ik kijk ook niet naar series/programma's waar ik gek van wordt, ook al was het vroeger beter en keek ik toen wel nog. Dat is jammer, daar mag eens iets over gezegd worden, maar het is gewoon elk seizoen hetzelfde gezaag vind ik.
Moet ik hier dan niet meer lezen, misschien niet, maar het is leuker discussieren over de echte inhoud van programma ipv randzaken.
Beetje jammer dat 90 procent van je post gaat over het niet tegen kunnen dat mensen klagen, maar je zelf het wel helemaal ok vindt om te lopen zeiken over anderen hun geklaag.

Het is een forum. Deal with it.

fo·rum (het; o; meervoud: forums, fora)
1 groep deskundigen die met het publiek discussiëren over een bep. kwestie: forumdiscussie; Forum voor Democratie Nederlandse politieke partij (afkorting: FVD)
2 website waar over een bep. zaak kan worden gediscussieerd

Beetje jammer dat 90 procent van je post gaat over het niet tegen kunnen dat mensen klagen, maar je zelf het wel helemaal ok vindt om te lopen zeiken over anderen hun geklaag.

Het is een forum. Deal with it.
Je moet me hier heus de les niet komen spellen met wat quotes uit een woordenboek hoor, lijkt ook niet nodig.

Ja, ik vind het helemaal oké dat ik hier één keer kom klagen over het feit elke week opnieuw hetzelfde riedeltje afgestoken over het niveau van de kandidaten en het programma. Steekt gewoon wat tegen omdat de zaken waar het programma echt om draait gewoon bedolven worden hierdoor, en de leuke dicussies nauwelijks naar boven komen. Allé, ge kent dat wel zo, discussies op een forum :unsure:

Ik vind dat @BleKKie wel gelijk heeft. Er wordt nogal vaak neerbuigend gedaan over de kandidaten, de selecties, de productie van deze show, terwijl ik me zelf niet kan inbeelden hoeveel voorbereiding en moeite hier wel niet moet ingestoken worden.

Enkel de Live-show vond ik zelf onder niveau, maar de rest blijft zeker mooi gemaakt. Ze kunnen natuurlijk het warm water niet blijven uitvinden, waardoor alles misschien minder spectaculair lijkt.

*insert drone shot* 😎

Juist ook gekeken, morgen afspraak maken bij de kinesist want ik denk dat sommige van mijn gewrichten volledig vast gecringed zitten.
Al de rest van dit seizoen wil ik nog wel met de mantel van de liefde bedekken maar ik hoop verder toch dat de neuronen die verantwoordelijk zijn voor het onthouden van dees plat commerciële bullshit spektakel vannacht beslissen om zich te toe te leggen op het onthouden van de integrale songtekst van despacito.

Gewoon bah.

Je moet me hier heus de les niet komen spellen met wat quotes uit een woordenboek hoor, lijkt ook niet nodig.

Ja, ik vind het helemaal oké dat ik hier één keer kom klagen over het feit elke week opnieuw hetzelfde riedeltje afgestoken over het niveau van de kandidaten en het programma. Steekt gewoon wat tegen omdat de zaken waar het programma echt om draait gewoon bedolven worden hierdoor, en de leuke dicussies nauwelijks naar boven komen. Allé, ge kent dat wel zo, discussies op een forum :unsure:
Dat is omdat de meeste klagers hier denken (???) slimmer en beter zijn dan de kandidaten.
Dat is omdat de meeste klagers hier denken ze een beter programma zouden kunnen producen.
Dat is gewoon omdat DE BG'er gewoon beter is! Snap dat toch gewoon?

En als je hen erop aanspreekt je instant een butthurt reactie terugkrijgt met inderdaad een dwaas antwoord zoals: HURR DURR TIS EEN FORUM!

OnTopic:

Imo wel een iets mindere seizoen (door o.a. de mol die mid game wegvalt en de verschillende kwetsuren) en de finale die ... echt géén finale te noemen was :p

Het kan alleen maar beter gaan nu, I guess? 🙃

Ik vond het ook wel geslaagd naar omstandigheden, met zoveel pech onderweg hebben we uberhaupt al geluk dat er een seizoen is.

Ik vind dit nog altijd beter dan het seizoen met Eline als mol waar je met een bruller als Robin zat die niet zo constructief zat te brullen, een Annelies die in afl 1 de mol doorhad en dan maar lui werd (remember ik ben mijn bril vergeten) en een mega arrogante lul als een Bertrand. Ja dit seizoen had ook Manu en in mindere mate Nele (achteraf viel die tweede nog wel mee al had ze wel een valse start) maar de rest van de groep was wel tof.

Dat waren de andere kandidaten, zijn ook nog op het podium geweest. Zal voor de aflevering van volgende week zijn.

En kreeg het aanwezig publiek nog iets anders dan wat we op tv zagen?
Nog een after party of concert van iemand of was het gewoon dat?
In dat laatste geval… 😞😱

Voor mij sluit dat Sven net bijna uit.

Zou de mol ooit zeggen: "ik heb alles ingezet op kandidaat X"? Volgens mij is dat nog nooit gebeurd in ieder geval...
Als mol ben je toch net veel vager in die interviews...

Hij/zij zou misschien wel zeggen "ik heb alles ingezet op 1 kandidaat" zonder de naam te vermelden. Maar zo heel specifiek, en dan net op de persoon die afvalt? Ik zie niet in waarom.
Er wordt dus blijkbaar toch enorm veel "gefoefeld" (niet enkel door de mol, maar ook door de kandidaten zelf).
-> Hier zegt Sven dat hij al op Uma zat bij de glijbanen-proef met de kokers.
No way dat hij dus effectief "alles ingezet heeft op Manu" in de voorlaatste aflevering, hoewel hij dit toch voor de camera beweerde.
Dan vraag ik me af of hij dit uit eigen initiatief heeft gezegd om de kijkers te trollen, of is het effectief de productie die zulke zaken aangeeft aan de kandidaten om te zeggen zodat de kijkers nog wat extra "bedot" worden.

Al die keren in het verleden een kandidaat zei dat hij op "X" en/of "Y" zat, ben ik er dus wel vanuit gegaan dat dit 100% de waarheid was (tenzij de mol die uitspraak deed natuurlijk).

1 van de vragen die ze elk seizoen vragen aan de kandidaten is "kunt gij goed liegen".
dus ik ga ervan uit dat er veel gelogen wordt in dat spel. dus ook als ze zeggen "ik ben 100% op die gegaan"

Ook nu pas kunnen kijken. Ik had nog wel erger verwacht op basis van de commentaar hier en elders.

Maar dit krijgt ge als ge 4 mensen (incl. GDC) die het niet gewoon zijn om op een podium te staan op een podium zet met 10.000 live toeschouwers en daarbovenop 1 miljoen via tv. Allemaal duidelijk helemaal overstuur van de zenuwen en podiumstress. Vooral Yens zag eruit alsof hij elk moment een hartaanval kon krijgen.

Dit is ongetwijfeld het slechtste seizoen ooit, voornamelijk (maar niet uitsluitend) door pech.
Maar ook ik kijk volgend jaar gewoon opnieuw. Noem het een herkansing, want dit is de eerste keer in jaren dat het programma me echt tegen viel bij momenten. Ze hebben in het verleden bewezen dat ze een heel goed programma kunnen maken, alleen is het er dit jaar gewoon echt niet uitgekomen.

Ik vind dit nog altijd beter dan het seizoen met Eline als mol waar je met een bruller als Robin zat die niet zo constructief zat te brullen, een Annelies die in afl 1 de mol doorhad en dan maar lui werd (remember ik ben mijn bril vergeten) en een mega arrogante lul als een Bertrand. Ja dit seizoen had ook Manu en in mindere mate Nele (achteraf viel die tweede nog wel mee al had ze wel een valse start) maar de rest van de groep was wel tof.
Qua setting en opdrachten was dat seizoen fantastisch, nog heel lang met shosholoza in mijn hoofd gezeten en natuurlijk met de hilarische "Hebt gij eigenlijk broeken met zakken op de zijkant?"-scene ... maar qua kandidaten was dat voor mij ook het minste seizoen, met de minste mol. Ook het enige seizoen waar ik denk ik van aflevering 1 of 2 vrij zeker wist wie het was.

Het seizoen op zich vond ik wel tof.
De liveshow minder.

Normaal zit ik bij de finale op het puntje van mijn stoel te kijken, maar door die liveshow ging dat mysterieuze kantje wat weg.

Voor mij hoeft het dus niet meer, maar dramatisch slecht was het ook niet.

Ik heb de laatste twee afleveringen niet meer gekeken. Het vertrekken van Anke was voor mij wat de druppel, ook al erken ik dat uiteindelijk "de Mol" ook wel veel te maken had met overmacht. Het is inderdaad geen goed seizoen geweest. Ik kan niet oordelen over de liveshow want ik heb niet gekeken, maar normaal gezien kijk ik volgend jaar terug en mogelijk kijk ik volgende week ook, omdat er toch wel wat dingen zijn die ik wel opgehelderd zien worden.

De live show was mijn ding niet maar voor de rest vond ik het wel gewoon een aangenaam seizoen, zeker geen drama zoals sommigen er hier van maken, elk seizoen kan ook niet het beste seizoen ooit zijn natuurlijk.

Ik vond het ook wel geslaagd naar omstandigheden, met zoveel pech onderweg hebben we uberhaupt al geluk dat er een seizoen is.

Die was hilarisch als er iets niet ging zoals hij vond dat het moet gaan :D :D (een echte amateurtennisser met driftbuien)

'k zat er op met Uma! Maar had gedacht dat Yens wel ging winnen. Wel veel te lange aflevering.

Ik heb de laatste twee afleveringen niet meer gekeken. Het vertrekken van Anke was voor mij wat de druppel, ook al erken ik dat uiteindelijk "de Mol" ook wel veel te maken had met overmacht. Het is inderdaad geen goed seizoen geweest. Ik kan niet oordelen over de liveshow want ik heb niet gekeken, maar normaal gezien kijk ik volgend jaar terug en mogelijk kijk ik volgende week ook, omdat er toch wel wat dingen zijn die ik wel opgehelderd zien worden.
Vreemd dat net dat de druppel is aangezien dat iets is waar de makers eigenlijk weinig of niks aan kunnen doen. Ik ben ergens in aflevering 1 gestopt met kijken omdat ik die gewoon gruwelijk slecht was, dat ge ping-pong was om zot van te worden. Dan een paar afleveringen niet gezien, juist wat stukjes met een half oog omdat mijn vriendin dan toch wel verder keek. Laatste 3-4 afleveringen heb ik wel terug gezien en vond ik al bij al toch nog wel terug ok, juist de finale was echt niet voor herhaling vatbaar: complete non-vertoning, maar dat weten de makers ondertussen ook zelf wel denk ik.

Er is een gigantisch verschil tussen zo'n spel spelen voor de camera's en dat spel live spelen voor 10.000 mensen. Uma & Sven deden dat eigenlijk super goed... hoeveel mensen kunnen zeggen dat ze al op een podium hebben opgetreden voor 10.000 mensen? In de spotlight hé, niet in de achtergrond... eigenlijk verrassend dat alleen bij Yens zijn haar spontaan uitviel van zo'n dosis stress :unsure:

Terug
Bovenaan