De grote snooker/biljart/pool thread

Nu toch eruit blijkbaar tegen robertson. Qua score wel nipt met 3-4 maar heb niks gezien
Dat hij dit toernooi mogelijk zou winnen was zowiezo ijdele hoop. Continue pieken is gewoon niet mogelijk op topniveau, 2 toernooien achtereen de finale halen was al een knalprestatie.

Hij heeft eigenlijk een maand lang, bijna continue op een hoog niveau gespeelt. Als ik kijk naar alle spelers, dan was hij samen met Higgins de meest constante. En die laatste lag er nu al meteen uit in R1 van dit toernooi hé.

T'was nipt, en Brecel stond nooit achter in die match tot 3-3. Kudos aan Robertson, dat hij bleef aanklampen, om dan finaal erop en erover te gaan.

Nu een maandje verlof nemen met de feestdagen en dan zich terug opladen voor volgend jaar. Ik ga dit zelf ook doen :D

Ik heb de match zelf ook niet gezien, maar volgens dit artikel was het niveau wel goed, had Robertson zijn dagje en daarna ook het geluk aan zijn zijde

Dus dan kan je dit verlies ook wel een plaats geven.
 
Laatst bewerkt:
Xintong er weer meteen uit. OK het is maar de shoot-out (mini rankingtoernooi), en in dat format kan iedereen van iedereen verliezen, maar toch .. Eerlijkheidshalve heeft hij 1 toernooi echt goed gespeeld (The UK Open en meteen dat toptoernooi ook gewonnen), maar voor het overige is het toch géne vette?

Hij gaat moeten oppassen of er gaat hetzelfde met hem gebeuren als met Brecel in 2017. Hij dacht toen ook dat de grote doorbraak er was om dan met de voetjes terug op de grond te vallen 2 jaar later ..
 
Jawatte, ik tune in en zie M. Williams zijn eindsprint inzetten, en dan afmaken met 1 hand, smooth...

Die iranier ziet er ook wel klaar uit om de finale te spelen
 
Jawatte, ik tune in en zie M. Williams zijn eindsprint inzetten, en dan afmaken met 1 hand, smooth...

Die iranier ziet er ook wel klaar uit om de finale te spelen
En Hossein Vafaei heeft de finale gewonnen :D Voor de sport zelf is dit eigenlijk (alweer) wel goed dat een Iranier het toernooi wint.
We hebben nu ne Chinese (The UK Open), Belgische (Scottish Open), Iraanse (Shoot-Out) en Australische (The Masters) winnaar op korte tijd. :clap:

---

Brecel verloren tegen Walden op de German Open. Je zag toch wel dat hij niet in topvorm was.
OK 8ste finales is zeker niet slecht (Laatste 16 én hij staat ook 16de op de wereldranglijst). Maar de echt scherpte was er niet, hij gaf deze week zelf toe dat hij zich even heeft laten gaan tijdens zijn maandje vakantie. Ik kan hem géén ongelijk geven MAAR nu moet de focus wel terug naar het snooker gaan.
 
Laatst bewerkt:
Xintong er weer meteen uit. OK het is maar de shoot-out (mini rankingtoernooi), en in dat format kan iedereen van iedereen verliezen, maar toch .. Eerlijkheidshalve heeft hij 1 toernooi echt goed gespeeld (The UK Open en meteen dat toptoernooi ook gewonnen), maar voor het overige is het toch géne vette?
Hij heeft mijn post gelezen want hij wint de German Masters tegen Bingtao met 9-0. :tongue:
Bewijst hiermee Brecel ook onrechtstreeks een dienst, zo springt Bingtao niet over hem en stijgt hij zelf, hierdoor van 14 naar 13 in de strijd voor een rechtstreeks ticket voor het WK.

Xingtong staat 7de in de crucible ranking en is quasi zeker van het WK. De verliezend finalist Bingtao staat 16de.

Nu de Players championship. Belangrijk om daar goed te presteren, alleen de top-16 van de jaarranglijst mag daar aan mee doen en dat toernooi telt mee voor de wereldranglijst.
 
Laatst bewerkt:
Jimmy Robertson na Brecel ook Higgins een pak op zijn broek gegeven, hij staat zowaar in de HF van de Player Championship.
Toch ook wel een onderschatte speler.

Dit jaar zie je toch dat de top-16 op dit ogenblik zéér dicht bij elkaar ligt. 1 zwakkere dag en je krijgt gewoon een pak rammel.

---

Luca Brecel knoopt aan met deugddoende zege op European Masters

Give him a break. Alle topspelers liggen er wel eens uit in de 1ste ronde. Er is géén enkele topspeler die het afgelopen jaar héél dat jaar lang, top was. + Brecel zei zelf dat hij tijdens zijn maandje vakantie de lat eraf gelegd had en dat wreekt zich wél eventjes :tongue:
 
Laatst bewerkt:
En nu verloren van Sunny Akani, jammer.
Ja dat was een onnodig verlies en een gemiste kans op wat extra puntjes te sprokkelen, want uitgezonderd Ronny (Nu duidelijk de favoriet voor toernooiwinst), was het bijltjesdag bij alle topspelers.

Higgins kreeg zelfs met 5-0 op zijn kloten.
 
Laatst bewerkt:
Fan gisteren de finale van de European Masters gewonnen tegen O'Sullivan, waarmee hij z'n eerste ranking titel gewonnen heeft.

Ik heb enkel de avondsessie gezien en het viel mij wel op dat Ronnie erg onder niveau speelde. Ondanks zijn mager spel heeft hij er toch een decider van kunnen maken. Zijn spel in de voorgaande wedstrijden was toch beduidend beter, als hij die lijn had doorgetrokken denk ik dat hij gisteren vrij makkelijk had gewonnen want Fan vond ik nu ook niet bepaald super.

Ik vond het één van de minste finales die ik al gekeken heb qua snooker.
 
Het was wel spannend, net omdat hun niveau gisteren ongeveer gelijk lag. Ronny liet af en toe een teken van zijn klasse zien, om dan twee ballen laten te flateren als een beginner.
 
Het was wel spannend, net omdat hun niveau gisteren ongeveer gelijk lag. Ronny liet af en toe een teken van zijn klasse zien, om dan twee ballen later te flateren als een beginner.
Ja het was maar plattekes van de Ronny. Zo zie je maar: Hij is nog altijd ne mens. Ik dacht even dat het Luca was die aan het spelen was, die doet dat ook regelmatig. :unsure:


Na de Turkish Masters wordt de lijst afgesloten. De top-16 plaatst zich rechtstreeks voor het WK.
Brecel is nu al 99% zeker dat hij nog eens opnieuw mag aantreden in R1 van het WK.
Voor de afwisseling eens géén voorrondes meer. :clap:

Dat hij nu wat minder presteert na een goed seizoen, is eigenlijk niet zo belangrijk. Hij moet gewoon eens (minstens) die tweede ronde van het WK halen, want dat is hij aan zijn stand verplicht. Dus hij kan nu beter ervoor zorgen dat hij opnieuw in topvorm is voor de belangrijkste afspraak van het jaar. Het zou toch teleurstellend zijn als hij straks alweer in die eerste ronde eruit ligt. :headshake:

---

Joe Perry wint de Welsh Open. Zalige pé, een van de vriendelijkste kerels op het snookercircuit.
Hij mocht voor mij dit toernooi zeker winnen!

Spoiler: hij heeft Luca op de Scottish Open toch ook eerder een paar cadeautjes gegeven (anders had Luca die match verloren en had hij nadien het toernooi nooit kunnen winnen) :tongue:
 
Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd wat Luca de volgende weken gaat presteren. Zeker op het WK is hij het toch aan zijn stand verplicht van eindelijk eens R2 te halen. Deze week liet hij al zien terug iets beter in vorm te zijn (Hij verloor nipt tegen Jones in R3, die nadien toch de HF haalde).

Morgen start de Tour Championship, een rankingtoernooi tussen de beste 8 spelers van het seizoen en nadien volgt het WK. Op beide toernooien zijn er enorm veel punten te verdienen voor de wereldranglijst. Luca heeft zich voor beide toernooien (rechtstreeks) geplaatst.

Alleen al het feit dat Luca zich plaatste voor de Tour Championship levert hem al 20000 extra punten op wat hem opnieuw doet stijgen naar plaats 11 of 12 (zijn beste ranking ooit was 11ste). In de kwartfinales neemt hij het alvast op tegen Judd Trump.

---

Never write him off ..

Ik ben gisteren gaan slapen bij een 8-4 voorsprong van Xintong met de verwachting dat hij wel zou winnen.
Zie ik dat comeback kid Higgins alsnog gewonnen heeft met 9-10. Weer een talent dat zich laat vangen aan de vechtspirit van Higgins.

Luca zei het ook al op de Scottish Open: Ik ben blij dat ik gewonnen heb, want met Higgins ben je echt nooit klaar.
 
Laatst bewerkt:
Al direct gewonnen tegen Trump wel in de tour championship 👌
Voor de puntjes op de ranglijst, minstens zo belangrijk als het WK. Al is dit laatste nog altijd het belangrijkste toernooi.
Shaun Murphy die een slecht seizoen heeft moet stilaan beginnen vrezen voor zijn top-10 plaats.

Ik vond het vooral jammer dat Xintong alsnog verloor van Higgins. :frown: Het was voor mij toch interessanter geweest om een HF te zien tussen Brecel en Xintong. Toen Trump terugkwam van 3-8 naar 6-8 zag ik eenzelfde scenario opdagen. Maar op dat vlak is Brecel toch wel volwassener en rustiger geworden. Het gebeurt nog wel af en toe dat hij zijn geduld verliest, maar hij is meer dan vroeger in staat om 'cool' te blijven.

Trump was nu wel niet in zijn beste vorm, maar dat maakt Brecel zijn rekening natuurlijk niet. Tegen Higgins wordt het wel lastiger. Maar je weet nooit, op de Scottish Open heeft hij Higgins nog geklopt in de finale.
 
Laatst bewerkt:
Marco Fu returns to the Pro-circuit
Na oogproblemen (een herstel dat jaren duurde) en Visum problemen door de Corona crisis, zal Marco Fu een comeback maken. (Tijdens het WK)
Dat is goed nieuws, ik vond het altijd al jammer dat hij er (tijdelijk) mee stopte.
 
Intussen staat Brecel op 7-7 tegen Higgins. ze gaan er precies nog ne lange avond van maken.
 
Intussen staat Brecel op 7-7 tegen Higgins. ze gaan er precies nog ne lange avond van maken.
Higgins had toch wel wat geluk daarstraks om op 5-3 voorsprong te komen.
Ja hij was meedogenloos en nam elke kans die hij kreeg met beiden handen aan, maar 4-4 had een eerlijker score geweest.
Nadien stoomde Higgins vrij snel door naar 7-4. Brecel toonde daarna serieus wat vechtlust en kwam dan terug tot 7-7.

Ondertussen is het echter 9-7. Ik vrees dat Higgins aan het langste eind zal trekken, die eerste sessie heeft misschien wel het verschil gemaakt, want het komt echt op de 'kleine details' aan (en een beetje geluk of tegenslag), ik vind niet dat 1 van de 2 echt beter is dan de andere, ze zijn echt aan elkaar gewaagd.

De andere HF was van een hoger niveau maar dit is echt een mentaal gevecht geworden, tussen twee spelers die allebei graag willen winnen en sterk in hun schoenen staan. Beiden spelen op eenzelfde niveau, maar ja uiteindelijk moet er één iemand winnen. C'est la vie.

Dat het een 'close' gevecht is en ze aan elkaar gewaagd zijn, had ik ergens wel verwacht.
Aan dit toernooi nemen de beste 8 spelers van dit seizoen deel, en dit is toch de HF.

---

Goede generale repetitie, voor beiden alvast voor het WK. Beiden zullen daar zowiezo met vertrouwen naartoe kunnen gaan. Deze Brecel op zijn huidig niveau, zou normaal toch zeker zijn eerste match eindelijk moeten kunnen winnen op het WK. ;)
 
Laatst bewerkt:
Higgins gisteren toch een koekje van eigen deeg gekregen van Robertson. Higgins staat bekend als de man die nooit opgeeft en als de comeback kid. Hij stond 9-4 voor, ging dan zelf op zijn lauweren rusten en verloor finaal alsnog met 9-10. :rofl:Machtige comeback van Robertson.

Zalig gewoon.
 
Terug
Bovenaan