Wilto
Well-known member
Algemeen
-Hoe oud ben je? Ik 33 / Zij 38
-Hoe lang werk je al? 8j / zij 13j
Spaarvermogen:
-Hoeveel verdien je maandelijks netto? 2500 netto (excl maaltijdcheques, 13de maand, vakantiegeld en bonus) + 6200€
-Wat zijn je maandelijkse kosten? 2300€ 2 hypotheken & verbouwlening
-Hoeveel kan je maandelijks sparen? Maandelijks niet hetzelfde bedrag. Moeilijk om te zeggen. Momenteel veel kosten (1 jarige baby en klein appartement in Spanje in compromis) dus niet veel alleszins.
optioneel-Wat zijn je maandelijkse kosten in de toekomst?
3300€ eenmaal aankoop appartement is afgerond. Daarna komt er nog een verbouwkrediet bij als de gemeentelijke vergunning afgeleverd wordt.
optioneel-Wat zijn je maandelijkse spaarplannen in de toekomst?
Eenmaal 2de appartement is afgerond kan het andere verhuurd worden. Dit zal integraal naar aflossen van krediet gaan.
Spaargeld:
-Hoeveel heb je tot nu toe al gespaard? Ik: 36k€ in aandelen. 6k op de bankrekening. Zij: 40k op de bankrekening & 12k€ in aandelen
-Hoeveel hiervan heb je zelf gespaard? ik 30k€, zij alles.
-Hoeveel hiervan heb je in de laatste vijf jaar gespaard? 30k
Met 'overschotjes' kopen we aandelen en gaan we op reis.
-Hoe oud ben je? Ik 33 / Zij 38
-Hoe lang werk je al? 8j / zij 13j
Spaarvermogen:
-Hoeveel verdien je maandelijks netto? 2500 netto (excl maaltijdcheques, 13de maand, vakantiegeld en bonus) + 6200€
-Wat zijn je maandelijkse kosten? 2300€ 2 hypotheken & verbouwlening
-Hoeveel kan je maandelijks sparen? Maandelijks niet hetzelfde bedrag. Moeilijk om te zeggen. Momenteel veel kosten (1 jarige baby en klein appartement in Spanje in compromis) dus niet veel alleszins.
optioneel-Wat zijn je maandelijkse kosten in de toekomst?
3300€ eenmaal aankoop appartement is afgerond. Daarna komt er nog een verbouwkrediet bij als de gemeentelijke vergunning afgeleverd wordt.
optioneel-Wat zijn je maandelijkse spaarplannen in de toekomst?
Eenmaal 2de appartement is afgerond kan het andere verhuurd worden. Dit zal integraal naar aflossen van krediet gaan.
Spaargeld:
-Hoeveel heb je tot nu toe al gespaard? Ik: 36k€ in aandelen. 6k op de bankrekening. Zij: 40k op de bankrekening & 12k€ in aandelen
-Hoeveel hiervan heb je zelf gespaard? ik 30k€, zij alles.
-Hoeveel hiervan heb je in de laatste vijf jaar gespaard? 30k
Met 'overschotjes' kopen we aandelen en gaan we op reis.
.
. Ik besef maar al te goed dat ik beter nu mijn "bucket list" afwerk omdat ik dat niet na mijn pensioen ga doen. Maar buiten een aantal reizen die nu wat on hold staan door kleine dochter, is het meeste al wel afgevinkt eigenlijk.
.