Mike Pence
Member
Dat zijn al deftige cijfers. Kon ik zelf maar anders aanpakken toen ik zo jong was 

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Amai das goed dat ik het weet.@TRUMP
Wettelijk samenwonen staat fiscaal gelijk aan gehuwd met scheiding van goederen.
Bij scheiding van goederen worden roerende inkomsten niet geacht in de gemeenschap te vallen.
Ieder dient dus zijn/haar eigen roerende inkomsten aan te geven en je mag ze niet samen tellen of verdelen.
Eén gezamenlijke belastingbrief maakt in deze niets uit.
Dus assuming identieke bruto interest, liever automatisch meer betalen - dan zelf een kleine berekening te maken?Amai das goed dat ik het weet.
Ik verdeel mijn spaargeld over 2 banken, dus zal moeten in het oog houden dat ik niet over die 1020 euro intresten ga dus...
Eigenlijk zet je het beter op termijnrekeningen hé van 1 jaar ofzo... Daar gaat die roerende voorheffing automatisch van af bij de intrest berekening en moet je aan niets denken.

Bwa,Dus assuming identieke bruto interest, liever automatisch meer betalen - dan zelf een kleine berekening te maken?![]()
Spaarboek is ook 30% toch?Bwa,
op een termijnrekening krijg je toch relatief gezien meer intrest, dus als je daar dan 30 % RV op moet betalen ipv 15 op je spaarboekje, komt het meestal nog interessanter uit toch?
Spaarboek is ook 30% toch?
Dat is beter dan de gewone spaarrekening bij INGBruto rente
3,30%
Netto rente
2,31%
Voor een periode van 6 maanden *
(* U berekent de reële rentevoet voor een termijnrekening op 6 maanden door het werkelijke aantal dagen van begin- tot vervaldatum van de termijnrekening te delen door 365 dagen.)
Ik wacht nog op de termijnrekening van ing, was een aanbieding voor 0.2% extra bovenop het aangekondigde bedrag indien je voorregistreerde. Indien ze 3.25% aanbieden zoals hun kasbon gaat het deze zijn ofwel gewoon een spaarrekening waar ik maar 15% onroerende voorheffing op betaal.In HLN de banken: "Vorig jaar werden we koud gepakt. Dit jaar zal het ons niet gebeuren."
Meh. Zolang er geen bank is die netto 3% aanbiedt ben ik totaal niet onder de indruk.
Het is voorlopig toch weer karig (tenzij last minute?) dus sorry banken maar we gaan u weer in jullie strontknikker 'pakken' se.
Ik acht het aannemelijker dat ze 3.05 of 3.1 aanbieden. En dat het dan gewoon competitief is met de 3.25 van hun kasbon of de 3.2 van de kasbon van Belfius. Maar bon, het kostte niets om te voorregistreren, het geld komt van een ing rekening dus we zien wel.Ja ik ga mij ook voorregisteren (De aanbieding eindigt vandaag en ik ben ook ING klant).
Ik heb zelf ook nog niks beslist.
Ja het zou vooral voor mijn moeder zijn (niet voor mijzelf sorry, het is via haar account dat ik hiervoor ga registreren). Ze heeft voor 25k aan staatsbons aangekocht via ING.Enige waar ik wat onzeker ben is indien je een staatsbon via hen hebt afgesloten of dat dan telt om die 0.2% extra te krijgen.

Ja het zou vooral voor mijn moeder zijn (niet voor mijzelf sorry, het is via haar account dat ik hiervoor ga registreren). Ze heeft voor 25k aan staatsbons aangekocht via ING.
Ik zou denken dat het ook geldt voor het geld dat ING net verloren is door de staatsbon tov hun eigen klanten (zoals mijn moeder aldus)? Indien niet dan gaan veel mensen die de kleine letterkes niet lezen en dan die bonus toch niet krijgen erg kwaad zijn en dan schiet ING zichzelf in de voet niet?![]()
Anyways vooraleer ik dat geld eventueel zou overzetten ga ik wel eerst de makelaar contacteren om te zien of dat dan ook geldt of niet. Anders ben je misschien inderdaad in het 'zeik' gezet hé![]()
Ja ik vind die voorwaarden gewoon heel vaag en onduidelijk. En ik vind dat gewoon bullshit van ING.Voorwaarde waarover ik het had :
Het bedrag dat in aanmerking komt voor deze actie komt overeen met de netto toename van de
fondsen op uw ING zichtrekeningen, ING spaarrekeningen, ING termijnrekeningen en ING Invest
Account voor privégebruik waarvan u houder of mede-houder bent vanaf 01/07/2024 om 19h00
(inclusief) en de opening van uw promotionele ING termijnrekening tijdens de actieperiode.
Ik weet niet of dat die belegging op de staatsbon niet valt onder de ing invest account.
Ja ik vind die voorwaarden gewoon heel vaag en onduidelijk. En ik vind dat gewoon bullshit van ING.
Ze geven zogezegd een promo maar veel mensen scrollen niet ver genoeg en .. (ok eigen schuld dikke bult maar dan nog)
Dat is zo van: OK we geven een extraatje maar we maken de voorwaarden zo vaag want we willen die promo eigenlijk niet geven (zo komt dit over bij mij).
Dus moest het % hoog genoeg zijn, dan ga ik dit gewoon navragen bij de makelaar en ik wil dan van de hoofdzetel op email of op papier bevestigd zien dat dit daarvoor ook geldt. Indien niet dan niet hé. Dan plaats ik dat geld gewoon elders.
Hoe zou een bank 3% netto kunnen bieden? Inclusief RV zouden banken dan 4,29% bruto moeten bieden.In HLN de banken: "Vorig jaar werden we koud gepakt. Dit jaar zal het ons niet gebeuren."
Meh. Zolang er geen bank is die netto 3% aanbiedt ben ik totaal niet onder de indruk.
Het is voorlopig toch weer karig (tenzij last minute?) dus sorry banken maar we gaan u weer in jullie strontknikker 'pakken' se.
Ok maar 25k dat nu via een staatsbon geparkeerd staat via bijvoorbeeld KBC telt ook niet he. Dus daar gaat uw redenering ook niet op.
Dus alle ja ..
Mijn moeder heeft dat eens gedaan. Veel geld overgeschreven van haar naar mijn rekening. Ze kreeg de volgende dag telefoon van de bank of dit wel juist was. Toen ze 'JA' zei was dat in orde.
Dan spreek je toch over echt grote bedragen? Want hier doe ik dat eigenlijk regelmatig, en nog nooit gecheckt geweest.Mijn moeder heeft dat eens gedaan. Veel geld overgeschreven van haar naar mijn rekening. Ze kreeg de volgende dag telefoon van de bank of dit wel juist was. Toen ze 'JA' zei was dat in orde.