De Mol 2022

Play4 De Mol 2022

Ik vind dat @BleKKie wel gelijk heeft. Er wordt nogal vaak neerbuigend gedaan over de kandidaten, de selecties, de productie van deze show, terwijl ik me zelf niet kan inbeelden hoeveel voorbereiding en moeite hier wel niet moet ingestoken worden.

Enkel de Live-show vond ik zelf onder niveau, maar de rest blijft zeker mooi gemaakt. Ze kunnen natuurlijk het warm water niet blijven uitvinden, waardoor alles misschien minder spectaculair lijkt.

*insert drone shot* 😎

Weet ge wat ik nu leuk gevonden had?
Dat ze de beste proeven van de voorbije 10 seizoenen opnieuw deden od. Op die manier breng je toch ode op deftige manier ipv de hele tijd "de geschiedenis herhaalt zich te zeggen en er dan niks mee te doen".

Win-win: zij moeten geen nieuwe opdrachten bedenken én wij krijgen goeie proeven. :unsure:
 
Ik was vrij overtuigd dat het Uma moest zijn, enkel dat huilen had me nog serieus doen twijfelen.
Ik ben benieuwd naar de uitleg voor die huilbui, of dat ze echt moest huilen en er een draai aan gaf, of dat ze gewoon dacht 'laat ik hier eens emo doen en de verdenking van mij proberen af te schuiven'.
Maar alé, die ging al van in het begin voor zichzelf, als kandidaat en als mol. De groepspot interesseerde haar niet. Op 't laatste gaat ze dan wenen omdat er een proef mislukt is? NIE MET MIJ ZENNE!

Toen wist ik het! Uma is de mol.

Dat Sven ging winnen wist ik ook al. Had vorige week al gekeken op iWatch.
 
Ik denk dat dit echt het einde is van "de mol". En ik vind het een schande dat ze dit nog durven uitzenden ook. Ik heb het nog een kans gegeven na de mol die opgeeft, maar voor mij is dit echt het punt waar ik afhaak. Ik kijk niet meer. Ook de volgende seizoenen niet, bye.

Ik heb de laatste twee afleveringen niet meer gekeken. Het vertrekken van Anke was voor mij wat de druppel, ook al erken ik dat uiteindelijk "de Mol" ook wel veel te maken had met overmacht. Het is inderdaad geen goed seizoen geweest. Ik kan niet oordelen over de liveshow want ik heb niet gekeken, maar normaal gezien kijk ik volgend jaar terug en mogelijk kijk ik volgende week ook, omdat er toch wel wat dingen zijn die ik wel opgehelderd zien worden.

Ja nee hé, ge hebt belooft van niet meer te kijken.
Ik keek zo uit naar het volgende seizoen!
 
Er wordt dus blijkbaar toch enorm veel "gefoefeld" (niet enkel door de mol, maar ook door de kandidaten zelf).
-> Hier zegt Sven dat hij al op Uma zat bij de glijbanen-proef met de kokers.
No way dat hij dus effectief "alles ingezet heeft op Manu" in de voorlaatste aflevering, hoewel hij dit toch voor de camera beweerde.
Dan vraag ik me af of hij dit uit eigen initiatief heeft gezegd om de kijkers te trollen, of is het effectief de productie die zulke zaken aangeeft aan de kandidaten om te zeggen zodat de kijkers nog wat extra "bedot" worden.

Al die keren in het verleden een kandidaat zei dat hij op "X" en/of "Y" zat, ben ik er dus wel vanuit gegaan dat dit 100% de waarheid was (tenzij de mol die uitspraak deed natuurlijk).
Ik zou het nog eens opnieuw moeten bekijken maar volgens mij heeft hij dat niet gezegd. Ze gaan telkens bij elke kandidaat af waarom die kandidaat De Mol zou kunnen zijn, los van wie ze echt verdenken. Dat stukje van Sven over Manu hebben ze gewoon los voor het stukje geplakt waarin Sven zei alles op 1 persoon te hebben gezet. Waardoor je als kijker denkt dat die 1 persoon wel Manu zal zijn. Maar volgens mij heeft hij dat nooit letterlijk gezegd.
 
De persoon dat hier zei dat Yens Uma perfect getest had vorige aflevering chapeau je zat helemaal juist.
Dank u :D

Het is de 1e keer denk ik dat ik mol en winnaar juist aanduid. Gisteren gekeken en ik heb precies minder cringe gevoelens bij die live show dan de meesten hier. Mogelijks omdat er misschien geknipt is in die show om de dode stukken er uit te halen?
Geniaal trouwens hoe Uma die knipschaar in haar pollen kreeg en zelf mocht knippen. Haar mislukt drummen viel dan weer veel te hard op. Vooral in het 1e stuk veegde ze er echt haar voeten aan, en dat terwijl tijdens de training bleek dat ze aanleg had door haar muzikaal verleden.

Ik had lang hoop voor Yens dat hij zou winnen, maar uiteindelijk voor Sven gegaan. Die gast is gewoon té slim om niet te winnen.
 
Dank u :D

Het is de 1e keer denk ik dat ik mol en winnaar juist aanduid. Gisteren gekeken en ik heb precies minder cringe gevoelens bij die live show dan de meesten hier. Mogelijks omdat er misschien geknipt is in die show om de dode stukken er uit te halen?
Geniaal trouwens hoe Uma die knipschaar in haar pollen kreeg en zelf mocht knippen. Haar mislukt drummen viel dan weer veel te hard op. Vooral in het 1e stuk veegde ze er echt haar voeten aan, en dat terwijl tijdens de training bleek dat ze aanleg had door haar muzikaal verleden.

Ik had lang hoop voor Yens dat hij zou winnen, maar uiteindelijk voor Sven gegaan. Die gast is gewoon té slim om niet te winnen.

Ja dat vroeg ik me ook al af, want ik heb ook gisteren pas (online) gekeken.

Men was hier ook bezig over een "lachband", maar dat is me niet opgevallen. Bij die eerste proef hoorde je de zaal soms wat lachen op de achtergrond, ja, maar viel toch niet op.
 
Ja dat vroeg ik me ook al af, want ik heb ook gisteren pas (online) gekeken.

Men was hier ook bezig over een "lachband", maar dat is me niet opgevallen. Bij die eerste proef hoorde je de zaal soms wat lachen op de achtergrond, ja, maar viel toch niet op.
Dat is hoe het was. Er is volgens mij geen verschil tussen beide versies, hoor.
Ik heb het ook nooit zo storend gevonden. Anders, dat wel.
 
Ik vond het al bij al een aangenaam seizoen om te bekijken. Het is gewoon leuke televisie, beter dan véél andere programma's op tv. Maar dat was het dan ook voor mij, gewoon aangenaam. Het kwam zoals anderen zeggen idd niet tot op het niveau van vorige seizoenen waar het echt spannend was en niet alleen aangenaam.

De liveshow hoeft voor mij echt niet meer en zeker niet met dat stemmen als kijker. Maar wat ik echt teleurstellend vond aan de laatste aflevering was die laatste opdracht in la gomera. Dat was toch echt geen goeie opdracht? Wat met pijlen schieten op bordjes en keiveel geld verliezen elke keer. En likken op een plexiglas? Ik had echt meer gewild van de laatste opdracht op locatie.
 
Ja opdrachten dit jaar waren vrij dom/slecht vond ik. Het stemmen als kijker was grappig, €1 per sms. Had misschien nog een twist geweest als de winnaar dat geld kreeg.
 
Ik bleef ook wat op mijn honger zitten wat betreft zo echt "meme-waardige" momenten. Zo gewoon echt grappige groepsmomenten. Gelijk dat van broeken met zakken aan de zijkant. Of Robin (denk ik?) die zo zat te schreeuwen bij de football "ge moet hem pakkeeeennnnnn".
 
Tijdens het 1e stuk heeft ze bijna de helft van de tijd uit de maat zitten drummen.
Als je iedere slag die uit de maat is telt als een fout, dan had ze er niet eens aan moeten beginnen. De maat kwijtraken is waarschijnlijk gewoon geteld als 1 fout, tot ze weer in het juiste ritme raakt.
 
Als je iedere slag die uit de maat is telt als een fout, dan had ze er niet eens aan moeten beginnen. De maat kwijtraken is waarschijnlijk gewoon geteld als 1 fout, tot ze weer in het juiste ritme raakt.
waarschijnlijk hebben ze gewoon elke slag op het verkeerde onderdeel, of elke gemiste slag, als fout geteld.
 
mja, maar als ge uit de maat valt is dan 1 fout.
en dan?
optie 1: inhalen door te versnellen: weer uit de maat, weer een fout
optie 2: slagen overslaan: telkens weer een fout

maw: als ge dan 1x uit de maat valt is het al game over.
 
Als je leert samenspelen met andere muzikanten, dan word je aangeleerd om door te spelen en weer in te pikken. Tot je weer hebt ingepikt = eenheid van opzet = 1 fout.
 
Was sowieso heel vaag die opdracht. Net als de drag-opdracht: als er een jury aan te pas komt, wordt het subjectief.
Alleen die van Yens met zijn dwangbuis was duidelijk 'gelukt' of 'mislukt'.

mja, maar als ge uit de maat valt is dan 1 fout.
en dan?
optie 1: inhalen door te versnellen: weer uit de maat, weer een fout
optie 2: slagen overslaan: telkens weer een fout

maw: als ge dan 1x uit de maat valt is het al game over.

Nee dan noemen we het gewoon jazz.
 
Terug
Bovenaan