De Mol 2022

Play4 De Mol 2022

"In de openingsaflevering van 'De Mol' zag ik dat Philippe nonchalant een roosje van de verjaardagstaart weggooide", vertelt Sven in Het Laatste Nieuws. "Bij Uma werd ik getipt door mijn broer. Die zag hoe Davy, de vriend van Uma, twee geldkokers wisselde."

Dus telkens betrapt tijdens de 1e proef.:rofl:
 
Zitten die nu echt in de Coocke en Verhulst show? Wtf? Zou dat contractueel verplicht zijn? Ik zou daar allemaal geen zin in hebben. Gewoon aan de mol meedoen en nadien niets meer.
Yens was zich daar helemaal lam aan het zuipen zeker? Heeft toch ook wel een farse mond gekregen.
 
Idd, beetje alcohol om zich te kalmeren. Die jongen is er niet voor gemaakt. Sven zat daar wel helemaal op zijn gemak.
 
Ja gisteren was het een beetje ongemakkelijk bij momenten he. Yens kwam eigenlijk gewoon onsympathiek over vond ik (voor de eerste keer dit seizoen). Die wou precies Sven niet eens proficiat wensen?

Op dat vlak ook een raar einde van De Mol (al is het nog niet voorbij - er komt nog een aflevering). Meestal eindigt dat heel gemoedelijk, als in 'kijk eens wat een toffe en samenhangende groep we zijn'. Alles is vergeven, het was onvergetelijk, etc.
Nu waren er precies nog wat spanningen... :unsure:
Als ge drie weken intens met elkaar samenleeft is de ontknoping totaal anders dan wanneer je vijf maanden mekaar niet (buiten die uitleg van de opdracht) ziet. De teleurstelling zien we dan ook niet omwille van montage.
Je verliest dan ook nog eens het programma, en dus 26k, voor het oog van 10k mensen. Live.

Logisch voor mij hoor.
 
Als ge drie weken intens met elkaar samenleeft is de ontknoping totaal anders dan wanneer je vijf maanden mekaar niet (buiten die uitleg van de opdracht) ziet. De teleurstelling zien we dan ook niet omwille van montage.
Je verliest dan ook nog eens het programma, en dus 26k, voor het oog van 10k mensen. Live.

Logisch voor mij hoor.
Dat allemaal met het besef dat je het daarna ook nog eens mag komen uitleggen in de verschillende tv-programma's en op de radio. Maar alé Yens, hoe kon je dat nu toch laten schieten etc etc etc. Je moet er maar goesting voor hebben.
 
Ik persoonlijk zou er ook niet mee kunnen lachen om daar als attractie voor 10k mensen te staan. Ma goed aan de andere kant, ge schrijft u in voor de mol dus ja …

Wat er echt speelt zullen we nooit weten. Sven zei al dat ie meteen wist wie de mol was door een tip van zijn broer. Wie weet wat daar allemaal nog gebeurd is.
Dat is toch de eerste keer dat ge daar echt als een circusbeer opgevoerd wordt voor een vol paleis 12. Ik heb mij al elke keer ingeschreven voor het programma, maar deze keer was ik nu eens echt blij dat ik er niet bij zat. Krijg het gevoel dat Yens er hetzelfde over dacht. Ze zijn te veel zooi rond DM heen aan het timmeren en het doet wat afbreuk aan het geheel, vind ik.
 
"In de openingsaflevering van 'De Mol' zag ik dat Philippe nonchalant een roosje van de verjaardagstaart weggooide", vertelt Sven in Het Laatste Nieuws. "Bij Uma werd ik getipt door mijn broer. Die zag hoe Davy, de vriend van Uma, twee geldkokers wisselde."

Dus telkens betrapt tijdens de 1e proef.:rofl:
En de philippe het maar steken op praten in de slaap. 't Manneke werd op alle manieren betrapt en heeft maar handdoek in ring gegooid want "normaal loopt alles in't leven goed" 🤡 🤡
 
Als er scheefgepoept is gaat mijn stem naar Uma en Bert.
Bert en Nele. Die blessure van Nele kwam helemaal niet van 'de vloer is lava' :unsure:
Of Philippe is per ongeluk met een vrouw in bed gedoken en was daardoor helemaal van slag :unsure:

Ben zelf niet zo negatief over dit seizoen. Vond het leuk om zien.
Misschien hebben we al interessantere kandidaten gezien, dat wel. Maar dat is voor de productie altijd een gok natuurlijk.

Ook die live-show vond ik een leuke poging. De uitzending duurde wel te lang. Hoeft ook zeker geen gewoonte te worden.
Maar het is een extra cash-cow en als er positieve feedback komt van de aanwezigen, dan zou het nog wel eens kunnen terugkeren...
 
"In de openingsaflevering van 'De Mol' zag ik dat Philippe nonchalant een roosje van de verjaardagstaart weggooide", vertelt Sven in Het Laatste Nieuws. "Bij Uma werd ik getipt door mijn broer. Die zag hoe Davy, de vriend van Uma, twee geldkokers wisselde."

Dus telkens betrapt tijdens de 1e proef.:rofl:

En de philippe het maar steken op praten in de slaap. 't Manneke werd op alle manieren betrapt en heeft maar handdoek in ring gegooid want "normaal loopt alles in't leven goed" 🤡 🤡

Inderdaad, vooral bij Philippe vraag ik me dan toch af of hij niet gewoon een slechte mol was (die vervolgens mentaal problemen kreeg omdat het maar niet wou lukken). Met die roosjes op de taart, dat is dan in opdracht 1 dat je als mol onmiddellijk faalt op het allerbelangrijkste criterium: niet betrapt worden. Specifiek dan nog met iets dat je niet kan uitleggen als 'een gewone kandidaat zou dat misschien ook doen', want het belang van die roosjes werd pas achteraf duidelijk (toont aan dat hij voorkennis had over de proef --> mol).

Dat is toch de eerste keer dat ge daar echt als een circusbeer opgevoerd wordt voor een vol paleis 12. Ik heb mij al elke keer ingeschreven voor het programma, maar deze keer was ik nu eens echt blij dat ik er niet bij zat. Krijg het gevoel dat Yens er hetzelfde over dacht. Ze zijn te veel zooi rond DM heen aan het timmeren en het doet wat afbreuk aan het geheel, vind ik.

Ik heb me dit seizoen meermaals afgevraagd wat Bart De Pauw of de andere bedenkers van de originele De Mol hierover vinden. Die zijn na 3 seizoenen gestopt omdat ze het concept niet wilden uitmelken. En nu zaten we naar een live show met televoting te kijken :unsure:
 
Was sowieso heel vaag die opdracht. Net als de drag-opdracht: als er een jury aan te pas komt, wordt het subjectief.
Alleen die van Yens met zijn dwangbuis was duidelijk 'gelukt' of 'mislukt'.
Van dat tapdansen vond ik het nu ook wel niet zo moeilijk om die fouten te herkennen. Je had 5 personen ofzo er naast ter referentie.
Van drummen ken ik niets, dus daar heb ik de fouten niet ontdekt.
 
ik denk als je dat echt niet wilt, dat je u ziek zet voor paleis 12. Wat kunnen ze doen? Contractbreuk en betalen? In dat geval staat HLN.be vol met SCHANDE en God wat weet ik nog allemaal. Ofwel zeg je dit op voorhand, ofwel is dit not done.

Waarmee ik eigenlijk wil zeggen dat ze het op voorhand al wisten.
 
Er wordt dus blijkbaar toch enorm veel "gefoefeld" (niet enkel door de mol, maar ook door de kandidaten zelf).
-> Hier zegt Sven dat hij al op Uma zat bij de glijbanen-proef met de kokers.
No way dat hij dus effectief "alles ingezet heeft op Manu" in de voorlaatste aflevering, hoewel hij dit toch voor de camera beweerde.
Dan vraag ik me af of hij dit uit eigen initiatief heeft gezegd om de kijkers te trollen, of is het effectief de productie die zulke zaken aangeeft aan de kandidaten om te zeggen zodat de kijkers nog wat extra "bedot" worden.

Al die keren in het verleden een kandidaat zei dat hij op "X" en/of "Y" zat, ben ik er dus wel vanuit gegaan dat dit 100% de waarheid was (tenzij de mol die uitspraak deed natuurlijk).
https://www.goplay.be/video/de-mol/de-mol-s10/de-mol-finale-eerste-reacties
Ondertussen heeft Sven gezegd dat hij wel degelijk Manu als hoofdverdachte heeft ingevuld bij die test, maar veel van haar antwoorden kwamen overeen met die van Uma. Was dus een berekende gok.
Yens zat op locatie nog steeds op Sven en had dus eigenlijk al verloren voor de hele live show.
 
https://www.goplay.be/video/de-mol/de-mol-s10/de-mol-finale-eerste-reacties
Ondertussen heeft Sven gezegd dat hij wel degelijk Manu als hoofdverdachte heeft ingevuld bij die test, maar veel van haar antwoorden kwamen overeen met die van Uma. Was dus een berekende gok.
Yens zat op locatie nog steeds op Sven en had dus eigenlijk al verloren voor de hele live show.
Sven heeft toch gezegd dat hij al op Uma zit sinds de proef in het Aquapark? Aangezien zijn broer daar gezien heeft dat de man van Uma heeft liggen switchen met kokers.

Ja dus, hij zegt letterlijk dat Uma zijn hoofdverdachte was maar dat hij in die aflevering een deel op Emannuelle heeft gezet omdat er veel vragen met haar kruisten.
 
Die fiets was dus waarschijnlijk wel degelijk plat. Die heeft gewoon op een platte band naar boven gefietst, en ja dat kan. Ik heb dat zelf ook nog gedaan (misschien niet na 5 km klimmen) maar om dan boven op de heuvel te constateren de reden waarom dat ik het moeilijk had om te klimmen een platte band was, terwijl ik dacht dat ik fysiek niet oké was. En dan boven voel je het aan de band.

Als je een kleine psssst hoort, dan is dat nog geen teken dat er geen lucht inzit, de lucht gaat er langzaam uit, maar die band was wel degelijk in gestoken en daar ging lucht uit. Alleen gaat daar tijd over, maar die heeft dus gewoon een heel stuk naar boven gereden op een band waar lucht uit liep om dan te denken dat het mislukt was.

Bert volgens mij ook dom geweest om zo open te zijn, en de mol daarover te confronteren. Maar dat heb ik al gezegd, maar uiteindelijk gebeuren er 10.000 rare dingen, en Uma had inderdaad deels hem omgepraat wat perfect kan. De mol twijfelde gewoon te veel aan zichzelf.
 
Terug
Bovenaan