De Mol 2022

Play4 De Mol 2022

Helemaal mee eens. Ben altijd stikjaloers geweest op iedereen die mocht meedoen aan het programma en nu heb ik het grootste deel van de tijd gedacht 'chance dat ik daar niet bij zit'.

Overlaatst ook een artikel gelezen dat dit programma eigenlijk 1 van de weinige dingen is die nog collectief lineair gekeken worden en dat GoPlay bijgevolg druk bezig is van er echt een 'merk' rond te maken (zie café de mol, de molzone op telenet, live show). M.a.w. we zijn den toer op dat er binnenkort action figures van gilles de coster gemaakt gaan worden.

Maar kijk, ongetwijfeld staan er nog steeds duizenden Vlamingen te springen om zich in te schrijven. :unsure:

Ja en de andere kandidaten (buiten sven/anke) waren wel zon toppers?
Dit seizoen eigenlijk niemand echt memorabel he...
Ik herinner mij nog altijd de Joeri, advocaat Bart, Robin, die complete weirdo Philip van vorig jaar, in Mexico eigenlijk alle finalisten (Bahador, Pieter, Lloyd). Maar van dit seizoen ga ik me volgend jaar al niemand meer herinneren vrees ik.
 
Dit jaar waren de kandidaten gewoon zwak, TV wise dan. Sven en eventueel Uma zijn de enigste waar ik enige affiniteit met had. Jens voor de humor. Los van het feit dat het waarschijnlijk allemaal aangename mensen waren.

Zou mij niet verwonderen dat we volgende keer veel 'speciaal' extravert volk gaan krijgen.

Ik wil nog altijd meedoen wel :unsure:.
 
Het begint ook erg duidelijk te worden hoe de casting er ongeveer moet uitzien.

Yens moest de Davey (Zuid-Afrika) zijn van dit seizoen, m.a.w. de 'coole gast' incl. kleurrijke kledij.
Jens de Joeri. (fysiek, sterke inzet, niet teveel tactiek)
Toon de jonge student (Lloyd, Bouba enz.)
Sven de berekende slimmerik (bv. Axel van Vietnam, advocaat Bart)
Gretel en Nele de 'middle-aged' mama-types.
Manu de grappige limburger (bv. die ene Channy, weet niet meer welk seizoen)
Bert de 'speciale maar sympathieke' (bv. Philip vorig jaar)
Anke de 'sterke intelligente vrouw' (bv. Elisabet)

Ge kunt met wat meer werk al bijna een profilering doen om te weten of ge kans maakt om mee te mogen :unsure:
Pluspunten als ge enige diversiteit inbrengt omdat ge tot een minderheidsgroep behoort.
 
Die Jens is toch echt goedgelovig dat het niet normaal is.
Ik zou een keer of 4 doorgehad hebben dat er iets totaal niet klopte. Eerst dat hij apart moet vertrekken een dag op voorhand, dan dat hij die klok echt moet meenemen, dan dat zijn vliegtuig efkes langs Lanzarote moet, dan plots van taxi wisselen (waar hij zelfs eerder dacht dat die vrouw rap wou foefelen met de lokale taxi chauffeur :help:).
Als ge zo gemakkelijk om te tuin te leiden zijt, maakt ge ook 0,0 kans om de mol te winnen :unsure:

Kvind het ook wel zot dat Philip in zijn slaap gewoon gezegd had "ik heb het verkloot". Dat is toch totaal niet erg?

Maar bon, dit seizoen mogen we gelukkig klasseren.
Tsja, dat heb ik toen in der tijd al gezegd. Enfin, voor mij was het toen: of wel wist Jens er van, of wel is die gewoon retesimpel. Ik wou graag die extra uitleg van gisteren nog afwachten, maar het laatste dus.


Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom 'm die koekoeksklok per se meenam in z'n handbagage? Hij zei dat dat niet in zijn ruimbagage mocht, tuurlijk wel toch? En dan nog elke keer in en uit zijn rugzak halen voor de controle, dat hoeft ook niet.
 
Tsja, dat heb ik toen in der tijd al gezegd. Enfin, voor mij was het toen: of wel wist Jens er van, of wel is die gewoon retesimpel. Ik wou graag die extra uitleg van gisteren nog afwachten, maar het laatste dus.


Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom 'm die koekoeksklok per se meenam in z'n handbagage? Hij zei dat dat niet in zijn ruimbagage mocht, tuurlijk wel toch? En dan nog elke keer in en uit zijn rugzak halen voor de controle, dat hoeft ook niet.
Mocht niet van de sponsor he, voor wat fotokes te trekken onderweg.
 
Lijkt me ook wel vrij fragiel zo'n koekoeksklok.
Dit dus. Als je van een sponsor foto’s moet maken met uw klok (die een aandenken is aan De Mol van hem zelf ook), dan ga je die echt niet in de normale bagage steken, waar ze gewoon mee smijten, laten vallen, etc.
 
Net de laatste (recap)aflevering gezien.

Toont voor mij weer maar eens aan dat er geen 'sterke kandidaten' zijn in het ontmaskeren van de Mol. Wie de eliminaties overleeft berust bijna puur op toeval en geluk :)

In andere seizoenen is ook al zo vaak gebleken dat de 'sterke kandidaten' gewoon geluk hebben gehad.
Ik denk o.a. aan advocaat Bart die compleet fout zat gedurende bijna het hele seizoen.
 
Kwam tenminste niet om de 2 minuten een West-Vlaamse oneliner uit.
MO HOW SEH :sop:

Al werkte Uma haar putain ook op mijn systeem.
Inderdaad… die putain was zo ergerlijk en marginaal… 😞

Dit was, wat men noemt, het seizoen te veel…
Slechte casting, maar vooral… waarom hebben ze dat gegeven van 10x De mol niet doorgetrokken?
Meer cameos van voorbije mollen of deelnemers, knipogen naar vroegere proeven, …
Daar moet nu toch iets mee te doen geweest zijn?

Laat bijvoorbeeld een oude mol eens op de achtergrond terug wat mollenwerk doen…
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad… die putting was zo ergerlijk en marginaal… 😞

Dit was, wat men noemt, het seizoen te veel…
Slechte casting, maar vooral… waarom hebben ze dat gegeven van 10x De mol niet doorgetrokken?
Meer cameos van voorbije mollen of deelnemers, knipogen naar vroegere proeven, …
Daar moet nu toch iets mee te doen geweest zijn?

Laat bijvoorbeeld een oude mol eens op de achtergrond terug wat mollenwerk doen…
Ja dat vroeg ik me ook af. Alleen in de eerste aflevering wat uitpakken met ex-deelnemers en nadien niks meer.
 
Op zich akkoord, maar Bert met Philippe vergelijken? Die eerste zal content zijn :laugh:.

Ja iedere mens is anders he, ik bedoel gewoon het profiel "iemand uniek en een beetje anders". Zo zit er quasi elk seizoen wel iemand in...

Als je Bert zijn verhaal hoorde, had die toch ook al een redelijk ongewoon leven gehad.
 
‘De mol’-kandidaten trekken naar tattooshop, maar niet voor banaan: “Sven heeft er nu op elk been eentje”

A4016A81-5D1D-4EC7-97F7-3E7BB869A3F9.jpeg

B92E5DDF-E911-41DC-A2FE-C6024A05A73F.jpeg
 
Dit was, wat men noemt, het seizoen te veel…
Slechte casting, maar vooral… waarom hebben ze dat gegeven van 10x De mol niet doorgetrokken?
Was dat dan zo noodzakelijk? Die Gilles Bauwens die daar wat slecht geacteerd een rolletje komt spelen, daar zat ik alleszsins niet op te wachten. Om dan elke aflevering Gilles te horen zeggen hoe een geniale, de beste mol ooit,... iemand wel was. Nergens voor nodig. Dit spel blinkt net uit in het feit dat je 10 onbekende personen samenzet en, in al hun eenvoud, laat strijden voor een titel die eigenlijk niets voorstelt.

Het programma is net zo goed omdat de combinatie van proeven en daarbij een goede cast gewoon goede televisie oplevert, en nog steeds een uniek format is. Dat dat format dan dit jaar minder was, ligt vooral aan de zeer matige groep. Weinig memorabele figuren die goeie tv opleveren, met als dieptepunt dat uitrekken van het mentaal gevecht van Philippe. Dan hoor je in de recap 48 keer hoe goed hij wel was als mol, terwijl hij werkelijk niets gedaan heeft.

Mogen daar gerust als redactie wel eens wat kritischer zijn in de rol die De Mol moet spelen. Philippe al wekenlang voorbereiden over wat hij moet doen en zeggen, moesten ze kunnen gaven ze hem een oortje en moet hij ze gewoon nazeggen. Jammer toch, de revival voor volgend seizoen moet echt zijn om de mol meer vrijheid te geven en zelf zijn keuzes te laten maken. Het sterkste moment vorig jaar was Lennart die 10K uit de pot haalde als mol uit eigen keuze, omdat de rest hem zo vaak vergaf. Dat soort insteken mis ik te vaak, en met een handpop als Philippe ging je dat ook nooit krijgen. Bij elke recap/opnamemoment met die Philippe zakte de schaamte in de schoenen, ik heb kamerplanten met meer vertrouwen gezien.
 
Terug
Bovenaan