Hij zal het alleszins niet verzameld hebben door te werken, want da's quasi onmogelijk hier in België
Ik ben geen 20y he. En die cash is ons gemeenschappelijk cash vermogen.
Ik werk al 15y full-time ondertussen. En de madam ook.
Ik heb 5y gestudeerd, mooi op schema afgestudeerd. Ondertussen vakantiejobs gedaan. Na afstuderen onmiddellijk beginnen werken. 15y later nu en op hier en daar eens een dagje ziek, mooi elke dag gaan werken. Mevrouw cege idem. 3y gestudeerd, op schema. Beginnen werken, 0d werkloos, geen enkele lange afwezigheid (behalve kinderen werpen).
Voor de overheid dus een set model
twee-werkende werknemers citroenen.
De madam heeft een huisje gekocht na 2-3y werken, verbouwd, verkocht na kleine 10y. Je kunt inbeelden dat na 10y afbetalen en verbouwen er niet al te veel hypo openstond (denk 70k of zo). Bij verkoop 200k cash generatie bij de madam.
Ik heb een jaar of 5-6 gehuurd, dan een app gekocht, even gewoond, bij de madam gaan wonen, app verhuurd.
Vorig jaar samen iets gekocht. >100% hypotheek op het nieuwe huis. So far niks exotisch. Ik kan er niet aan doen dat de banken ons gratis cash geven. Gevolg.
Madam heeft 250k op de rekening --> Belegd.
Cege werkt een jaar of 5 niks exotisch. Vanaf dag 1 heeft cege 800 euro naar de spaarrekening geschreven (10k per jaar) en belegd. Cege is oud genoeg om de 2008-2011 shitstorm meegemaakt te hebben. cege heeft altijd rationeel de dips gekocht. Verder heeft cege in de beginjaren zuinig geleefd, maar wel cheap-ass Europa rondgetrokken, rondgetrokken in USA, bergen beklommen, rivieren afgereids, met de tent rondgetrokken etc.
Daarna bij een startup gaan werken, nog altijd niks exotisch. 2500 netto, geen auto, niks speciaal maar wel stukken in opties betaald geweest. Zelfde verhaal hier. Sparen, beleggen (waaronder een paar 10baggers). Na kleine 5y overgenomen, gecasht. Daarna in de multinational is het loon spectaculair naarboven gegaan. Denk dat het de laatste 4-5y verdubbeld is van ~4 naar 8k. Veel bonus aandelen, veel cash bonussen. Die worden ook allemaal belegd. Voor de rest niks exotisch qua uitgaven. Geen zwembad of potsierlijk huis of reizen naar Curacao en Tuvalu. Ik ben een simpel figuur.
Ik verdien 120-130k per jaar of zo, ~60-70k netto. De madam 25-30k of zo netto. Dat tikt snel aan, zelfs zonder de investeringen.
Bon, on topic. Ik heb geen spare cash, voor mij maakt die DCK shenanigans niet veel uit. Ik kan me niks erger inbeelden dan "uninvested" te zijn. Ik heb misschien 10-15k cash, al de rest is invested.
Het is die cash van de madam die ergens geparkeerd moet worden. Die cash is officieel van haar, want komt uit de verkoop van haar huis. En ze is chicken chicken om alles in 1x te investeren. Het is een work in progress om die in de gemeenschap geabsorbeerd te doen worden. We zijn niet getrouwd, dat is altijd amusant om dergelijke dingen geregeld te krijgen -_-