De Mol 2022

Play4 De Mol 2022

Heel veel fake figuren toch in dit seizoen...

Yenz die de populaire gast probeert te spelen en belegen grapjes zit te maken bij Gert&James Late Night …

Uma die een gogetter is en die altijd het bazeke wilt spelen … (na een dag zou die geforceerde “putain” van haar al serieus op mijn zenuwen werken)

En dan Philippe… no ball, no glory, …

De ene normale die er tussenzat was dan misschien wel Anke…

Bwa ja, 'fake'. Voor mij dit seizoen wel opmerkelijk veel kandidaten aan wie ik me ergerde. Normaal gezien zijn er dat maar 1 of 2.
Nele, Manu, Jens, Toon... en in mindere mate Anke, Philippe en Yens... het blijft moeilijk om het a.d.h.v. een tv programma te zeggen, maar ik denk bij hen niet van 'oh daar zou ik bevriend mee kunnen/willen zijn'.

Yens initieel wel, maar naarmate dat het seizoen vorderde vond ik die kerel vreemder en vreemder (en niet op een leuke 'weirdo' manier, maar eerder storend). Sven en Bert leken me toffe mensen, Uma ook wel. Die oudere dame (naam vergeten) zag er ook wel aangenaam uit, maar te weinig van gezien.

TIjdens die zaalshow was quasi iedereen 'fake', maar dat is niet hun schuld. Iedereen gaat wat raar doen als er 10.000 man voor je staat.

De aflevering gisteren niet gezien maar heeft Anke verteld waarom ze 100% zeker wist dat Uma de mol was?
Denk niet dat er sprake was van "100% zeker". Ze zei dat ze vond dat Uma nog altijd iets mysterieus had ofzoiets.
 
Philippe toch echt wel een matige mol geweest als je al molacties moet gaan tonen waar een proef uiteindelijk gewoon volledig slaagt. Toch ook vreemd dat niemand (zowel Philippe zelf als de crew) zich afvraagt of zo'n punaise wel volstaat om een band plat te steken. Kwaliteitsbanden gaan daar niet altijd aan kapot. Hij had daar beter zijn ketting doortrapt.

Apart ook dat Uma daar Bert zit te overtuigen dat Philipp de mol NIET kan zijn om de aflevering daarna hem te verdenken??? :unsure:

Doodzonde trouwens voor Anke. Hele grote kans dat die gewoon het spelletje had gewonnen zonder blessure. Zeker aangezien Sven toch niet zo zeker was als hij liet uitschijnen.
Helemaal akkoord. De finale was dan eerder Sven, Uma, Anke geweest denk ik.

Wat betreft die banden, die gingen idd nooit op tijd helemaal leeg zijn. Toen ze gisteren die beelden toonden, snap ik niet dat Philippe nog over de finish is gereden? Dat was op een bergop, het is toch écht niet moeilijk om daar een beetje te zwalpen bij de beklimming en je voor het einde te laten vallen ofzo? Je draagt toch een helm, ik zou mijzelf echt gewoon hebben laten vallen. Alles om het te vertragen toch
 
Helemaal akkoord. De finale was dan eerder Sven, Uma, Anke geweest denk ik.

Wat betreft die banden, die gingen idd nooit op tijd helemaal leeg zijn. Toen ze gisteren die beelden toonden, snap ik niet dat Philippe nog over de finish is gereden? Dat was op een bergop, het is toch écht niet moeilijk om daar een beetje te zwalpen bij de beklimming en je voor het einde te laten vallen ofzo? Je draagt toch een helm, ik zou mijzelf echt gewoon hebben laten vallen. Alles om het te vertragen toch

Ik kreeg de indruk dat hij daar ook gewoon veel te laat zijn band heeft proberen plat te steken.
Hij zei dat de punaise er in ging, dat hij lucht hoorde ontsnappen, en dan snel verder moest rijden, waarbij hij op een recht stuk kwam in het zicht van Bert. Als je zo een klein lek hebt in je band dan kan het inderdaad 10 minuutjes duren vooraleer de band effectief plat is lijkt me...

Nu ja, dat was sowieso een dwaze sabotage geweest (en dat was niet Philippe zijn schuld). Uw eigen band lek steken :unsure:
 
Philippe toch echt wel een matige mol geweest als je al molacties moet gaan tonen waar een proef uiteindelijk gewoon volledig slaagt. Toch ook vreemd dat niemand (zowel Philippe zelf als de crew) zich afvraagt of zo'n punaise wel volstaat om een band plat te steken. Kwaliteitsbanden gaan daar niet altijd aan kapot. Hij had daar beter zijn ketting doortrapt.

Apart ook dat Uma daar Bert zit te overtuigen dat Philipp de mol NIET kan zijn om de aflevering daarna hem te verdenken??? :unsure:

Doodzonde trouwens voor Anke. Hele grote kans dat die gewoon het spelletje had gewonnen zonder blessure. Zeker aangezien Sven toch niet zo zeker was als hij liet uitschijnen.

gewoon zijn band laten leglopen aan chupapke? Is 5 sec werk, met een punaise is dat echt moeilijk zeker vanboven aan zo'n band.
Wel niet echt een groot licht die philip
 
Die Jens is toch echt goedgelovig dat het niet normaal is.
Ik zou een keer of 4 doorgehad hebben dat er iets totaal niet klopte. Eerst dat hij apart moet vertrekken een dag op voorhand, dan dat hij die klok echt moet meenemen, dan dat zijn vliegtuig efkes langs Lanzarote moet, dan plots van taxi wisselen (waar hij zelfs eerder dacht dat die vrouw rap wou foefelen met de lokale taxi chauffeur :help:).
Als ge zo gemakkelijk om te tuin te leiden zijt, maakt ge ook 0,0 kans om de mol te winnen :unsure:

Kvind het ook wel zot dat Philip in zijn slaap gewoon gezegd had "ik heb het verkloot". Dat is toch totaal niet erg?

Maar bon, dit seizoen mogen we gelukkig klasseren.

Voor mij klopt dat verhaal van dat slaap praten sinds gisteren toch niet meer echt als dé reden voor Philip zijn vertrek.

Philip had de hele tijd in zijn hoofd dat hij ontmaskerd was en durfde niet meer te slapen omdat Bert hem ontmaskerd had.
Terwijl Bert de dag erna (?) al van dat gedacht afgestapt was en ook op iemand anders had ingezet.

Dan moet de crew hem dat toch hebben duidelijk gemaakt dat hij zich nergens zorgen over moest maken? Dat hij dus eigenlijk niets verkeerd gezegd had en Bert hem niet verdacht?
 
gewoon zijn band laten leglopen aan chupapke? Is 5 sec werk, met een punaise is dat echt moeilijk zeker vanboven aan zo'n band.
Wel niet echt een groot licht die philip

Om kinesist te kunnen worden mag je toch niet dom zijn, lijkt me.

Misschien dat hij eerder op technisch vlak geen handige harry is he...
 
Ze kreeg bevestiging bij die opdracht in de bananenplantage denk ik
Inderdaad, bij de vraag over Bert en Ernie liet ze het begaan, maar wist ze volgens mij het correcte antwoord. Is wel niet 100% uitgelegd geweest gisteren.

De verborgen hints naar Uma waren wel wat mager. Een kerk / kruis tonen in het begin van de aflevering... En het gefluit, die vooraf al was gevonden.
 
Dan moet de crew hem dat toch hebben duidelijk gemaakt dat hij zich nergens zorgen over moest maken? Dat hij dus eigenlijk niets verkeerd gezegd had en Bert hem niet verdacht?
Iirc hadden ze hem dat wel vertelt, maar durfde hij toch niet meer diep slapen uit angst om het nog eens te doen, en dat het dan vooral de vermoeidheid was dat hem uiteindelijk genekt heeft.

Als ge 24/7 100% geconcentreerd moet blijven op alles wat je doet/zegt, en dat terwijl je doodmoe bent kan ik wel geloven dat je na paar dagen er zelfs niet meer aan denkt om gewoon je vitesse te versmijten terwijl je vollenbak omhoog stampt waardoor je ketting er af schiet en je los op je bek gaat (helaas ooit zelf aan den lijve mogen ondervinden :unsure:).
 
Voor mij eigenlijk ook de eerste keer in jaren dat ik geen goesting heb om me in te schrijven voor volgend seizoen.

Iets teveel opdrachten waarbij de kandidaten zichzelf een beetje belachelijk moeten maken (bv. dragshow, dat likken aan die letters), en dan die vreselijke liveshow op het einde...
 
Wij waren naar Jens zijn babyborrel geweest en wel speciaal dat alle deelnemers van vorig jaar van de mol er waren en van dit jaar geen enkele.

Was wel nog voor de onthulling dus mss mocht het niet van het programma.
Amai, hij is ook laat aan.


Manu was de beste hé. Zelfs na de bekendmaking blijft ze bij Sven als mol.
 
Manu was de beste hé. Zelfs na de bekendmaking blijft ze bij Sven als mol.

Ze zat in haar Mericulus tunnel en kwam er niet meer uit!

giphy.gif
 
gewoon zijn band laten leglopen aan chupapke? Is 5 sec werk, met een punaise is dat echt moeilijk zeker vanboven aan zo'n band.
Wel niet echt een groot licht die philip
De sabotage werd voorgesteld door de crew, niet door Philippe zelf. Normaal gezien testen ze alles, maar toch vrij logisch dat een gaatje ten grote van een speldenkop niet direct een ganse band laat plat gaan? Heel erg vreemd.
Dat je dan, onder druk, niet aan andere oplossingen denkt heeft niets met groot licht te maken.

Het viel me wel op dat Philippe uit zichzelf een grote zenuwachtigheid uitstraalde, maar dat dat tijdens de voorbereiding wat beter meeviel. Natuurlijk afgaande op 2-3 minuten beeldmateriaal.

Zelfs met de interviews nu heb ik het gevoel dat die nog niet op zijn plooi is.
 
Ik zou er ook ni voor kunnen dienen, voor mol. Daar ben ik zeker van.
Maar ik blijf er nog altijd bij dat diegenen die Philippe als mol hebben gekozen, een fout hebben gemaakt.
Ge ziet dat aan die gast dat die lief wil zijn voor alle mensen (zegt hij trouwens ook zelf), dat die veel te zenuwachtig is om alleen tegenover een groep te staan. De manier waarop Uma zat te genieten nadat ze de nieuwe mol was, genieten van wat er nog komen ging, dat straalde zelfvertrouwen uit, lef, evenwicht. Allemaal zaken die ik bij Philippe miste. Kan die jongen niet aan doen, ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is, maar de manier waarop Philippe zich al voor dat de reis begonnen was, gedroeg, die straalde niet veel goeds uit vond ik. (Natuurlijk is het van mij achteraf, als je weet hoe iets is afgelopen, makkelijk praten). En wat mij ook stoorde aan de uitzending gisteren is dat Philippe precies, ondanks zijn opgave, nog altijd de grote held moest zijn. Dan vind ik dat Uma een heel andere prestatie heeft geleverd: half de reis kandidaat, half de reis ONVERWACHT mol.

Allemaal mijn gedacht ...
 
Toen ie gisteren stelde dat hij overrompeld werd door de groep als lief, braaf manneke, riep dat bij mij toch ook vragen op. Ik vond de groep de eerste 2-3 afleveringen een hoop dutsen bijeen die totaal niet vijandig overkwamen. Zelfs naar't einde toe vond ik het nog altijd geen sterke groep. Een paar sterke deelnemers (Sven en Anke), dat wel, maar een sterke groep?
Chance dat Philippe vorig jaar de mol niet was, dat had hij geen 2 afleveringen overleefd.
 
Voor mij eigenlijk ook de eerste keer in jaren dat ik geen goesting heb om me in te schrijven voor volgend seizoen.

Iets teveel opdrachten waarbij de kandidaten zichzelf een beetje belachelijk moeten maken (bv. dragshow, dat likken aan die letters), en dan die vreselijke liveshow op het einde...
Helemaal mee eens. Ben altijd stikjaloers geweest op iedereen die mocht meedoen aan het programma en nu heb ik het grootste deel van de tijd gedacht 'chance dat ik daar niet bij zit'.

Overlaatst ook een artikel gelezen dat dit programma eigenlijk 1 van de weinige dingen is die nog collectief lineair gekeken worden en dat GoPlay bijgevolg druk bezig is van er echt een 'merk' rond te maken (zie café de mol, de molzone op telenet, live show). M.a.w. we zijn den toer op dat er binnenkort action figures van gilles de coster gemaakt gaan worden.
 
Dan moet de crew hem dat toch hebben duidelijk gemaakt dat hij zich nergens zorgen over moest maken? Dat hij dus eigenlijk niets verkeerd gezegd had en Bert hem niet verdacht?

Enfin, ze hebben dat toch al vaak genoeg gezegd. Ze zeiden tegen Philippe dat het allemaal niet zo erg was als hij dacht maar het kwaad was al geschied. De paniek was niet uit zijn hoofd te krijgen, die maakte zijn eigen kopnzot.
 
Een Jens Zutterman actiepop zou wel verkopen denk ik. (mo how mo how, boemsjakalka,...)
Als die er langer had ingezeten was het toch een betere editie van de mol geweest denk ik.
 
Terug
Bovenaan