Ja, als je geregeld een cash storting doet, krijg je uiteraard vragen.
Ik kon het wel verklaren(KBC)
Maar KBC is ook de enige bank waar ik ooit een vraag van gehad heb, was 1500 cash aan het loket afhalen.
Ik ben geen klant meer bij hun...
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja, als je geregeld een cash storting doet, krijg je uiteraard vragen.
Ik kon het wel verklaren(KBC)
Lijkt mij ook dat vele mensen de verkeerde ‘vijand’ viseren.
Banken vragen deze informatie enkel omdat ze verplicht zijn en verantwoordelijk kunnen gesteld worden als achteraf blijkt dat er een reukje aan bepaalde transacties zat. Dus worden mensen hier boos op hun bank.
Maar de bank voert enkel uit. Eigenlijk hebben die mensen een probleem met de wetgeving.

Waarom doe je vroegtijdige aflossingen van uw woonst als de hypotheek fiscaal atrekbaar is over een toch wel zeer lange periode ?Jarenlang op zeer regelmatige basis geld gestort 1000-1500 nooit een enkele vraag gekregen van Kbc.
Heb wat stevige voortijdige aflossingen gedaan op mijn woning.
Dat heb ik bij de belastingsdienst wel kunnen gaan uitleggen waar die centen van kwamen. (maar the money was legit, dus geen boete)
De belastingsaftrek is beperkt in bedrag.Waarom doe je vroegtijdige aflossingen van uw woonst als de hypotheek fiscaal atrekbaar is over een toch wel zeer lange periode ?
De belastingsaftrek is beperkt in bedrag.
Ik heb een groot stuk van mijn beperkte lening ook terugbetaald, voelde beter aan om ipv 900+€ te betalen elke maand aan de lening om te eindigen bij 300€. Het is niet alsof ik een betere investering zag op dat moment voor mijn geld. En het op de spaarboek laten staan bracht nog minder op.
Je koopt gemoedsrust en dat is ook geld waard. Genoeg mensen die hun leven van het ene op de andere een heel andere richting zien opgaan, en niet altijd de richting dat ze zouden willen.Woning 1 is gewoon het “basecamp” dat is betaald en daar wil ik niet meer over nadenken. Financieringen over woning 2 en 3 (de opbrengsteigendommen) horen er natuurlijk wel bij.
Zit nu ook in de fase van echt te beginnen genieten van het leven, ja het mag een fles wijn zijn van 35€, en ja dat Porsche logo op het stuur dat komt in bereik. Maar dat wil ik niet meer met een financiering zitten op de basis.

Vreemd, hier staat Belgie op de 11de plaats (en 4de in de EU) terwijl Allianz hier ook de bron is:
List of countries by financial assets - Wikipedia
en.wikipedia.org
Volgens Credit Suisse 13e en opnieuw 4e in EU.![]()
Er zijn verschillende cijfers, maar 132k zou het gemiddeld brutovermogen per kop, dus inclusief kinderen zijn van een Belg. na aftrek van schulden kom je uit op 103k. Daar zit een woning NIET mee inbegrepen.Nogmaals bevestigd, Belgen hebben behoorlijk wat middelen maar voelen zich niet rijk:
121K per hoofd - is dit dan effectief per inwoner of per volwassene?
![]()
Gemiddelde Belg op één na rijkste van Europa
Het gemiddeld financieel vermogen van de Belg bedraagt 121.000 euro. Dat blijkt uit cijfers van kredietverzekeraar Allianz Trade. In de Europese Unie blijkt enkel de gemiddelde Nederlander nog meer centen te hebben.www.hln.be
Er zijn verschillende cijfers, maar 132k zou het gemiddeld brutovermogen per kop, dus inclusief kinderen zijn van een Belg. na aftrek van schulden kom je uit op 103k. Daar zit een woning NIET mee inbegrepen.
M.i. redelijk waardeloze vergelijking, want tussen landen kan je geen vergelijking maken als je een belangrijke vermogenscompentie die héél sterk verschilt tussen landen niet meerekent.
Als 10% exact miljonair is en de overige 90% bezit gemiddeld 0€, dan hebben ze allemaal samen gemiddeld 100.000€ in bezit.Dus exclusief de woning heeft de gemiddelde Belg, inclusief kinderen, 100K op diens rekening staan. Begrijp ik dat goed?