De grote snooker/biljart/pool thread

Brecel toch maar met de hakken over de sloot 4-3 gewonnen net.
En hij heeft blijkbaar een goeie nacht achter de rug want hij heeft zich zonet vlotjes geplaatst voor de kwartfinales (4-1) :tongue:
En als ik de loting bekijkt, is dit nu 'plots' een unieke kans om alwéér minstens de HF te halen.

Eerlijkheidshalve heeft hij tot op heden, niet goed gespeeld tijdens dit toernooi, maar hij komt er nu wél steeds mee weg, omdat hij mentaal en fysiek dik in orde is.
 
Zag t net passeren op instagram idd 😎 En als ge de tabel kijkt lijkt qua ranking de kwartfinale winnen ook nog mogelijk ja
 
T'is niet alleen Luca die met hangen en wurgen zich doorheen de matchen worstelt.
Onze goeie vriend Ronny toch ook al 3x achter elkaar (!) met de hakken over de sloot. 4-3 / 4-3 en 5-4 winst.
Geloof in je eigen kunde, en mentaal en fysiek sterk in je schoenen staan maakt al de helft van de rekening uit hé.
 
Halve finale opnieuw voor Brecel, tegen McGill een speler die hem duidelijk ligt, zelfs vorige week nog.

Nu speelt hij misschien niet zo sterk als toen, dit is toch de kans op gewoon back to back finales :) .
 
Halve finale opnieuw voor Brecel, tegen McGill een speler die hem duidelijk ligt, zelfs vorige week nog.

Nu speelt hij misschien niet zo sterk als toen, dit is toch de kans op gewoon back to back finales :) .
Ik zag de score binnenkomen van 4-4 dus wou even eurosport checken, maar was niet te zien
 
Naar het schijnt heeft hij sinds dit seizoen trouwens hetzelfde management dan Youri Tielemans (voetballer) en dat werkt blijkbaar goed (Véél méér fysieke arbeid ???)
Zelfde management als Youri Tielemans

Ik zag de score binnenkomen van 4-4 dus wou even eurosport checken, maar was niet te zien
Dat is wel jammer. Hij speelt opnieuw een HF, ik kijk op eurosport, sporza en HLN --> Nog géén enkel bericht daarover te vinden. Daar slapen ze nog.
 
Laatst bewerkt:
Brecel vlotjes 4-0 voor tegen McGill. In het 2de en 4de frame kreeg McGill nochtans een paar redelijk goede kansen om telkens het frame af te maken. Maar die laatste miste te véél kansen. Brecel zegt: Dank u wel voor uw geknoei. 4-0. Pijnlijk! Het had ALTIJD 2-2 moeten gestaan hebben ..

McGill gaat ne goeie stevige koffie mogen drinken om dit nog recht te zetten. Luca moet niet eens goed spelen om 4-0 voor te staan, die eerste heeft voorlopig echter ne volledige offday (en wat pech, echt niks lukt voor hem).

Maar goed you never know ... de prijzen worden aan de finish uitgedeeld. Higgins stond eerder ook 0-3 achter tegen Gilbert en uiteindelijk won hij nog met 5-3.
 
Laatst bewerkt:
Brecel vlotjes 4-0 voor tegen McGill. In het 2de en 4de frame kreeg McGill nochtans een paar redelijk goede kansen om telkens het frame af te maken. Maar die laatste miste te véél kansen. Brecel zegt: Dank u wel voor uw geknoei. 4-0. Pijnlijk! Het had ALTIJD 2-2 moeten gestaan hebben ..

McGill gaat ne goeie stevige koffie mogen drinken om dit nog recht te zetten. Luca moet niet eens goed spelen om 4-0 voor te staan, die eerste heeft voorlopig echt ne offday (en wat pech, echt niks lukt voor hem).
Laatste, eerste, ik kan nimeer volgen... :eek2:

Ga ook het slot bekijken, Frame 2 gezien, was wel mooi dat
 
2 * finale plaats, chapeau
Ik hoop straks op Brecel, maar Higgins is torenhoog favoriet + hij speelt een thuismatch. Het zal zowiezo beter moeten in de finale . McGill had een echte offday / "baaldag at the office" dus Brecel moest quasi niets doen om te winnen. Vergeet ook niet dat Xintong, waartegen Brecel met 10-5 verloren heeft (in de finale van het UK Championship) diegene was die Higgins tijdens dat toernooi 'nipt' naar huis heeft gestuurd.

Morgen moet Brecel trouwens meteen wéér aan de bak want dan start de World Grand Prix Snooker. De top-32 van de jaarranglijst is gekwalificeerd voor dat toernooi. Het zijn drukke dagen voor hem met weinig rust. :tongue:
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop straks op Brecel, maar Higgins is torenhoog favoriet + hij speelt een thuismatch. Het zal zowiezo beter moeten in de finale . McGill had een echte offday / "baaldag at the office" dus Brecel moest quasi niets doen om te winnen. Vergeet ook niet dat Xintong, waartegen Brecel met 10-5 verloren heeft (in de finale van het UK Championship) diegene was die Higgins tijdens dat toernooi 'nipt' naar huis heeft gestuurd.

Morgen moet Brecel trouwens meteen wéér aan de bak want dan start de World Grand Prix Snooker. De top-32 van de jaarranglijst is gekwalificeerd voor dat toernooi. Het zijn drukke dagen voor hem met weinig rust. :tongue:
Een gemakkelijkere aanloop kan soms ook niet slecht zijn, weinig energie moeten verspillen, maar hij moet zich de bedenking maken dat hij nu er zal moeten staan, en als ik zijn interview achteraf heb bekeken was hij relaxed, maar wel het besef dat het moeilijke gedeelte nog moet komen...

Maar blijft John Higgins natuurlijk, die kan een achterstand gelijk McGill had met zijn ogen dicht goedmaken
 
3-1 bij de rust voor Luca, hoop maar dat ie de focus kan behouden, ik zie een gebrande Higgins die popelt om uit te lopen
 
Luca pakt ook een spannend 6de frame. 5-1. Higgins lijkt het voor eigen publiek momenteel iets TE graag te willen en daardoor komt hij niet in zijn normaal ritme.

Higgins is wel een comeback man, dus hij mag niet op zijn lauweren rusten, als er één iemand uit het profcircuit kan terugvechten na zo'n achterstand dan is het wél John Higgins. maar deze eerste sessie van vandaag is nu al zeker voor Luca.

Update: 6-2. Toch een voor mij verrassende tussenstand, maar we weten natuurlijk wél dat Brecel op een goeie dag tot véél in staat is. Nadat Higgins een frame gestolen heeft (door een foutje van Luca) een goeie tegenreactie van Luca met een 100+ break (!) ... dat wordt moeilijk voor Higgins in de avondsessie, hij heeft véél werk voor de boeg. :tongue:
 
Laatst bewerkt:
T zal toch nauwer worden dan het nu het geval is denk ik, ik denk dat de wizard zijn toverkunsten zal bovenhalen, al hoop ik gewoon dat Luca solide blijft spelen, en dan zonder die hit en hope shots die hij vandaag al heeft getoond
 
Amai 6-2 tussenstand in het voordeel van Brecel. Dit moet ie kunnen afmaken maar idd, met zo'n Higgins weet je maar nooit.
 
Terug
Bovenaan